Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) Maar ik zou in jou situatie voor een oudere pony kiezen, omdat jonge pony's zelf ook nog veel moeten leren en dus wat sneller een stapje verkeerd doen. Dit doen ze meestal niet bewust, maar als je dochter hier van schrikt, is de kans groot dat ze niet meer wil. Een oudere pony die al bereden is, is denk ik leuker voor je dochter, ze kan wat meer ermee doen (bijv. erop zitten, korte stukjes aan het halster) en op het moment dat ze echt wil gaan rijden, heeft ze een ervaren pony. En geen pony die dus zelf nog moeten leren.
Veel suc6 verder!
stef schreef:Ik vind veel shetlanders absoluut geen kinderpony's. Ondanks hun geringe maat zijn ze vaak niet de makkelijkste.
Ook een pony alleen houden is niet ideaal. Het kan natuurlijk wel, maar een pony is en blijft een kudde dier.
Voor nog geen 50 euro heb je (in nederland, belgie weet ik niet) een papierloos hengstveulen.
Misschien beter wat langer wachten tot je dochter een jaar of 6 is en dan voor een leuk klein welshje o.i.d. gaan

Om het feit dat die meer betrouwbaar zijn en meer geduld hebben..
, daar leren ze het meeste van en blijven er plezier in houden. Koop je een jonge pony, dan kunnen van elkaar niet leren en voor je het weet zijn ze te bang om te rijden... geloof me, je zult de eerste niet wezen!