Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
CrOsSgIrL schreef:de bakregels zijn bij mij op stal aangepast aan de eigenaren van de manege,, losrijden gaat bijvoorbeeld voor rijden en officiel mag je niet met longeren als er meer als twee paarden in de bak zijn,, maar als het de eigenaar is,, een dochter daarvan,, of een vriendin van de dochter, mag het wel
als ik eventueel om andere regels zal vragen wordt je zo van stal getrapt en als je de kinderen die in de weg staan erop wijst zitten ze je aan te kijken van,, pff,waarom zal ik het doen rij jij maar lekker om me heen!! :S
)
), ach, we houden het vriendelijk. Ik geloof ook niet dat hij het verder gemeen bedoelt ofzo. Zep schreef:Als het zoveel irritatie (bij jezelf) opwekt kun je misschien eens rondkijken of je een stal kunt vinden waar veel wedstrijdgerichte ruiters staan, zodat je elkaar onderling kunt helpen en motiveren.
Ik heb altijd naar dat soort stallen gezocht en het scheelt echt. Er is niks mis mee als mensen niet prestatiegericht zijn maar het geeft vaak veel irritaties van beide kanten.
Effy schreef:Ik vind het wel meevallen hoor. (kijk maar in m'n profiel wie ik ben)
Losgooien en longeren gaan alléén voor in de buitenbak, als er in de binnenbak geen les is. Is er in de binnenbak les, dan mag je gewoon rijden in de buitenbak en mensen dus wegsturen. Iets wat ik ook zonder pardon doe, dan maar boze gezichten.
Ook heb ik wel enig idee welke kinderen je bedoelt, maar als ze me irriteren en ik zeg er wat van, rijden ze daarna gewoon netjes volgens de regels. Bij mij in ieder geval wel. En pratend op de hoefslag stil gaan staan is er bij mij helemaal niet bij, dat doen ze maar buiten de bak en dat vertel ik ze ook.
En wat betreft eigenaren en dochters van eigenaren... Ook daar heb ik eerlijk gezegd nooit last van en als één bepaalde dochter (;)) zich niet aan de bakregels houdt vraag ik ook gewoon of ze opzij kan en doet ze dat ook. En verder, tsja... Het blijven de eigenaren en die kunnen nou eenmaal alles maken. Dat is iets waar je je bij neer moet leggen denk ik, of indd naar een andere stal gaan.
Verder is het maar net hoe standvastig je bent. Als jij om die kinderen heen blijft rijden zullen ze niet voor je opzij gaan, maar als je een keer gewoon rechtdoor blijft rijden en laat zien dat je niet van plan was opzij te gaan gaan ze meestal wel haastig aan de kant. Maar ik ben met je eens dat het af en toe wel wat irritant is hoor

CrOsSgIrL schreef:ja kweet wie je bent,, eveline tog??
nou naar mij luisteren ze niet hoor,, ze staan je gewoon aan te kijken van: ach man zeik niet ik ga echt niet voor jou opzij hoor,,
beetje irritant maarja

Maar ik geef je er gelijk in dat veel van die kinderen beter een buitenrit kunnen gaan maken of zo, want serieus rijden doen ze haast niet
MissSisa schreef:Jij mag rijden zoals je wilt. Laat die anderen. Jij wilt het. Hun zo te lezen niet. Het is helemaal niet raar dat jij een trainer zoekt buiten de manege om. Als jij dat nu fijner vindt.

Doe ik nooit hoor, gelukkig rijd ik meestal tussen volwassene, die snappen het.. Misschien een lijstje met 'bak-regels' ophangen?:D Of op laten hangen door de baas van je pension/manege?
)