Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Okkie1 schreef:Bij springpaarden is het gewenst dat ze een lange rug hebben. Dressuurpaarden zien we het liefste compact ivm het verzamelen en over de rug trainen (lange spieren zijn moeilijker te gymnastiseren), ook zien we bij dressuur een mooie lange hals, dit maakt het inbuigen gemakkelijker.
lady_ling schreef:Hoe kun je nou aan een paard zien of het een dressuurpaard of een springpaard is??
Freke schreef:lady_ling schreef:Hoe kun je nou aan een paard zien of het een dressuurpaard of een springpaard is??
springpaarden zijn over het algemeen verticaler gebouwd omdat ze met springen hun hals omlaag moeten brengen (basculeren), dresuurpaarden meer opwaarst en moeten beide voldoende lengte hebben;) naar mijn idee
Okkie1 schreef:Bij springpaarden is het gewenst dat ze een lange rug hebben. Dressuurpaarden zien we het liefste compact ivm het verzamelen en over de rug trainen (lange spieren zijn moeilijker te gymnastiseren), ook zien we bij dressuur een mooie lange hals, dit maakt het inbuigen gemakkelijker.
Freke schreef:lady_ling schreef:Hoe kun je nou aan een paard zien of het een dressuurpaard of een springpaard is??
springpaarden zijn over het algemeen verticaler gebouwd omdat ze met springen hun hals omlaag moeten brengen (basculeren), dresuurpaarden meer opwaarst en moeten beide voldoende lengte hebben;) naar mijn idee
Anouar15 schreef:Okkie1 schreef:Bij springpaarden is het gewenst dat ze een lange rug hebben. Dressuurpaarden zien we het liefste compact ivm het verzamelen en over de rug trainen (lange spieren zijn moeilijker te gymnastiseren), ook zien we bij dressuur een mooie lange hals, dit maakt het inbuigen gemakkelijker.
Hier beb ik het niet mee eens. Een lang dun takje is toch makkelijker te buigen dan een dikke stok? Dus waarom zou een lange (en dus dunne) spier dan wel makkelijker te gymnastiseren zijn?
[/quote]