Leuke Oefeningen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Douni

Leuke Oefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 14:08

Weet iemand nog leuke oefeningen om met mn pony te doen?
Ik wil wat minder gaan rijden en wat meer "quality-time" met Eclips door brengen.
En met haar wat dingen doen die voor haar ook leuk zijn.
We gaan al vaak wandelen door de omgeving, maar dat wordt eigenlijk ook een beetje saai.

Weet jij nog leuke dingen om met mn pony om haar en mij een beetje bezig te houden en natuurlijk wat voor mn pony leuk is?! OK dan!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:14

Nou wat dacht he van vrijheidsdressuur?? Ik ben daar afgelopen zomer mee begonnen. Ik zag een vriendin van mij dat doen met haar pony en eht zag er echt heel leuk uit. Ik zag ook dat haar pony dit erg leuk vond om te doen. Nieuwe oefeningen had hij zeer snel door!! Toen ben ik dat ook gaand oen met Maris. Eerst de simpele oefeningen zoals voetje geven (deed hij al tijdens het poetsen maar nu dus ook als ik er voor staat) de basis kon hij al van het rijden en longeren (op komen en gaan na, dat vertikt hij nog wel eens haah) Nu kan hij al een aantal dingen, zoals spaans pas (al1 stilstaand) buigen, ja knikken, steigeren, op blok gaan staan en ik hoop binnen kort ook liggen en draaien. Ik wil hem ook graag nog leren om dingen om te rapen. Maar ik weet niet of ik hem zover krijg om te doen.
Ik merk dat de band wel sterker is geworden, hij vertrouwd mij nu al beter dan een half jaar geleden( en dat terwijl ik dacht dat het wel goed zat tussen ons!!). Dat merk ik omdat ik nu naast hem kan gaan zitten als hij gaat liggen. En dat kon toen echt niet. Hij vind het nu ook erg leuk om te doen want soms staat hij in de bak te buigen, en dat terwijl ik niets van hem vraag haha. En voor een snoepje achteraf doet hij natuurlijk ook een heel hoop.. haha

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:19

Verplaatst naar vmr

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:35

-grondwerk
-lange lijnen
-freestyle
-parelli
-mennen
-vrijheidsdressuur
-joggen Knipoog
-longeren (los???)
-spelen in de bak oid
-hindernisparcoursje neerzetten en samen doorlopen (zeiltje pionnen parasol ed)
-masseren
-vrijspringen
-en misschien is er nog wel meer te verzinnen...