paard laten keuren??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

star7

paard laten keuren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 22:29

hallo

ik wil een paard kopen.
moet ik hem dan helemaal laten keuren?
met foto's enz.
wat zijn de kosten daarvan?

Panter17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 11:00

Ga eens kijken op : www.kwpn.nl
Daar staan ook allerlei dingen over het keuren in .
Succes en neem geen overhaaste beslissingen .

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 11:14

Denk dat ze bedoeld een aankoopkeuring bij een dierenarts.

Keuren door een eigen onafhankelijke dierenarts zou ik zeker laten doen. Dan kom je niet als het paard ziek blijft te zien meteen voor verdriet te staan. een klinische keuring is geloof ik iets van € 90.00 voor een volledige keuring met foto's heb ik in augustus € 450.00 betaald.

star7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 13:29

Knipoog hallo ,
ja ik bedoel een aankoopskeuring.
ik ben op zoek naar een paard en ik krijg allemaal verschillende verhalen van wel doen niet doen. dat het allemaal niks uitmaak het is een moment opname blablabla

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 13:35

Ik zou het ook doen. Ik heb namelijk een maand geleden een paard gekocht in goed vertrouwen. Hij heeft achter een dik been heeft hij verder geen last van. Maar in die maand tijd is hij verkouden, koliekerig, een ontstoken oog, en hij is nu kreupel. Aan dan aan het been wat niet dikker is.

Ik zou het zeker doen. Ik heb er ook spijt van dat ik het niet gedaan heb.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 13:36

Ik zou het ook doen. Ik heb namelijk een maand geleden een paard gekocht in goed vertrouwen. Hij heeft achter een dik been heeft hij verder geen last van. Maar in die maand tijd is hij verkouden, koliekerig, een ontstoken oog, en hij is nu kreupel. Aan dan aan het been wat niet dikker is.

Ik zou het zeker doen. Ik heb er ook spijt van dat ik het niet gedaan heb.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 13:36

Ik zou dat paard wel laten keuren
Als je het paard recreatief gaat gebruiken zal ik het paard alleen klinisch laten keuren en anders helemaal, incl foto's.

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 13:50

Hangt af van hoeveel zekerheid/risico je wilt nemen mbt het paard zelf. Maar ook van een eventuele verzekering en de eisen die daarbij gehanteerd worden voor acceptatie.
Een aankoopkeuring, zowel klinisch als rontgenologisch, zegt niet alles, het is een globale check van een paard en bovendien een momentopname. Maar het kan je veel ellende besparen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 15:59

Ik zou het paard minimaal klinisch laten keuren. Is ook handig voor de verzekering.

DraakjeII

Ik zou het wel doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:11

Ongeacht of je het paard nu recreatief wil gebruiken of voor wedstrijden zou ik hem/haar altijd klinisch laten keuren.
Als je een paard een paar maanden hebt en je moet 'm in laten slapen dan ben je er inmiddels wel aan gehecht. Ik heb ook al meegemaakt dat mensen een paard in goed vertrouwen hadden gekocht (in de zomer) en later bleek dat ze vooral in de herfst en winter gigantisch dampig was. Als je dat vooraf weet dan kun je je nog afvragen of je wel allerlei extra medische kosten wil maken voor het dier wat je op het oog hebt.
Afhankelijk van de waarde van een paard en of je wil verzekeren zou ik ook foto's laten maken.
Mijn paard was toen ik haar kocht 5 maanden daarvoor al klinisch en rontgenologisch goedgekeurd en ik heb haar toen voor de verzekering nog een keer klinisch laten keuren. Ze is 4 jaar en ik heb haar voor € 4000 verzekerd. Als ze niet rontgenologisch gekeurd was geweest had ik dat ook laten doen, aangezien ik weet hoeveel verdriet het met zich meebrengt om afscheid te nemen van een dier waar je aan gehecht bent.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:21

Hangt er helemaal vanaf hoe oud het paard is, wat je er mee wilt gaan doen en hoe duur het paard is.

Een paard dat al een aantal jaar gewoon zonder problemen onder zadel loopt zal ik wellicht alleen klinisch laten keuren (tenzij de aanschafwaarde zo hoog wordt dat het moet voor de verzekering). Een paard dat nog helemaal zadelmak gemaakt moet worden ook rontgenologisch (een verhoogd risico op iets kan immers tot uiting komen als het paard aan het werk gaat).

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:44

Idd, net wat Apple zegt. Wat wil je ermee???

Maar het is toch beter om het wel te doen voor eventuele problemen die je kunt voorkomen.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 13:31

IK ZAL HEM WEL LATEN KEUEREN!!!! Haha!
ik heb al 2x, een keer bij mezelf, en een keer van een ander, een paard meegemaakt, die achteraf niet goed bleek te zijn, wij hebben daarna het volgende paard zonder foto's laten keuren.. Haha! Cheese!