goede winterdeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

goede winterdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 22:12

Ik ben op zoek naar een goede winterdeken, wel niet te duur. Ik dacht zo eerst aan een deken die ik bij horselover gezien had, of eentje van harry's horse. Welke zijn er zo goed (qua schuren en warmte enzo...)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:37

Goed en niet duur... Dat gaat bij dekens slecht samen.

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:39

volgens mij is een harry's horse deken wel goed hoor als je een beetje op de prijs wilt letten. Zelf heb ik goede ervaringen met Rambo. Maar dat is wel weer iets duurder

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:41

Duurdere dekens zijn uiteindelijk goedkoper. Ik heb een Rambo die al 9 (!) winters gebruikt is. Dat lukt je met een goedkope deken niet.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 23:07

denk ook dat het erg verschilt,ik hoor bij veel dat die een een goedkope deken had,er heel tevreden over was en dat die goed lag,en bij de ander die dezelfde deken kocht hij helemaal niet lekker lag en snel kapot was.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 03:01

bij mij is goedkoop altijd nog duurkoop gebleken...vooral mijn vorige paard was een ster..de pagony's en de harry's horse hielden het nog geen week uit ! dan worden ze wel duur hoor ! heb toen een bucas aangeschaft..hij heeft uit alle macht geprobeerd dat ding te slopen maar hij kreeg er nog geen scheurtje in...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 10:02

Ik heb een BR in de uitverkoop bij Piaffe ruitersport gekocht, was 64,50 euro. En ik vind het echt een superfijne deken!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 10:06

Ik ben behoorlijk tevreden over de dekens van Harry's Horse, de verhouding tussen prijs-kwaliteit vind ik erg goed en de pasvorm is ook behoorlijk verbeterd. In de paddock word er best wel eens aan die dekens getrokken, maar er gebeurt niks mee. Zelf is het geen sloper. De regendeken blijft ook waterdicht.
En ze worden ook nog eens in grote maten gemaakt, dat is voor mij nog wel eens een probleem.
Dat Rambo en Bucas spul is wel mooi, maar ik zie voor mij persoonlijk de toegevoegde waarde echt niet.

Pagony en Global vind ik wel duidelijk een klasse minder.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 10:22

Ik heb een deken van HH en van WB (weather beetha) die laatste is over het algemeen wel wat duurder maar ik vind dat ook duidelijk merkbaar in de praktijk, een super fijne sterke deken.
Bucas heb ik geen ervaring mee, maar die dekens lijken me ook best stevig!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 10:23

Ik heb ook een BR, zo'n chocobruine, 64.50 euro. Fijn ding hoor! Maar voor mijn ongeschoren paard nu te warm.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 10:27

KarinvdM schreef:
Duurdere dekens zijn uiteindelijk goedkoper. Ik heb een Rambo die al 9 (!) winters gebruikt is. Dat lukt je met een goedkope deken niet.

Ik zweer ook bij Rambo. Geeft geen schuurplekken door de gladde voering, is echt waterdicht en zeer slijtvast. Voor mij geen andere merken meer.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 11:29

Citaat:
Ik zweer ook bij Rambo. Geeft geen schuurplekken door de gladde voering, is echt waterdicht en zeer slijtvast. Voor mij geen andere merken meer.

Hier nog een zeer tevreden gebruiker Knipoog Mijn Rambo dek is de eerste deken die eens geen schuurplekken geeft, wat een uitkomst OK dan! De pasvorm is voor het eerst perfect (moeilijk maatje heeft mijn paard, 180 Knipoog ) en hij is inderdaad slijtvast.

Maar goed om maar weer even terug te komen op jouw wensen Zitake, ik ken wat mensen die zeer goede ervaringen hebben met HH. In je andere topic vertelde ik al dat ik persoonlijk hele slechte ervaringen heb met Global (=horselover), de pasvorm was echt om te huilen...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 11:35

Het is voor een paardje die niet geschoren is maar gewoon geen dikke wintervacht heeft, hij hoeft dus ook niet superwarm te zijn, het staat ook gewoon binnen. alleen wil ik schuurplekken een beetje voorkomen

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 11:37

zitake schreef:
Het is voor een paardje die niet geschoren is maar gewoon geen dikke wintervacht heeft, hij hoeft dus ook niet superwarm te zijn, het staat ook gewoon binnen. alleen wil ik schuurplekken een beetje voorkomen

Let er dan op dat de binnenkant van de deken glad is. Een nylon-achtig voering glijdt over de haren en geeft de minste kans op schuurplekken. Verder is natuurlijk de pasvorm en de juiste maat van belang.
Succes met je keuze!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 15:54

ik heb een highliner deken van HH en die bevalt erg goed. Past goed en mijn 3 jarige puber heeft m nog niet gesloopt Haha!

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 15:55

Br, Harry's horse, en Global zijn goedkope merken, en wel goede kwaliteit.

bren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 16:01

heb vorig jaar,hier bij vroegop.
een ijzersterke winterdeken,gekocht van
mistral kende het merk niet.maar is echt een superdeken voor
maar 89 eurie.

Ralinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 16:29

ik heb een br en een anky deken. ik vind het allebei hele fijne dekens. mijn paard krijgt van geen van beide schuurplekken.

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 17:10

Die Rambo's gaan jaren mee, echt geweldig maar ja de ene deken past ook beter op het ene paard dan op de andere. Ik heb wel een harry's horse staldeken. Hier zit al een gat in na 4 maanden. Maar misschien is ze ook wel ergens aan blijven hangen ofzo (tanden van een ander)

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 17:38

ik heb goedkope dekens en 1 van hh, de hghliner, 60 euro.. nie eg duur.. maar gaat super lang mee.
merel heeft de hh upper class a 150 euro.. dure deken.. zit me toch een scheur in.. heb hh er over gemaild en mag hem opsturen(gratis) is het model van vorig jaar, dus met de fabrieksfout dan krijg ik gratis een nieuwe.. maar is het wel de nieuwste krijg ik me ouw edeken terug, maar zit ik wel met die scheur.. duur is nie altij beter

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 17:46

kheb ook een HH deken.. zo'n oude Highliner zeg maar. Die heeft mijn paard nu al voor 't 3e jaar op. Die is nog steeds heel en ziet er ook nog best netjes uit, en ze krijgt er geen schuurplekken van! Lachen

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 14:01

Even een vraagje erbij, wie weet er goede dekens met een 400 grams vulling???? Is namelijk moeilijk te vinden.