en in muesli?..
en nog één ding: is het slecht om een 1 jarige op sportbrok te zetten?
Die drie dingen vraag ik me al heel lang af, maar heb lang getwijfeld om t op bokt te zetten omdat ik het niet voor mezelf of een kennis vraag..
Gewoon interested
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Allegra schreef:een 1 jarige heeft alles behalve sportbrok nodig. In sportbrok zit niet alles wat zo'n jong paard in de groei nodig heeft, en de energie die erin zit heeft hij niks aan. En kilo per dag (2x een half schepje dus) is sowiezo genoeg voor een jong paard, omdat ie naast het hooi idd alleen maar wat brok nodig heeft voor extra vitaminen voor het groeien, en dus niks heeft aan alle energie die in sportbrok zit.
Daarom zijn er ook speciaal brokken voor jonge paarden (veulenbrok bijvoorbeeld) brokken voor paarden met lichte arbeid (basisbrok) en voor paarden met middelmatige tot zware arbeid (sportbrok dus).
Anders zouden ze dat niet meer verkopen, want dan zou iedereen zijn paardjes wel op sportbrok zetten.
En dit is trouwens niet om je af te kraken, wat je nogal snel schijnt te denken als iemand kritiek op je heeft(zie topic 'kunnen alle paarden tölten' op rassenpraat), maar ik geef gewoon aan wat ik er van vind, en op verschillende stallen geleerd heb. Heeft verder niks met jou te maken, ik probeer gewoon iemand goede informatie te geven.