Ruiterpenning

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Huisvrouw

Ruiterpenning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 22:13

Hoi mensen,
hebben jullie enig idee hoe het zit met de penningen die je moet aanschaffen om in de bossen van de Utrechtse Heuvelrug te mogen rijden? Ik heb begrepen dat je voor bepaalde gebieden penningen/vergunningen moet aanschaffen. Ik heb al staatsbosbeheer gemaild en de VVV maar niemand weet iets. En de boswachter, ja, die ben ik in al die jaren nog nooit tegengekomen. Zelf rij ik voornamelijk in Boswachterij Amerongse Berg en bij het Leersumse veld. Soms rij ik in het Grote Bos, achterin Doorn. Hopelijk weten jullie meer.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 10:23

zegt me weinig, bedoel je niet een ruiterbewijs?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 11:11

Voor zover ik weet heb je op het leersumse veld geen toegangskaart of ruiterbewijs nodig. Gewoon even bij de boswachter binnen lopen, werkt vaak het beste. Bovendien is hij degene die je opschrijft als het niet goed is, dus heb je informatie uit eerste hand.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 11:16

ik hoorde dat je bij Maarn wel een penning aan moet schaffen.
Dit is de Treekpenning geloof ik? en kost 80 euro per jaar

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 11:43

ja, die dingen bedoel ik. Ok dus voor in den Treek heb ik een penning nodig. Het ruiterbewijs bedoel ik niet. Ik kan anders ook bij manege den Toom even vragen in Doorn maar die rijden weer nooit in Leersum en Amerongen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 11:52

het is ook geen ruiterbewijs Lachen
echt een treekpenning. het schijnt dat er daar streng wordt gecontroleerd, de boete is hoger dan de penning zelf.

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 12:01

Dat heb ik ook gehoord ja. Weet jij of er in andere gebieden ook een penning nodig is?

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 13:11

treekpenning... klinkt als steekpenning Tong uitsteken heb eigenlijk nog nooit gezien dat het ergens op 1 plek te vinden was waar wat nodig was. Maar het moet in ieder geval altijd op bordjes staan als je een gebied ingaat of in ieder geval een verwijzing naar de plek waar het zou staan. Lijkt me ook behoorlijk logisch, anders kun je daar vrolijk rondlopen zonder te weten dat je in een ander gebied bent en je daar zonder een bezwijs niet in mag.

Snappen jullie me nog Verward

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 17:05

ja hoor ik snap je Lachen Er staan nergens bordjes ook niet in den treek, daarom is het ook zo onduidelijk allemaal. Ach ja, ooit kom ik er wel achter...als ik een jochie ben geworden denk ik. Ik rij al 10 jaar in het gebied en weet het nog steeds niet Boos!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 17:08

in andere gebieden weet ik het niet...
ik had het alleen nagevraagd en opgezocht voor in de buurt van en in maarn Lachen

staat er verder niets over op internet? google met trefwoord, ruiterpaden penningen?

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 17:24

Nou, iig harstikke bedankt cowhorse. Nee er staat niks op internet. Ook niet op de site van natuurmonumenten. Waar heb jij dat gevonden dat er in de buurt van Maarn penningen gekocht moesten worden? En...weet je ook waar je die kunt kopen?