Ik ben sinds enkele maanden in het bezit van een paard. Nu twijfel ik of ik hem moet verzekeren. Vooral tegen ziektekosten. Uiteraard afhankelijk van de gezondheidstoestand van je paard/pony, maar wat zijn jullie gem. per jaar kwijt aan nota's (ik bedoel dan niet de 'standaard' dingen zoals bijv. een wormenkuur)?
oberon
Geplaatst: 10-01-05 20:38
Wat ik kwijt ben ? Heel veel ! Ik heb net een rekening van 2250 euro binnen gekregen voor een nageltred operatie Dat is wel een uitschieter, maar ik ben behoorlijk wat kwijt per jaar. Ik heb een (beperkte) ziektekostenverzekering.
Anoniem
Geplaatst: 10-01-05 20:50
Ik zou het wel doen. Ik heb mijn paardje zelf helaas nog niet verzekerd tegen ziektekosten, en dit kan op dit moment ook niet omdat ze dan volledig gekeurd moet worden (ze is nu kreupel). Ik ben dit jaar ongeveer zo´n 1000 euro kwijt geweest aan DAkosten. Daarbij zijn de kosten van enting niet meegenomen.
Anoniem
Geplaatst: 10-01-05 21:37
niets behalve de 2-jaarlijkse enting van de da
Verder helemaal niets ff afkloppen
mirgino
Geplaatst: 10-01-05 21:51
ik heb 2,5jr geleden een jong paardje gehad nog geen 5jr,wel verzekerd maar niet voor ziektekosten. helaas kreeg ze na 6weken klachten en heb 4mnd naar de kliniek gelopen.
ik was 1500 euro kwijt,mijn paard is afgemaakt. ze was voor 1500 euro verzekerd,en heb dus erg weinig overgehad om een ander paard te kopen.
Gino heb ik al snel in de ziektekosten gedaan en gelukkig maar, 6,5jr bij mijn vriendin nooit wat ernstigs gehad en bij mij begon de ellende.
een gebroken kies,met een zwaar ontstoken kies ernaast.
dat geintje heeft bijna 500 euro gekost.
en jaar later begonnen de problemen met de pezen,Desmitis!
helaas is ook hij afgemaakt,maar gelukkig had ik nu de ziektekosten verzekering en heb 80% vergoed gehad.
ook dit heeft ruim 1200 euro gekost.
nu heb ik een jong appaloosa merrietje,en ook zij is goed verzekerd voor ziektekosten,ik heb het helaas erg hard nodig gehad.
de ziektekosten verz. kost 150 euro per jaar,ik heb het er dus wel uitgekregen!
Patoucha
Geplaatst: 10-01-05 21:53
ben vroeger errug veel geld kwijt geweest aan DA, ik denk zo'n 2000 euro per jaar, en dat een jaar of 2 achtereen en later nog een keer. Toch heb ik mijn paarden bewust niet verzekerd. Een standaard ziektekostenverzekering vergoed vaak alleen operaties die gedaan worden in Utrecht of Gent. De rekeningen van de gewone kliniek zijn dus nog steeds voor eigen rekening. Als je een uitgebreide ziektekostenverzekering neemt, betaal je behoorlijk veel premie, je hebt nog steeds een eigen risico, en bij de meeste wordt maar een gedeelte vergoed bv 75%. Achteraf gezien was ik bij mijn ene paard wel beter af geweest als ze toen uitgebreid verzekerd geweest was, maar ik ben ervan overtuigd dat je met het gemiddelde paard goedkoper uit bent zonder verzekering. En de enige die er beter van wordt is dan de verzekeringsmaatschappij. Als je pech hebt met een paard, haal je het er natuurlijk wel uit. Het is een gok...
Jits
Geplaatst: 10-01-05 22:20
Binnen een half jaar ongeveer 100 euro wegens koliek en 350 euro voor de manueel therapeut. Gelukkig heb ik m'n paard verzekerd voor ziektekosten.
santerra
Geplaatst: 10-01-05 22:26
Ik heb m'n 2 paarden niet verzekerd. Die kosten heb ik dus niet. Ben 1 keer wat kwijt geweest voor tanden raspen (weet niet meer hoeveel als dat was) en een keer voor bloedonderzoek 80 euro. Het ene paard heb ik nu 3 jaar, het andere 2 jaar.
Pantykous
Geplaatst: 10-01-05 22:50
Ik heb geen kosten, buiten de jaarlijkse enting en tandarts dan..
Cheveyo
Geplaatst: 10-01-05 22:56
mijn vorige paardje was niet verzekerd tegen ziektekosten. Heb er helaas veel kosten aan gehad na een botsing met blijvende blessure en een onsteking in de kaak/kiesholte. Beide keren in Utrecht geweest, het paardje wat ik nu heb is rondom verzekerd. Ach al krijgt hij nooit wat dan heb ik dat geld er wel voor over om hem gezond te houden, zo zie ik het maar. Het is ook maar net wat je zelf liever hebt. Of een spaarpotje voor als er iets gebeurd of verzekeren voor bepaalde dingen.
Angeliek
Geplaatst: 11-01-05 00:05
Kweet eigenlijk niet of Torro tegen ziektekosten is verzekerd. Mijn we hebben hem gekocht, en dat hebben we ook geweten ook... Schieffel, hoefzweren, antibioticakuren, bloedonderzoek, inentingen, peesscan. Van alles.
Noukie
Geplaatst: 11-01-05 00:11
ik ben met mn huidige paard tot nu toe altijd zwaar over mn premie heen gegaan aan nota's. en haal dus makkelijk mn verzekering eruit, omdat veel wordt vergoed. En ook al heeft ie eigenlijk niet eens echt iets, een virusje oid is zo opgelopen en voor je het weet zijn de kosten echt verschrikkelijk hoog. Ik ben iig erg blij met mijn verzekering!
sphinxie
Geplaatst: 11-01-05 13:28
Ik heb mijn paard ook bewust niet verzekerd. Ze was uitgebreid verzekerd toen ik haar kocht en ik kon kiezen of ik dat over wilde nemen. Het was een uitgebreide ziektekostenverzekering + uitkering bij ongeluk oid. Als er dan wat gebeurde, had ik sowieso per jaar al ongeveer 700 euro aan premie en 150 euro per keer eigen risico, wat je na 4x niet meer hoefde te betalen. Na wat spookverhalen over niet uitkeren bij ongeschiktheid en niet terug kunnen kopen etc., heb ik besloten om elke maand 50 euro op een spaarrekening te zetten voor als er iets gebeurt. Tot nu toe heb ik in een jaar 2x de veearts gehad, beide keren voor een dik been. Totaal heeft me dat (incl. antibiotica) 185 euro gekost.
Concorde
Geplaatst: 11-01-05 15:08
Over Orien kan ik nog niet veel zinnigs zeggen. Bij Eldina heb ik in 1 1/2 jaar tijd naast de entingen 2x de dierenarts laten komen, een keer was ze flink verkouden (had haar net en ze was nog niet geent door de oude eigenaar) en de tweede keer had ze een mokuitbarsting.