Met "heet" paard in groep naar buiten?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MeiaLuna

Met "heet" paard in groep naar buiten?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 16:06

Hai,
In mei zou ik graag met een groepje vrienden een 2-daagse doen in de kempen.
Het probleem is dat mijn paardje(ex-renpaardje) zich ongelooflijk kan opwinden tussen andere paarden en dat het zo weleens gevaarlijk zou kunnen worden.(en dus alles behalve leuk...)
Hebben jullie hier al ervaringen mee?En oplossingen?
Groetjes

Susanne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 16:23

Het enige dat je kunt doen is je paard er rustig op voorbereiden door steeds met iets meer mensen te gaan rijden. Als dat niet werkt dan zou ik die 2-daagse niet met dit paard doen!
Wil je het dan toch proberen dan misschien met een slof rijden. Ik ben er geen fan van, maar dan is het misschien beter te verwerken. Ik denk alleen niet dat je je paard er een lol mee doet.

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:17

Oefenen in iedergeval. En misschien een idee om zo'n paard wat gewend is om op kop te moeten lopen, ook werkelijk voorop te laten lopen.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:22

In iedergeval niet het paard zijn zin geven. Achterop moet hij ook gewoon normaal doen.
Als je problemen hebt om je paard te houden dan zou ik zeker niet met veel ruiters gaan rijden. Daar krijg je alleen maar ongelukken van.
Dus oefenen oefenen en kijken of je hem rustig kan houden en niet aan de kletter gaat.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:27

aanpakken, mijn merrie kan ook vreselijk heet worden, maar dat mag ze gewoon niet, klaar!

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:40

irish_lady.. als je je zelf zo gaat opwinden dan word het paard ook alleen maar onrustig en heter van dus dat heeft ook niet altijd veel zin..

Meialuna: Wat doet je pony dan als het zo heet word.. ?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:41

chagrijntje schreef:
irish_lady.. als je je zelf zo gaat opwinden dan word het paard ook alleen maar onrustig en heter van dus dat heeft ook niet altijd veel zin..

Meialuna: Wat doet je pony dan als het zo heet word.. ?

Wie zegt dat ik me opwind? Denk dat ik een van de relaxte mensen in de groep zal zijn Haha!

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 08:58

Het is niet mijn pony,maar mijn paardje die zo heet wordt.
Wel eerst begint het met onrustig gedribbel,maar na verloop van tijd begint ze met haar 4 benen van de grond te springen(Rodeo ~~}> ) en te steigeren.de enige manier om haar rustig te krijgen is haar apart nemen(dus ergens rustig,weg van wat haar opwind)Het probleem is dat ze dit niet altijd doet,soms is ze gewoon erg rustig in groep,maar dan andere keren...

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 09:00

Ow,Susanne,ik rijd al met een slof(die bijna altijd loshangt!)Daardoor kan ze wel niet aan de kletter slaan,maar wel nog gekke toeren uithalen.
Irish Lady:aanpakken is met dit paardje geen optie Ze denkt absoluut niet na als ze zich opwind en dan word het nog gevaarlijker...Geloof me ik heb al veel op mijn tanden moeten bijten om haar geen draai rond der oren te geven,maar daarmee maak ik hat alleen maar erger.