Het lukt niet meer, ik moet iets leuks gaan doen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RanouK

Het lukt niet meer, ik moet iets leuks gaan doen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 19:31

Het gaat over mijn studierichting.
Het begint te zwaar te worden en ik vond het na 1 maand al niet meer leuk.
En later psycholoog of dergelijk te worden is echt niets voor mij.
Ik baal van mijn richting.
Ik vind het erg moeilijk en kan nauwelijks volgen.

Daarom heb ik besloten om een leuke richting te doen, met iets wat mij enorm boeit en een groot deel van mijn leven uit maakt.
Iets met paarden dus. Lachen

Welke richtingen kan ik doen?
Wat kan ik later worden?

En, ik ga nu vast veel richtingen in Nederland krijgen, is het mogelijk die als Belg te doen?
En welke richtingen kan ik met paarden in BE doen?
Ik heb iets gehoord over dierenverzorging in het TSO, daar wil ik graag meer over weten.

Voor Bilzen heb ik ook geïnformeerd, BSO mag ik niet doen, TSO kán ik doen, maar ik ben niet echt iemand die goed is in atlethiek ofzo. Ik ben wel sterk en kan fysiek wel wat aan, maar echt een turn atleet ben ik niet.
Dus veel in LO, helaas, zal moeilijk zijn.

Even informatie over mij, ik word dit jaar nu 16, ik ben geen slank popje maar ook geen vette koe, ik heb een eigen paard dat geschikt zou zijn voor de paardenschool, van bouw toch, de ervaring zit er nog niet helemaal in.

Ik weet, dat wanneer ik iets ga doen waarvan het met paarden is, het leuk gaat zijn en ik enorm gemotiveerd ga zijn. Dus werken wil ik wel.

Ik heb met mijn ouders BIlzen (paardenhumaniora) besproken, de kosten liggen nogal hoog, en ik heb ook zussen die rijden en eigen paarden hebben.

Dus ik zoek ook naar alternatieve studierichtingen met paarden buiten paardenscholen.

En hoe zat het nu met paardentandartsen?
Wat moet je daarvoor doen?

En dierenarts assistenten?

etc...

Help me, ik moet iets anders doen...

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 19:37

BSO en TSO ken ik niet Knipoog. En of je deze opleidingen als Belg mag doen weet ik ook niet:
AOC terra MBO: paardenhouderij/management, dierverzorging (bij 3e jaars kiezen richting dierenartsassistent en je word het)
Van Hall HBO: Paardenmanagement, diermanagement.
Ik weet er nog wel meer, maar kan daar zo ff niet opkomen!
In Barneveld zit er ook 1, iets met groen....in de naam, maar hoe preciez?

eVeLyNtJuHhH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 19:38

Wat misschien leuk is, is om bij de brede brigade te gaan werken. even voor de mensen die niet weten wat dit is Politie te paard. ik weet niet of dat wat is maar er zijn eigenlijk niet echt veel beroepen met paarden in de hoofdrol. Diernarts assistente is idd ook wel leuk, heb je geloof ik hbo voor nodig en de opleiding duurt geloof ik 6 jaar ofzo maar daarna moet je je weer gaan specialiceren in paarden en dat is ook een opleiding van 4 jaar ofzo. Nouja in ieder geval heel veel succes met het vinden van een leuk beroep;)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 19:44

Politie te paard kan idd ook, maar dan moet je eerst de gewone politieopleiding doen, en die duurt vast minimaal 4 jaar, en dan nog verder te paard Lachen

Anneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 19:47

TSO betekent nu niet echt dat je veel atletiek krijgt, ik heb het 4 jaar gedaan en ik had maar 2 uur LO. Ik weet dat het PITO een richting heeft vooral met paarden maar dat is BSO. Je kan gwn nu toch ook je studies afmaken en daarna op avondschool gaan. Maar als het dan toch niets word dan heb je tenminste een diploma van iets in je handen, het is moeilijk om nog te wisselen na het 4de of 5de middelbaar.

jockeyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 19:55

Sting schreef:
Politie te paard kan idd ook, maar dan moet je eerst de gewone politieopleiding doen, en die duurt vast minimaal 4 jaar, en dan nog verder te paard Lachen

ja klopt als je polietiete paard wilt worden moet je idd eerst minimaal 4 jaar agant zijn, en dan is de kans nog klein dat je er bij komt.
dit wou ik eerst ook doen maar nou niet meer.
ik heb het zelfde probleem als jou ik ga ook nog naar school maar heb totaal geen zin meer, na dit jaar stop ik ook en dan ga ik ook verder in paarden.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 20:11

Ik doe nu het 3e jaar Humane wetenschappen in het ASO, ik denk dat dit het laatste jaar is dat ik nog kan veranderen.
En ik wil veranderen, ik moet iets met paarden of andere deiren doen.
Ik wil geen miljoenen verdienen maar leren wat mij goedkomt en vooral plezier hebben in mijn beroep.

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:18

klink tmisschien raar maar op school hebben jullie normaal toch CLB, wel, ga daar vragen wat een goede richting voor j eis, heeft m'n broer ook gedaan en is nu super content, achja succes met zoeken
(TSO is trouwens niet speciaal atletiek denk iik?)