Paardenvlees?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anneke1

Paardenvlees?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 19:43

Wat vinden jullie van het eten van paardenvlees?

Ik vind het dus walgelijk he! Gewoon met het idee in je hoofd zitten dat dat stukje vlees op je bord een paard is geweest dat je gekend hebt, waarop je gereden hebt of waarvan je gehouden hebt Huilen !! Sommige vinden het belachelijk dat ik geen paardenvlees eet, gewoon omdat ik paardrij, maar je eet je hond of kat toch ook niet op?! Verward

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 19:57

Ik heb het vroeger wel gegeten. Bij een vriendin van mij moeder. En zij heeft expres niet gezegd dat het paardenvlees was. Gevolg was dat ik thuis kwam en tegen mijn moeder zij dat ik daar niet meer wilde eten omdat het vlees daar zo vies was. Toen vertelde mijn mams dat het paardenvlees was. Sins dien eet ik het niet meer.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:03

Ik heb eens bij een barbeque geen vlees gegeten omdat er overal paardenvlees in zat! Knipoog Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om paardenvlees te eten!
Heel veel mensen zeggen: maar je eet ook koeienvlees, dat is toch ook zielig?
Maar ik heb gewoon minder met koeien en koeienvlees is zo gewoon vind ik. Ik heb nog nooit bewust paardenvlees gegeten en dat ga ik ook nooit doen! Het is gewoon psychisch maar toch...

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:04

Helaas vind ik het smerig, niet om het idee. Integendeel, ik vind het heel jammer dat ik het niet lust. Want paarden komen dagelijks buiten en zitten niet opgesloten. Koeien enzo in de bio industrie wel. 90% van de paardjes in je frikandellen hebben een prachtig leven gehad Lachen .

Frikandellen lust ik trouwens wel Knipoog .

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:05

Ik eet zelf helemaal geen vlees!
Ik heb dit besloten toen ik op een dag alleen thuis was, en een programma aan het kijken was over de manier waarop dieren geslacht werden.
Ik ben hier toen zo erg van geschrokkken, dat toen we die avond vlees hadden liggen op bord ik eerst aan mijn moeder vroeg wat het voor vlees was.
Zij zij dat is varkens vlees en ik kreeg meteen de kriebels en moest weer terug denken aan het schattige varken dat ik gezien had.
Ik zag hem al bij mijzelf op bord liggen dus sinds die tijd geen vlees meer, voor mij is dat inmiddels al weer zoon 6 jaar geleden dus ik weet eigenlijk niet meer beter.

Mijn mening over anderen die vlees eten:
Van mij mag je best wel paardenvlees eten, alleen zou ik het zelf nooit naar binnen kunnen krijgen. Als je het lekker vindt moet je het maar doen. Geldt even eens zo voor alle andere vlees soorten.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:07

Ik eet ook geen paardenvlees..
Ik ben veeeel te bang dta ik het paard een keer heb gezien, op wedstrijd ofzo, dat ik het een mooi paard vond ofzo..
Ik krijg het gewoon niet over mijn hart heen.
Ze zeggen dan wel van: "koeienvlees eet je toch ook? dat zijn ook dieren!"
Maar die dieren heb je zeker weten niet gekend, omdat ze in stallen worden gehouden..

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:11

Euh, ja daahaag, Harry staat met koeien op de wei en er staan nog veel meer koeien in de stal daar. Waar ik altijd even langsloop om te aaien.

En ik vind het onzin om geen paarden te eten omdat je die toevallig wel eens gezien kunt hebben. Koeien in de wei zie je ook heus wel eens...

Anneke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 20:27

zou jij een paard kunnen opeten waar je jaren van gehouden hebt? ik niet hoor!!

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:27

hoezo koeien bio industrie? Jus_dOrange weet je nog steeds niet dat koeien gewoon in de wei lopen? maar als het aan de EU ligt ja dan wordt het inderdaad bio industrie, maar geef daar de boeren niet de schuld van WIJ MOGEN ZE NIET MEER OP WEI ZETTEN ! sorry maar dit moest me even van het hart.
onderwerp paarden vlees: ja er zit inderdaad aan een paard meer emotionele waarde dan aan een ander dier, gek eigenlijk, maar ik kan me voorstellen dat als je een band hebt met een paard dat je hem dan niet op wil eten.
ik zelf eet eigenlijk nooit vlees, maar als ik vlees eet kijk ik niet wat voor vlees dat is dus kan het zo maar zijn dat er ook paardenvlees in zat.

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:29

Ik heb nog nooit paardenvlees gegeten wel een frikandel haa daar zit het ook in. Maar ik hoef ook geen paardenvlees te eten gewoon om het idee. Ik heb dat ook met vis gewoon het idee dat het een vis was eigelijk best stom want koeie en varkens vlees eet ik wel gewoon zonder er bij na tedenken. Met kippe bouten heb ik het soms ook wel eens dan vind ik het in het begin lekker maar als ik dan dat bot zie ga ik toch twijfelen van wat eet ik nu eigelijk haha! Klinkt raar maar zo steek ik in elkaar haha

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:33

ik eet zelf geen vlees, gewoon omdat ik het zielig vind voor de dieren.. vroeger, toen ik nog wel vlees at, at ik ook nooit paardenvlees, maar als je er goed over nadenkt, is dat eieglijk heel onlogisch.. Want de meeste paarden hebben toch wel een goed leven gehad, en dat kun je van veel kippen/koeien/varkens en andere dieren die voor de slacht gefokt zijn niet zeggen.. Maarja, iedereen zijn eigen mening..

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:43

piggeljay schreef:
hoezo koeien bio industrie? Jus_dOrange weet je nog steeds niet dat koeien gewoon in de wei lopen?

Sommige ja, maar er zijn ook koeien die nooit buiten komen, er zijn kippen die in legbatterijen zitten, kistkalveren, mestvarkens. De bio industrie bestaat wel degelijk hoor.

En ja ik weet dat er koeien zijn die in de wei lopen, ze lopen bij m'n verzorgshet in de wei, maar dat is lang overal niet zo.

En geef toe, het gemiddelde paard heeft het veel beter dan het gemiddelde andere beest dat gefokt is voor de slacht.

Citaat:

Jij eet dus ook geen frikandellen, kroketten enz? Zo ja, knap OK dan! , maar ik vind het te lekker om te laten staan.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:55

Hier zijn al heel veel topics over geweest Knipoog

Maar ik ben vegetarisch, maar als ik dat niet zou zijn, zou ik misschien nog wel liever paardenvlees eten dan vlees van koeien, kippen en varkens. Omdat die idd. over het algemeen een beter leven hebben gehad, en niet zijn gefokt om op te eten.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:57

Wij mochten thuis nooit geen paardenvlees eten van mn moeder dat kwam simpelweg de deur niet in, als mn pa een keer per ongeluk vlees had gekocht waar ook maar iets van paardenvlees in zat verwerkt kon ie het terug brengen.

Ik ben niet tegen het slachten van paarden, dus waarom wel tegen het eten van paardenvlees, ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog nooit gegeten heb (door de regel van thuis), maar het schijnt lekker te zijn, daar kan ik dus niet over oordelen.

Ik eet wel koeien/varkens/kippenvlees, dat zijn ook dieren, varkens hebben zelfs een hoger EQ en IQ dan een paard, maar die eten we met zn alleen zonder pardon op.
Als varkentjerijden nou helemaal 'in' wordt eten we vast over een paar jaar geen varkensvlees meer omdat dat zulke leuke/lieve beestjes zijn.
Mijn ouders zijn het niet met me eens wdt betreft een paard is een edel dier vinden hun, die mag je niet opeten.
Ik vind een paard prachtig, maar een koe kan ook mooi zijn en aanhankelijk en lief, daar kun je ook een hechte band mee opbouwen, ik vraag me daarom wel eens af waarom ik zo schijnheilig ben om in de supermarkt wel rundvlees te kopen, maar de paardenbiefstuk links laat liggen?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 21:29

Paarden worden niet voor de slacht gefokt en ze worden niet vetgemest in een klein hokje met z'n tienen boven op elkaar. De meeste paarden die geslacht worden hebben iets waardoor ze niet kunnen blijven leven (gebroken been...). Dus ik vind het veel zieliger om koeien, varkens en kippen te eten. Die worden wel opgesloten in veel te kleine hokken en zien vaak hun hele leven geen daglicht.

Anneke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 21:32

Geplaatst: 10-01-05 20:57 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Ik eet wel koeien/varkens/kippenvlees, dat zijn ook dieren, varkens hebben zelfs een hoger EQ en IQ dan een paard, maar die eten we met zn alleen zonder pardon op.
Als varkentjerijden nou helemaal 'in' wordt eten we vast over een paar jaar geen varkensvlees meer omdat dat zulke leuke/lieve beestjes zijn.

Citaat:

Quote:

Jij eet dus ook geen frikandellen, kroketten enz? Zo ja, knap , maar ik vind het te lekker om te laten staan.
Citaat:

nou ja ik zie ons nog niet echt op een varken rijden Verward , zou wel lollig zijn volgens mij Tong uitsteken !! en het is niet omdat paarden zulke lieve beestjes zijn het is gewoon emotioneel niet echt leuk. Toen een paar jaar geleden mijn manege sloot zijn er ook een paar paarden naar de slacht gegaan, ik heb heb maanden niks anders dan vegetarisch vlees gegeten, bang dat er een paard in zou zitten! Sorry neej dank je, Voor mij geen paardenvlees!!
Is wel eigen mening en soms vind ik het ook wel dom lijken maar ja zo zit ik in mekaar.

Mercitjes voor de reacties
[/list]

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 21:32

Hmm ja dat is waar, maar wat gebeurt er als mensen massaal paardenvlees gaan eten?
Dan krijg je hetzelfde effect over een paar jaar als nu met de koeien en varkens...............Massaproduktie, waarschijnlijk!

Anneke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 21:32

k sorry er is iets fout gelopen. Ik ken het allemaal nog niet zo goed!

Anneke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 21:35

Ik vind het heel zielig voor alle beestjes die opgesloten worden ik heb een bespreking over GAIA moeten doen en de beelden die ik gezien heb zijn om te walgen! Vooral bij het maken van 'foie gras' jak!! Maar ja ik kan het niet goed uitleggen maar een paard is anders voor mij dan een koe! Het zijn alle2 dieren maar er is iets anders aan.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 21:36

Anneke1 schreef:
maar je eet je hond of kat toch ook niet op?! Verward

In China schijnt het een lekkernij te zijn Knipoog
Maar daarentegen bekijken ze je in Japan scheef als je een konijn door je keel krijgt. Het is maar van welke cultuur je komt en wat je gewoon bent Haha!

Ik eet geen puur paardenvlees, maar gewoon omdat het hier thuis nooit klaargemaakt wordt(mn moeder zegt dat het niet lekker is)
Maar als ik een frikandel eet met paardenvlees in, eet ik hem gewoon lekker op. Ik eet ook varkens en koeien en konijnen, en daarbij hebben paarden vaak een goed leven gehad voor hun dood, dus zie ik niet in waarom ik een uitzondering zou maken. Dat ik hun dode vlees opeet, wil helemaal niet zeggen dat ik niet van ze hou.
Daarbij zou ik later ook graag hebben dat mijn paard wordt geslacht, dus die gaat dan ook door iemand worden opgegeten. Maar daar heb ik geen(tja, dat is misschien niet echt een goed woord, de dood van je paard zal altijd wel een vreemd gevoel geven) problemen mee, ik weet dat ze bij mij een goed leven heeft gehad en dat ze naar haar dood niks meer voelt en ik haar er geen pijn mee doe Lachen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 21:37

Het enige pure paardenvlees dat ik ooit heb gegeten waren veulenlapjes. Dat werd pas achteraf verteld, maar ik kan niet ontkennen dat het erg lekker was...

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 21:41

Ik lust het niet. Mn moeder had rookvlees gekocht (ze dacht dat het runder- was) en ik at het op en vond het vies, het bleek paardenrookvlees te zijn.
Frikandel heb ik nooit gelusten, gewoon om de smaak. Kroket vind ik ook al niet erg lekker, alleen fritessaus met kroket (dus niet kroket met fritessaus) vind ik nog enigzins eetbaar, maar toch liever niet.

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 21:45

Hm ik lust het zelf niet maar anders had ik et wel gedaan, van koeien en varkens eet ik ook. Ik hou van alle dieren. Ik heb zoiets van ja als je alleen geen paard eet uit medelijden das een beetje half half. Word dan vegetarier.

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 22:03

Ik eet geen paardenvlees, ik vind het niet zo'n leuk idee, vooral niet omdat er pony's bij ons op de manege ook naar de slacht gaan en straks ben ik die aan het opeten.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 22:53

Ik eet het ook gewoon. Heb mn pony ook moeten laten afmaken, bij het idee als ik kijk bij de slager naar paardenvlees dan spookt het wel in m'n hoofd.
Maar als iemand het mij geeft en niet verteld wat het is eet ik het gewoon.
Ik heb mezelf aangeleerd om het eten en niet weg te gooien dat is zonde.

Ja moet je het niet kopen wordt er dan gezegd, tjah dat doet mn moeder wel eens.

Ik ben in een slachthuis geweest en ik vind dat het allemaal niet zo erg is als het lijkt.
K heb er helemaal niks tegen en zeker niet met paarden.
Dat komt door eigen ervaringen.