waar biks kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Riëtte

waar biks kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 16:01

Gut, nu mijn paard straks vaker bij huis komt te staan moet er toch veel geregeld worden!
Een klein vraagje: mijn paard krijgt basis sportbrok van Havens. Maakt het in prijs ook uit waar je het haalt, of is de prijs van brok gewoon algemeen (vastgesteld ofzo).
Waar in de buurt van Assen kun je het kopen? Momenteel wordt het altijd gebracht naar de pensionstal, samen met het voer van de andere beesten. Voor 1 paard kan dat natuurlijk niet uit en moet ik het dus zelf gaan halen. maar waar?

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:31

ik denk dat jou pensionstal het goedkoper krijgt dan dat jij het krijgt omdat die het waarschijnlijk in pallets laten aankomen.
vraag aan de stal waar je nuzit bij wie hun het kopen en vraag om een tel.nr. dan kan je daar vragen wie er bij jou in de buurt wederverkoper is.
ik vind nu net een adres voor je van havens:
havens help-desk tel. 0478 638 238 of www.paardenvoeders.nl of www.draversbrok.nl
probeer dat maar eens succes

Sheilalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:45

Kennis van mij koopt het gewoon bij de welkoop Scheve mond

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:46

Mulder in Appelscha, volgens mij heeft de Welkoop in Oosterwolde ook havens. Eventueel intratuin in Assen maar ik weet niet zeker of die paardenvoeding heeft. Bij Boer en peerd heb ik ook wel eens voer besteld. Misschien kan je inderdaad een deal maken met de pensionstal maar het kan zijn dat deze er extra voor gaat rekenen. Kijk ook eens in het telefoonboek bij mengvoeders of furagehandel.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 16:54

De pensionstal waar ik straks heenga voert alleen haver. Na overleg met mijn dierenarts heb ik besloten dat ik beter geen haver kan voeren maar gewoon basisbrok. Overigens is het geen echt pensionstal, maar een particulieer die een paar paarden in pension heeft en verder alleen eigen paarden. De stal waar ik wegkom daar staat nog 1 ander paard. Samen met de kippen, katten en honden bestellen zij dusdanig veel voer dat er niet of nauwelijks bezorgkosten over komen. Voor 1 paard alleen is het een heel ander verhaal.
Overigens laten zij het voer uit Hooghalen komen (Udding).

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 17:05

een stalmaatje van mij heeft gebeld naar verschillende havens dealers, de zakken waren allemaal verschillend in prijs.

wij halen het nu in ijsselstein, bulken kunnen als het goed is gebracht worden.. (dat is alleen weer zoveel voer)

edit: ik lees dat er mensen zijn die havens bij de welkoop halen..
dan vraag ik me af welke welkoop is dat (plaats), hier wordt het namlijke niet verkocht (en misschien valt er wat te regelen als ik de namen op noem die het wel verkopen)

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:33

Heb je geen dierenvoeder bij jou in de buurt?

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 19:34

Er schijnt in Hoogersmilde een paardezaak te zitten, in hooghalen dan udding, vlakbij Rolde een Welkoop(?) en in assen de Hippo, maar die verkoopt volgens mij geen brok...
Maar ik kan idd de lijst met havens-dealers wel eens bij langs gaan en vragen wat brok daar kost. Er zijn dus blijbaar geen vastgestelde prijzen...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:48

Ik krijg het bij de graankorrel uit Oude Pekela weg. Ze komen het aan huis brengen en het scheelt nogal met Udding (die is aardig aan de prijs)
Ik bestel altijd voor alle dieren tegelijk, omdat je volgens mij dan niet met bezorgkosten zit. Hippo Assen verkoopt idd geen brok. Vlakbij Rolde richting Grolloo zit de welkoop.

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:57

Sheilalover schreef:
Kennis van mij koopt het gewoon bij de welkoop Scheve mond
ja wij ook, wij wonen in Assen en halen ook basis sportbrok bij welkoop in Hooghalen, de prijzen weet ik niet

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:16

Cow_horse schreef:

edit: ik lees dat er mensen zijn die havens bij de welkoop halen..
dan vraag ik me af welke welkoop is dat (plaats), hier wordt het namlijke niet verkocht (en misschien valt er wat te regelen als ik de namen op noem die het wel verkopen)

Bij ons verkoopt de welkoop alleen maar subli.Ik kan hier helaas ook geen havens kopen.

Ik zou even kijken op de website van havens voor informatie.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 11:14

monsera schreef:
Bij ons verkoopt de welkoop alleen maar subli.Ik kan hier helaas ook geen havens kopen.

Ik zou even kijken op de website van havens voor informatie.

hmm ga ik doen, misschien valt er met hun wat te regelen Lachen

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 11:33

Udding in Hooghalen is wel een goede zaak. Ze verkopen zowel Havens als Subli. En grotere hoeveelheden (? weet niet hoeveel) bezorgen ze ook aan huis.
Ik haal mijn voer vaak bij de Welkoop in Marwijksoord. Maar dat is voor jou denk ik aan de verkeerde kant van Assen.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 12:53

Ik zou inderdaad gewoon bij Udding gaan halen. Ik heb daar ook mijn Havens vandaan. Een zak basisbrok kost er 6,95. Bij een aantal zakken kan je waarschijnlijk ook wel laten bezorgen. Ze rijden flink wat rondjes door de provincie en kwamen destijds bij ons voor 4 pakken vlas al met de vrachtwagen langs. Nu bestellen we met de hele stal alles ineens, dus zowel voer als strooisel, dus dan zijn het grotere hoeveelheden en komen ze eens in de maand langs, maar bel ze eens zou ik zeggen.
Tel: 0593-592213
Overigens hebben ze er ook Subli of Equiral, als je dat liever hebt.

De reden dat deze Welkoop wel Havens heeft en vele andere Welkoop-winkels niet, is dat ze samengegaan zijn met een andere fouragehandel (Snippe, voorheen bij de Pelikaanstraat in Assen).

Intratuin (nu: Tuinland) heeft geen paardenbrok.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 22:39

Ik hoorde trouwens van een stal genoot van mij dat als je 10 zakken tugelijk haalt een korting krijgt{ik weet niet meer hoeveel}maar ik kan niet zoveel zakken tugelijk bergen dus doe dit niet maar ik dacht laat ik het hier wel even vermelden.