ik rijd sinds juni weer paard op een manege
eerst twee keer in de week bij verschillende instructrises
na mijn vakantie heb ik voor een van de twee gekozen omdat ze mij het meeste beviel
ben een beetje terug gekomen van mijn keuze
hoe dat zo?
begon eerst tijdens de springlessen
het was ronduit gevaarlijk om in die les te rijden, de andere in de les lette absoluut niet op elkaar dus ook niet op mij
afsnijden, vlak voor je dezelfde hindernis springen, er vlak achter stil gaan staan ect.
Daarna heb ik besloten dat ik niet meer wilde springen in groepsverband
want met zijn 8ten in een bak, met flinke paarden en 7 hindernissen vergt wat aandacht van de ruiters en instructie
maar helaas die deed er weinig aan
Ik ben die les door de bak gaan stappen, beetje verzamelen en laten werken, stelling enzow
maar dat is niet echt fijn tussen hindernissen en springende paarden in.
Dus toen werd er al naar me geschreeuwd dat ik ook moest
dus ik zo: nee ik wil niet springen!
Na de les, paard op stal, afgezadelt en dergelijke, werd ik naar buiten geduwt
Waarom ik zo debiel deed tijdens de les
Dus ik melde haar dat ik voortaan niet meer wilde springen
kreeg ik een giga preek (geschreeuwd) dat ik me niet moest aanstellen en dat ik gewoon niet durfde en dat zij me daar over heen kon helpen dat ik het maar gewoon moest doen
Dus ben (niet verstandig, maar voor ik haar ging aanvallen ofzow) weg gelopen richting de manege eigenaar: daar heb ik gevraagd op welke data er springlessen waren
en daarna gemeld dat hij me op die data niet hoefde in te delen, geen enkel probleem volgens hem
nou ging weer aardig, had weer plezier in de lessen, één keer in de maand een keer niet rijden vanwege springles
begon ze laatst weer
ze had me op een nieuw paard gezet
absoluut niet mijn type, dat wist ze
het gebon wel aardig, maar zodra ik ook maar iets aan de teugels zat werd ik keihard naar voren getrokken
en dan zat ik echt amper aan de teugels, wilde alleen contact houden zodat ze niet elke kant op kon die zij wilde.
dus ik gevraagd of dit normaal was en wat ik hieraan kon doen
moest der maar eens flink aanpakken
nou eens proberen
probeerde contact te maken, werd naar voren getrokken, en dreef haar flink voorwaarts
Toen begon ze echt eng te lopen (ben niet zoon giga held te paard)
dus dat vond ik niet leuk
toen moesten we galoperen, maar dat wilde ik dus niet
dus ik rustig rondjes gestapt
Begon ze weer tegen me te schreeuwen
dat ik maar van mijn paard af moest komen en der droog moest stappen want dat gezeik van mij wilde ze niet meer en was ze helemaal zat want ik bedorf de sfeer altijd zo (ik zeg nooit wat)
dus ik van het paard af en paar rondjes gelopen tot ze aardig droog was, en op stal gezet
tegen die tijd was de les af en kwam ze de stallen in
ik was net klaar dus deed net of ik iemand aan de telefoon had en liep zo de manege uit
nu moet ik morgen weer rijden, maar zie er zo tegen op
straks heeft ze me weer op dat trekkende paard gezet?
straks gaat ze weer tegen me schreeuwen?
wat moet ik hier mee?