Het begint te zwaar te worden en ik vond het na 1 maand al niet meer leuk.
En later psycholoog of dergelijk te worden is echt niets voor mij.

Ik baal van mijn richting.
Ik vind het erg moeilijk en kan nauwelijks volgen.
Daarom heb ik besloten om een leuke richting te doen, met iets wat mij enorm boeit en een groot deel van mijn leven uit maakt.
Iets met paarden dus.

Welke richtingen kan ik doen?
Wat kan ik later worden?
En, ik ga nu vast veel richtingen in Nederland krijgen, is het mogelijk die als Belg te doen?
En welke richtingen kan ik met paarden in BE doen?
Ik heb iets gehoord over dierenverzorging in het TSO, daar wil ik graag meer over weten.
Voor Bilzen heb ik ook geïnformeerd, BSO mag ik niet doen, TSO kán ik doen, maar ik ben niet echt iemand die goed is in atlethiek ofzo. Ik ben wel sterk en kan fysiek wel wat aan, maar echt een turn atleet ben ik niet.
Dus veel in LO, helaas, zal moeilijk zijn.
Even informatie over mij, ik word dit jaar nu 16, ik ben geen slank popje maar ook geen vette koe, ik heb een eigen paard dat geschikt zou zijn voor de paardenschool, van bouw toch, de ervaring zit er nog niet helemaal in.
Ik weet, dat wanneer ik iets ga doen waarvan het met paarden is, het leuk gaat zijn en ik enorm gemotiveerd ga zijn. Dus werken wil ik wel.
Ik heb met mijn ouders BIlzen (paardenhumaniora) besproken, de kosten liggen nogal hoog, en ik heb ook zussen die rijden en eigen paarden hebben.
Dus ik zoek ook naar alternatieve studierichtingen met paarden buiten paardenscholen.
En hoe zat het nu met paardentandartsen?
Wat moet je daarvoor doen?
En dierenarts assistenten?
etc...
Help me, ik moet iets anders doen...
. En of je deze opleidingen als Belg mag doen weet ik ook niet: