Cap kapot?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

R_MW

Cap kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 17:36

Hee Bokkers!

Een vraagje: ik heb mijn cap alweer een tijdje (paar jaar zelfs, geloof ik). Hij is al een paar keer gevallen. Hoe weet ik of mijn cap nog heel is? Het is zo'n casco lichtgewicht paddestoel. Ik heb hem altijd op, maar vroeg me ineens af of ie nog wel veilig is.

Bedankt!

Scotlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:59

Hm ... ik zou het niet weten

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 18:15

In principe is de cap niet ''veilig'' meer als je er een aantal keer meegevallen bent(dan ook echt op je cap ben terecht gekomen) of als je hem n aantal keer hard heb laten donderen. Het spul waarvan je cap is gemaakt is namelijk redelijk poreus en verslapt door harde klappen/vallen

fiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 18:33

kun je dat op een bepaalde manier zien of kun je dat laten onderzoeken?

R_MW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 19:13

ja idd fiek, daar ben ik ook benieuwd naar!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:05

dat weet ik ook niet precies.. ga gewoon na hoevaak je dat kreng heb late valle of hoevaak je op je cap bent gevallen is het meer dan 3x dat ie hard is terecht gekomen dan zou ik er maar vanuitgaan dat ie niet 100% veilig meer is en hoevaker je hem laat vallen hoe slechter het wordt natuurlijk maar dat lijkt me logisch, maar i kzal nog effe nader onderzoek plegen Cool

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:46

T is wat Frouk zegt, dus zou er wel vooruit kijken. Voor het oog heel wil nog niet zeggen dat hij goed is: bijv. haarscheurtjes. Als je dan hard op het harde valt met je hoofd en blijkt dat ie niet meer goed was, ben je in de aap gelogeerd.
Zelf zou ik dan een nieuwe kopen. Integraalhelmen kunnen ze bij de fietsenmaker doormeten, maar weet niet of het voor die moderne caps ook geld. Als dat zo is, kan je paardrijhelm wellicht ook doorgemeten worden...

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:24

als je een nieuwe zoekt ik heb er een te koop;)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 09:41

daar moet je natuurlijk ook mee uitkijken Tong uitsteken caps overkopen van anderen Tong uitsteken

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 09:45

Frouk schreef:
daar moet je natuurlijk ook mee uitkijken Tong uitsteken caps overkopen van anderen Tong uitsteken

Ik heb nog een casco die nog nooit gevallen is Schijnheilig Haha!

Mij is geleerd dat wanneer je gevallen bent op je hoofd met de cap hij niet meer 100% veilig is. Dat geldt ook wanneer de cap gewoon gevallen is. Misschien, aangezien je hem al zolang hebt toch maar eens voor een andere gaan kijken. Zekere voor het onzekere.

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 12:07

Je kunt gewoon naar een goede ruitersportzaak gaan en die kunnen bekijken of je cap nog veilig is. Dan halen ze een stuk uit elkaar en dan kijken ze of er scheuren enzo in zitten.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 13:25

Tsja..
Het verhaal van als je cap 1x gevallen is, dat ie dan al niet meer veilig is, geloof ik niet helemaal.. als ik elkekeer dat ik gevallen was een nieuwe cap had moeten kopen dan was ik nu allang falliet geweest.. Bloos
Bij elke goede ruitersportzaak moeten ze kunnen zien of hij nog goed is. Tegen mij is destijds (6 jaar terug, toen ik mijn cap ging kopen Bloos ) gezegd dat ik na elke val mijn cap daar weer heen moest brengen, de cap zou dan naar de leverancier/fabriek worden gestuurd voor controle, dat duurde dan 3 weken.. Maar misschien is het tegenwoordig wel anders..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 14:29

mijn cap was iig niet meer veilig toen de zoon van de manegebaas er met de tractor overheen was gereden Schijnheilig die was best wel misvormt toen Tong uitsteken
ze zeggen idd dat je cap als je een keer bent gevallen niet meer veilig is, maar ik denk niet dat iedereen zo gek is om elke keer als ze vallen een nieuwe dure cap te kopen.. jeetje dan zou ik al veel geld kwijt zijn Schijnheilig

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 16:21

Ik heb destijds een fietshelm gekocht, de lichtgewicht casco's waren toen niet te betalen. Die man raadde mij aan om vooral ook met paardrijden, waarbij je hoofd toch zeker goed beschermd moet worden , elke 2 a 3 jaar een nieuwe te kopen. Deze heb ik nu alweer een jaar of 4/5 dus staat hoog op mijn nog-te-kopen-dingen-lijstje een nieuwe cap.
na een paar keer vallen zou ik de cap sowieso vervangen...

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 16:29

Sanet schreef:
Tsja..
Het verhaal van als je cap 1x gevallen is, dat ie dan al niet meer veilig is, geloof ik niet helemaal.. als ik elkekeer dat ik gevallen was een nieuwe cap had moeten kopen dan was ik nu allang falliet geweest.. Bloos
Bij elke goede ruitersportzaak moeten ze kunnen zien of hij nog goed is. Tegen mij is destijds (6 jaar terug, toen ik mijn cap ging kopen Bloos ) gezegd dat ik na elke val mijn cap daar weer heen moest brengen, de cap zou dan naar de leverancier/fabriek worden gestuurd voor controle, dat duurde dan 3 weken.. Maar misschien is het tegenwoordig wel anders..

De fabrikant gaat er ook niet vanuit dat je er zó regelmatig van af valt Knipoog