Trektocht te paard door Ierland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Trektocht te paard door Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 23:16

Ik ben van plan ooit eens (binnen nu en 5 jaar) een trektocht te paard door ierland te maken, samen met iemand anders of alleen, dat zie ik nog wel.

Maar nou vraag ik me af, is dit mogelijk, waar zou ik een paard kunnen krijgen, hoe zit het met overnachtingen enz. enz. enz.

goede tips zijn ook welkom, zo ook eigen ervaringen Lachen ben erg benieuwd!

Groetjes Tessa

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 23:21

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 23:52

www.timeout-reizen.nl
hun hebben heel veel ruiterreizen en trektochten. Wil zelf ook een keer in spanje ofzo gaan rijden.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 23:57

de reis van Sligo/Donoval is echt fantastisch. je kunt gewoon dwars door de natuur een trektocht rijden. zelfs zonder begeleider! alleen erg duur. alles inclusief kom je uit op zo'n 1500 euro per persoon. maar ja, dat is Ierland.

jockeyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 00:02

[quote="lunatje"]Ik ben van plan ooit eens (binnen nu en 5 jaar) een trektocht te paard door ierland te maken, samen met iemand anders of alleen, dat zie ik nog wel.
ik wil wel met je mee hoor!!!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 12:12

www.horseholiday.com
Hier nog een adres voor ruitersportvakanties.

Ik heb zelf de Galway/Clare/Buren trail gedaan. Dit is een begleide trektocht en kan ik van harte aanbevelen. Er wordt genoeg gedraaft en gegaloppeerd en je gaat door mooie landschappen. Bagage wordt vervoerd en in de middag heb je een picknicklunch.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 18:11

phoe het is allemaal wel erg duur zeg :S tot nu toe wle bedankt voor de tips Lachen en ze zijn nog steeds welkom! en ja, ik denk dat ik er bij voorkeur een weekje alleen op uit ga (even een soort van tot mezelf komen) en dan gewoon overnachten in een bed and breakfast, dus geen begeleiding (alleen d.m.v. een kaart Knipoog is dat ook zo duur of is dat wat goedkoper?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 16:51

Hoeveel kost een vliegreis van Amsterdam naar bijv. Sligo eigenlijk?
Ik heb geen flauw idee...

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 16:56

Ik wil een keer een trektocht door ijsland maken. Dat is al vanaf mijn 10de een grote wens en ik zie dat ze dat ook organiseren bij tomeoutreizen. Dat wordt dus sparen Tong uitsteken.

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 16:58

lunatje schreef:
Hoeveel kost een vliegreis van Amsterdam naar bijv. Sligo eigenlijk?
Ik heb geen flauw idee...

Niet zoveel.. het hangt ervan af wanneer je gaat. Amsterdam - Bristol is ook spotgoedkoop met Easyjet Lachen

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 17:13

HE! 70,- euro met alles dr op en dr an heen en terug... dat KAN toch niet???

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 17:17

ja hoor voor iets meer ben ik ook eens naar barcelona gevlogen

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 17:17

Dat kan heel goed Tong uitsteken Heb je bij Easyjet gekeken ? Want je moet wel oppassen, de prijzen veranderen namelijk geregeld ..

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 17:24

pfoe beter! ik zat eerder aan 2 a 300 euro te denken :S kan je je voorstellen dat ik verbaasd ben? is een leuk meevallertje, alleen 1 nadeel, ze landen alleen in belfast zover ik wijs kan worden, dus ik moet nog even zien hoeveel het gaat kosten om in sligo te komen...... moet even een totaalbeeld krijgen Knipoog weet ik wat ik moet sparen...
Ik weet nog niet eens hoeveel ze precies voor de sligo trail vragen. Heb zelf nog geen antwoord gehad, ben benieuwd (en hoop stiekem ook dat het goedkoper uit gaat vallen als die 1500 euro...)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 18:55

nou, ik wilde er heen met m'n nicht, dus hebben we ALLES na zitten rekenen, en we kwamen dus echt uit op die 1500 euro per persoon. misschien dat het 200 euro scheelt als je flink doorzoekt naar goedkope vliegmaatschappijen en taxi's etc, maar Ierland is echt superduur. Dit bedrag is niet zomaar genomen, we hebben echt contact gehad met de eigenaresse van dat kamp van Sligo, en die heeft ons alle zo goedkoop mogelijke opties gegeven om er te komen.
(maar ooh, ik had er zo graag heen gewild!!)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 19:52

Hey iowara, ik heb eens rondgekeken en ben tot de conclusie gekomen dat je een stuk goedkoper uit kan zijn hoor...

Ik heb een prijslijst ontvangen:

SLIGO TRAIL
7 xU/F und“eigenes” Pferd, Ausrustung inkl.
Satteltaschen, Transport von letzter Trailstation zur Farm
€825.00 €745.00

ja, vraag me niet waarom ze het in het duits hebben gestuurd, maarok, denk dat je er wel wijs uit kan worden.
Nou, ik hoef niet perse in het hoogseizoen, ik schrik niet terug voor een beetje regen, dus uitgaande van 745 euro, dan het vliegen van Amsterdam naar Belfast met Easyjet, met een beetje geluk heb je een retourtje voor 70 euro, alleen dan moet je nog zien dat je van belfast naar sligo komt, en hoeveel dat kost weet ik niet... ga uit van 50 euro, dnek dat dat wel redelijk is!?
Zie dan hier:

745,-
..70,-
..50,-
865,-
Dat verschikt even denk ik... Mis ik iets waar ik niet aan gedacht heb??...
Die Sligo Trail is toch all inn?