Nou de vraag lijkt me wel duidelijk, willen jullie ook even zeggen waarom jullie dat vinden.
Jennifer
Geplaatst: 11-01-05 19:22
Bandages als ik zin heb. Peesbeschermers meestal, alleen als het heel warm is niet. Strijklappen altijd, wegens het schuren. Niets, nooit
Oscarlover
Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-05 19:25
joeylover schreef:
Bandages als ik zin heb. Peesbeschermers meestal, alleen als het heel warm is niet. Strijklappen altijd, wegens het schuren. Niets, nooit
Da's lekker duidelijk
Jennifer
Geplaatst: 11-01-05 19:28
Zijn alleen wel veel topics over geweest. Zullen wel veel van zulke reacties komen
Mocca
Geplaatst: 11-01-05 19:30
Ik heb gestemd op bandages. Ik gebruik ze niet altijd, want ik wil niet dat de benen er zwakker oid van worden, je hoort zoveel nare verhalen. Met springen doe ik vaak wel bandages om, en als de bak het toelaat met dressuren ook. Ik doe het niet alleen om de bescherming, wat natuurlijk ook fijn is, maar ook om de versteviging en het staat nog eens netjes ook Ik wil nu niet een eindeloze discussie op gaan werpen waarom je wel of geen bandages moet dragen hoor...
Glitch
Geplaatst: 11-01-05 19:32
Bandages, soms, niet vaak. Peesbeschermers, altijd. Strijklappen, ook altijd, omdat mijn paard erg strijkt.
Sodera
Geplaatst: 11-01-05 19:33
ik gebruik sowieso altijd peesbeschermers, ben tog bang dat er iets gebeurd. Af en toe bandageer ik achterbenen/ voor en achterbenen, dit heeft niet egt een reden, als ik tijd heb doe ik het soms ipv peesbeschermers..... Strijklappen gebruik ik niet altijd maar heb nu de nieuwe BR's, hierbij heb je een soort mini-peesbeschermer en die gebruik ik nu wel meer!
moowsy
Geplaatst: 11-01-05 20:01
Eigenlijk nooit iets alleen peesbeschermers bij springen/buitenrit.. Alleen bij mijn verzorgpony gebruik ik ze wel vaak, ze is 22 en we crossen na het rijden vaak nog even door het bos daarzo, ik ben veel te bang dat ze een keer wat bezeerd...
Sizz
Geplaatst: 11-01-05 20:12
Ik rij altijd met peesbeschermers. Gewoon ter bescherming. Met springen vind ik dat je met peesbeschermers moet rijden. Met bandages rij ik nooit.
Heranda
Geplaatst: 11-01-05 20:19
Rijd normaal met niets, ook nooit met bandages, alleen enkel voor een show één keer in het jaar op de manege, en peesbeschermers doe ik tegenwoordig wel vaker om naar het bos omdat er veel hindernissen liggen enz. en met springen doe ik ze ook om...
Liesje89
Geplaatst: 11-01-05 20:29
Ik heb ALTIJD peesbeschermers en strijklappen om. Soms als ik zin heb doe ik bandages om, bijpassend bij m'n dekje.. Komt niet vaak voor... Ik heb wel altijd IETS om z'n benen, voor én achter.
Lusitana
Geplaatst: 11-01-05 20:35
Niks, alleen peesbechermers bij springen (waar bij de landing de achterhoef de pees van het voorbeen kan raken). Bij het longeren pijpkousen om het been tegen aantikken van tegenoverstaand been te beschermen. Voor steun heeft een paard niks nodig, daar heeft hij zijn botten en pezen voor. Die kun je harden door stapwerk over harde ondergrond bv. Pezen moeten zo koel mogelijk gehouden worden... conclusie:beter niet inpakken... Van slecht aangebrachte bandages kunnen paarden trouwens nog lelijke benen en kwalen op lopen.
tenemieken
Geplaatst: 11-01-05 20:41
bandages heel soms is als ik heel veel tijd heb en als de piste goed ligt (leest: geen modderpoel) en peesbeschermers altijd met springen en wandelen en vaak ook tijdens dressuur,ze zijn gewooon veel beter dan bandages om te beschermen en veel makkelijker
Spoec
Geplaatst: 11-01-05 20:41
Altijd peesbeschermers vanwege voorbenen aantikken met de achterbenen.. Bij mijn vorige paardje gebruikte ik geen peesbeschermers maar bandages omdat ze meer steun nodig had tijdens het lopen, en mij bandages dan een betere optie leken. Maar ik heb op peesbeschermers gestemd.
texeenmaikey
Geplaatst: 11-01-05 20:48
ik heb gekozen voor niets het is veel beter voor de pezen
ik heb wel peesjes maar ik gebruik ze niet.
Ineke2
Geplaatst: 11-01-05 20:57
Niets...alleen voor het springen peesbeschermers, omdat het toch wat risicovoller is.
Soms voor de sier/foto bandages of peesbeschermers bijpassend bij hetdekje, maar dat is zelden.
Idioteque
Geplaatst: 11-01-05 20:59
Ik rij ook altijd met peesbeschermers. Voor de zekerheid en omdat ze ruim loopt.
stalleke
Geplaatst: 11-01-05 21:01
Ik rijd meestal met bandages en dan de Eskadron onderlappen, springschoenen. Springen, meestal peesbeschermers en strijklappen en springschoenen Longeren meestal hetzelfde als hierboven Losgooien, of 3 in 1 beschermers of peesbeschermers!
KozieZ
Geplaatst: 11-01-05 21:13
Ik rijd of met: - bandages en springschoenen - met peesbeschermers voor, strijklappen achter en springschoenen.
Hangt ervanaf of ik buiten of binnen rijd, of de bak nat is, wat ik ga doe en hoeveel tijd ik heb. Het verschilt dus nogal...
Carolinef
Geplaatst: 11-01-05 21:43
ik ben voor niets, als je paardje ze niet nodig heeft, zou ik er niet aan beginnen, puur als ie strijkt oid dan kan je het wel doen, maar niet als fashion statement alle kleurtjes v/d regenboog omdoen.
zo ken ik iemand die door luiheid en gemakzucht peesbeschermers die dus niet pasten bij haar jonge fries heeft omgedaan, gevolg is dat er wat botjes (vraag me niet welke) zijn geknakt waardoor hij nooit op hoog niveau dressuur kan lopen.Beestje is pas 4,
cissie
Geplaatst: 11-01-05 21:50
Mijn paard strijkt behoorlijk, daarom peesbeschermers aan de voorkant.
Af en toe gebruik ik springschoenen als ik in mul zand rijd, voor het evt. aftrappen vd ijzers, dat wil nog wel eens gebeuren bij hem in mul/zwaar zand.
Bandages heb ik nooit gebruikt, maar de laatste maanden gebruik ik ze regelmatig in de periodes dat hij last heeft van de gallen, ter ondersteuning dus, dat werkt prima, hij vind het in die tijden ook fijn om ze om te hebben. maar liever rijd ik zonder.
Als een paard ze niet nodig heeft zou ik ze niet gebruiken, niks niet, scheelt weer met opzadelen en het slaat ook nergens op natuurlijk.
Oscarlover
Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-05 21:55
Hoezo is het beter voor de pezen om niks om te doen eigenlijk, dat lees je zo vaak???
trisca
Geplaatst: 11-01-05 22:00
Ik doe altijd iets om, Als de bak nat is peesbeschermers en anders bandages met eskardon onderlappen. Volgens mij is zonder niet beter, maar niet nodig als je paard braaf is en zichzelf niet raakt
Kylan
Geplaatst: 11-01-05 22:07
Niks, behalve als ik ga springen, dan doe ik peesbeschermers om. Bandages daar heb ik een hekel aan, die doe ik alleen in een parade om! Bote beentjes vind ik gewoon lekker voor mn beestje, anders worden de beentjes toch wat warm. Niet erg ofzo, maar vlgs mij is het gewoon fijner zonder als het niet nodig is.
karton
Geplaatst: 11-01-05 22:14
Ik heb ALTIJD peesbeschermers om. Als ze een keer een rare sprong maken ofzo. Bandages soms, maar zonder onderlappen geven die geen bescherming. Als ik tijd teveel heb, en zin, doe ik die af en toe om. Van mijn lesgeefster 'moet' ik ze om, ze zitten niet in de weg, en een beetje bescherming kan geen kwaad toch?