Kleine dilemma

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nettie

Kleine dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 20:05

Ik heb een jaar les gehad van iemand waar ik nu totaal niet meer mee op kan schieten. Hoe verder ik kwam, hoe meer ik doorkreeg dat zijn manier van rijden mij niet beviel. Maar die les was maar met 4 a 5 man, dus ideaal.

Nu krijg ik les op een niveau wat toch wel lager is dan ik en mijn paard, wel met een goede instructrice trouwens. Maar dit is met 10 man in 1 bak... Okie wordt behoorlijk druk van al die galopperende paarden om haar heen en omdat er zoveel zijn, krijg ik hooguit 10 minuten "echte" les. Hier betaal ik dan toch 5 E per uur voor.

Wat moet ik nu doen? Van het zomer ga ik waarschíjnlijk ergens anders staan, dus dan is het probleem er niet meer, maar tot die tijd? Toch blijven lessen of zelf doorrijden?

Ik rijd overigens geen wedstrijden, gewoon recreatie. Lachen

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:15

Ik zou nu nog even doorbijten het is niet zo lang meer tot de zomer en dan is je probleem toch ineens van de baan.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:49

Zelf gaan doorrijden is denk ik niet zo goed voor jou en je paard. Dan is een instructrice onder jouw nieveau toch nog beter denk ik...

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:00

Als je er zelf geen prettig gevoel bij zou hebben bij die les, zou ik stoppen tot en met de zomer, als je het gevoel hebt niet zonder deze lessen de rest vd winter en voorjaar door te komen, moet je natuurlijk doorgaan.

Als je paard niet echt gespannen wordt, dus dat het best te doen is bedoel ik, vind ik dat geen reden om te stoppen, als je paard echt gestrest wordt en daardoor ook na de les niet goed in zn vel zou zitten, is het imo een overweging waard om te stoppen.

Wat ik niet zo goed snap wbt het nivo van lesgeven, ik weet niet hoe de lessen in elkaar zitten enzo, maar je kan toch gewoon op je eigen nivo les krijgen? ook al rijden er bv lessers bij van een lager nivo, als je bv grotendeels voor jezelf rijd kun je ook daar je nivo op aan passen, maar wellicht rijden jullie allemal hetzelfde figuurtje achter elkaar, dan wordt dat lastig natuurlijk.
Of is het instructienivo van de persoon die lesgeeft gewoon niet hoog genoeg, ligt dat buiten haar kunnen?

Nog even uitzingen tot de zomer, of als je paard eronder 'lijd' toch stoppen, je kunt je paard aan een hoop dingen wennen ook aan drukke lessen, maar als je toch van plan bent om te gaan verhuizen, is het dan dat wel waard?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 09:00

Als je plezier hebt in de lessen zou ik nog even doorgaan, maar als je je meer ergert aan de drukte in de bak of als je aandacht te kort komt, is het beter om te stoppen. Ook als je vindt dat je niets (meer) leert en er niets aan hebt, terwijl je dat je doel is: stoppen. Je rijdt toch voor je plezier en om wat te leren?

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 10:00

Wanneer je het idee hebt dat een les je niet past kun je net zo goed thuis blijven. Dan schiet je er namelijk niks mee op. Misschien toch maar verder kijken naar een goedkoper maar toch goede privé instructeur?