Paard mee naar Deurne

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KissMeQuick

Paard mee naar Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 16:46

Ik wil misschien een opleiding in Deurne gaan doen, kan je dan altijd je eigen paard mee nemen, en wat zijn dan de extra kosten??

Cassielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:48

dan moet je een prive bericht aan stalleke sturen, zij gaat ook de opleiding in deurne doen met haar eigen paard... kweet niet zeker of ze het weet maar je kan het proberen...

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:51

Je kan idd je eigen paard meenemen, dit is zelfs goedkoper dan met schoolpaard met schoolpaard betaal je 800 euro meer Bloos tenminste als je de sportopleiding gaat doen?
Weet niet welke je gaat doen?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:53

Eigen paard is idd goedkoper,
komt omdat je dan de huur van het schoolpaard nog moet betalen.
Lijtk me leuk als je het gaat doen,
ga in spetember voor MBO Paardensport.

ik heb geen eigen paard en kan een paard van iemand anders meenemen omdat het voor mij goedkoper is.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:01

eigen paard meenemen is goedkoper!en dat willen ze ook het liefst, als je een schoolpaard krijgt weet je nooit wat je krijgt!

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:19

Ik heb daar heel wat schoolpaarden gezien aan de longe of zelfs in de springles , geloof me daar wil je geen half jaar/jaren op Haha!

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:23

Heb vorig jaar selectiedag gereden op schoolpaard, reed toch niet verkeerd Lachen

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:54

Princess schreef:
eigen paard meenemen is goedkoper!en dat willen ze ook het liefst, als je een schoolpaard krijgt weet je nooit wat je krijgt!

Dta is ook een reden dat ik m mee kan krijgen : ze wil me de kans geven met een goed paard.

maar lopen dr zulke slechte schoolpaarden tussen ?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:13

Vrienden van mij hebben hun paard uitgeleend aan iemand die die opleiding volgt. Na (eindelijk) een paar lessen gezien te hebben op deze opleiding, en de manier waarop de paarden los- gereden worden (NOT) + de lessen gezien te hebben, besloten ze het paard daar geen minuut langer te laten staan! en niet zonder reden. De eigenaar rijdt trouwens zelf op nationaal niveau.

KissMeQuick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 20:31

Mist schreef:
Na (eindelijk) een paar lessen gezien te hebben op deze opleiding, en de manier waarop de paarden los- gereden worden (NOT) + de lessen gezien te hebben, besloten ze het paard daar geen minuut langer te laten staan!

Maar daar ben je toch zelf bij ofniet... Verward Ik rijd mijn paard altijd minimaal 10 minuten los...

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:34

KissMeQuick schreef:
Maar daar ben je toch zelf bij ofniet... Verward Ik rijd mijn paard altijd minimaal 10 minuten los...

nee daar ben je niet zelf bij als je het paard in goed vertrouwen meegeeft aan iemand die de opleiding gaat volgen in Deurne, een opleiding die de "creme de la creme" hoort te zijn. En die vervolgens paardrijdend ned. les gaat geven op dezelfde manier Boos!

KissMeQuick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 20:41

Mist schreef:
nee daar ben je niet zelf bij als je het paard in goed vertrouwen meegeeft aan iemand die de opleiding gaat volgen in Deurne, een opleiding die de "creme de la creme" hoort te zijn. En die vervolgens paardrijdend ned. les gaat geven op dezelfde manier Boos!

Ik bedoelde het eigenlijk meer van...als ruiter ben je er zelf bij dat als je begint met rijden dat je dan niet gelijk voluit start...

Rowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:56

Mja ik heb ook gehoord dat het nou niet bepaald leuk is voor je paard om mee naar deurne te gaan. Ik citeer (dit zei iemand die ik ken die zelf de opleiding in deurne gevolgd heeft) "Je houd er een afgestompt paard aan over, 2 uur per dag les, ze kunnen niet naar buiten alleen stapmolen, in het weekend komen ze de stal niet uit" Nou dat vind ik een hele slechte zaak, hartstikke leuk dat je graag beroepsruiter wil worden, maar het blijft wel een levend wezen, geen robot ofzo die uitstaat als je er niet op zit. Ik moet er niet aan denken, de hele dag op de wc, en 2 keer per dag door een zandbak rennen of springen, en als ik geluk heb ook nog tussen 2 matten/kettingen in rondjes lopen. JOEPIE!! doe mij een enkeltje deurne! (AHUM)

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:58

Nou Rowy op veel bekende dressuurstallken is dit ook het geval, paarden komen alleen ff uit de stal om te rijden en de rest staan ze gewoon op stal!
Op sommige stallen komen ze nog 1x per dag in de stapmolen maar verder ook niet los!

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:59

En ik heb verschillende mensen op msn die deurne volgen, en je paard komt daar niet afgestompt van terug1 denk als dit het geval is dat de ruiter dan ook absoluut niet kan rijden!

Rowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:02

Ja ik weet het. En dat is dan vaak omdat ze anders blessures zouden kunnen krijgen. Ja ik snap best dat het risico groot is met zulke kostbare paarden. Maar ja dan nog, ik zou me echt ontzettend schuldig voelen om maar vanalles te eisen van mijn paard en haar de hele dag maar in die stal weg te laten kwijnen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:03

Een meisje bij ons op de manege heeft ook de deurne opleiding gedaan, en zij is er ook van overtuigd dat je paard er erg afgestompt vandaan komt. Het is echt zwaar voor het paard, en dat is op zijn zachtst gezegd.
En mijn vroegere vriend heeft ook deurne gedaan, en die zei dat de paarden daar niet echt veel soeps waren.. nee, ik vind deurne echt helemaal niks.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:06

Nou wil ik wel eens een deurne leerling hier horen praten, iedereen heeft het van HOREN zeggen, ik heb het aan diverse leerlingen die ik op msn heb gevraagd en die ontkenden het allemaal!
T zal grotendeels aan de ruiter liggen hoe een paard terug komt, die rijd het immers de hele opleiding en die heeft t dan toch echt zelf zo verpest

Oekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:34

KissMeQuick schreef:
Ik wil misschien een opleiding in Deurne gaan doen, kan je dan altijd je eigen paard mee nemen, en wat zijn dan de extra kosten??

Volgens mij moet je dat ook doen met een eigen paard.
tenzij je echt geen eigen paard hebt dan hebben ze er daar wel een staan.
Ik weet het natuurlijk niet zeker hoor!! Haha!

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:40

ik geloof dat het 850 euro is met eigen paard en iets van 1550 ofzo zonder eigen paard. Ten 1e vind ik dat deurne echt belachelijk duur, en ten 2de als ik de reacties zo lees is het niet veel soeps. Ik heb net een folder besteld van stoas hogeschool, en dat is nog wel te doen...
een deel dan Haha! maar ach ja, ik zie mezelf misschien ook nog wel op deurne zitten Tong uitsteken

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 20:53

Ik vidn het allemaal beetje rare reacties,
heb zelf deze reacties gehoort, maar heb zelf ook een hele boel positieve reacties gehoort.
ik ben zelf gaan kijken en heb voor mezelf besloten dat ik daar een opleiding wil gaan volgen.

met een paard van een andere, daar heb ik niet om gevraagt, dat is me aangeboden, uiteraard dan onder contract met alles. adnmers was ik op een schoolpaard gegaan.
De eigenaar van dit paard heeft kennleijk ook een andere mening, maar dit is geen internationaal ruiter,
maar ze heeft goede paarden en ik ben blij dat ik de oleiding ga doen, met een paard. en denk dat het afgestompt mee zal vallen, je zit er immers zelf op.
zoals stalleke zegt: heel veel stallen gaat dit zo, paarden kunnen niet veel naar buiten, en staan veel op stal, dat is de hedendaagse paardenwereld, tenminste wel als je over zulke getallen met paarden praat.

maar geloof dat de TS dit soort reacties niet vroeg.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 21:48

Toen ik de opleiding deedt was er ook een meisje dat haar paard op school had staan, maar dat paard kon er absoluut niet tegen, die werd helemaal depressief.
Uiteindelijk mocht haar paard op haar stage adres blijven totdat zij haar opleiding had afgerond.
Laatst bijgewerkt door Anita_D op 12-01-05 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 10:40

xx_Irisje schreef:
zoals stalleke zegt: heel veel stallen gaat dit zo, paarden kunnen niet veel naar buiten, en staan veel op stal, dat is de hedendaagse paardenwereld, tenminste wel als je over zulke getallen met paarden praat.

Maar dat wil niet zeggen dat het juist is, en dat de paarden daar blij mee zijn

Pb Crossmonster eens, zij kan bevestigen dat de paarden daar niet los komen, en alleen in de stapmolen komen. Zij heeft Deurne met eigen paard gedaan...

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 11:20

Het is misschien niet juist maar het is wel op iedere stal zo, helaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 11:27

Ik ken meerdere mensen van Deurne, woonde er voorheen maar een paar km vanaf, dus ben er regelmatig geweest.
Ik heb vroeger daar naar toe willen gaan, toen het nog prive was, ben er ook aangenomen, maar heb besloten niet te gaan.

1 van de redenen vond ik de slechte verzoring van de paarden
Ze hebben liever dat je de gangpad voor het hooi geven veegt en daarna weer,
dan dat je een bezweet paard afsponst met 30 graden, omdat je binnen 5 min in de volgende les moet zitten.

Buiten komen ze idd ook niet.
Alleen de stapmolen.

Dit kan dan op veel stallen zo zijn, maar dat vind ik een zeer slechte zaak.
En iets wat je je leerlingen dus anders moet leren.