mijn operatie,hoe verzorging van pony.. help

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

mijn operatie,hoe verzorging van pony.. help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 12:29

Hallo,

Helaas stopt het meisje dat mijn pony verzordt met verzorgen.

Nu ben ik op zoek naar iemand anders, waar ik even hulp bij zoek. Het wordt een misschien wat lang verhaal maar toch hoop ik dat de moeite genomen wordt dit te lezen en te reageren.

Het is nu zeker, ik wordt geopereerd aan mijn schouder, dat betekent dat ik een nacht in het ziekenhuis kom te liggen en daarna 6 maanden moet revalideren. de eerste 2 maanden loop ik zowieso in een slingel.
In die 6 maanden ga ik bij de fysio trainen om mijn schouder te gebruiken en dat deze niet vast gaat groeien. Dit betekent ook dat ik 6 maanden niets met mijn pony mag en kan doen, hoogstens een borsteltje erover halen.

En ik was zo in een goede training met mijn pony, ik baal als een stekker ik kan nu alleen longeren/ freestylen als mijn arm dat toe laat en echt rijden kan ik niet. wel stap ik gewoon wat door de bak heen op haar.

Ik ben zowieso op zoek naar een verzorgster omdat ik binnenkort begin met mijn opleiding, voor 2 of 3 keer in de week zodat mijn huiswerk ook de tijd krijgt.

Nu heb ik zitten denken, maar ik kom er echt niet uit.

Ik kan mijn pony op deze stal laten staan, in de zomermaanden komen ze overdag buiten en 's nachts gaan ze naar binnen. ik mag niet uitmesten oid dus zou ik op zoek moeten gaan naar mensen die mijn pony elke dag kunnen verzorgen.

Of ik kan mijn pony op een andere stal zetten, hier staan ze in de zomermaanden dag en nacht buiten, maar nog steeds kan ik haar geen beweging geven ik zal dus nog steeds op zoek moeten gaan naar iemand die zo'n 4 keer per week mijn pony kan verzorgen.

Voor beide gevallen, aangezien ik niets kan doen, moet ik hier dan geld voor vragen? (en zo ja hoeveel ongeveer)..
of iemand nu met haar gaat springen, dressuuren en eventueel een wedstrijdje erbij maakt me niet veel uit (dit wel in overleg natuurlijk), wel een vereiste is dat ze op dezelfde manier getraind wordt als dat ik dat voorheen deed, dus les van mijn instructrice. en dat is weer op de stal waar ik nu sta (dus waar ze in de zomermaanden snachts naar binnen gaan), eventueel is het wel mogelijk om met de trailer naar de stal te gaan van mijn instructrice om daar les te krijgen..

Wat ik wel doe is natuurlijk elke dag langs mijn pony gaan om te kijken hoe het met haar gaat, of om eens te borstelen als ik iemand kan vinden die mij daarbij kan helpen.

Wie heeft tips, adviezen, wat is het beste om in dit geval te doen?
Ik hoop op reacties, ik zit hier echt al een paar weken van... oh help!
m
mijn vriend wil af en toe wel eens bij marinde kijken, maar hij heeft ook een opleiding, geen auto en heeft er dus ook niet alle tijd voor. Lachen

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 16:40

een goede verzorger zoeken die voor marinde klaar staat , dat had ik gedaan maar ik wens je in iedergeval veel sterkte Ach gut Lovers Kusje
Laatst bijgewerkt door _zwikkie_ op 10-01-05 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 16:44

Een goede verzorger zoeken..idd.. en heel veel sterkte.. Ach gut Lovers

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 16:45

ja precies! Zet eens een advertentie op marktplaats, heb ik ook gedaan dan heb je zo veel reacties binnen. Ik zou er persoonlijk in dit geval geen geld voor vragen. omdat jij echt om iemand zit te springen en diegene bewijst jou een dienst. Dus zou btje banketstaaf zijn als je dan ook nog voor moet betalen, toch??/
Heel veel sterket ermee en suc6 verder

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 16:47

Oh jeetje wat een situatie zeg..
nou uhm..
waar woon je? Clown Ik kom wel verzorgen Clown
Nee haha maargoed idd een ruiter zoeken die naar jou idee goed genoeg is die erop kan en er mee kan rijden ook op jouw niveau Knipoog
Ik zou 'm wel op dezelfde stal laten staan, is wel zo vertrouwd voor je pony Knipoog vreemde stal en vreemde ruiter is ook niks Knipoog
nou succes ermee..
ook met je operatie!! Ach gut
Liefs Suus Kusje Lovers

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:03

ik zou een goede verzorgster zoeken
Maar ik zou er geen geld voor vragen, omdat zij jou juist helpt.
En ik denk dat je eerder iemand vindt als je er geen geld voor vraagt.
iig veel succes en sterkte met de operatie Ach gut

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:23

Aah Gwen toch Ach gut !
Iig, een goeie verzorg(st)er vinden! Via marktplaats, of miss iemand van je stal?
En ik zou er ook geen geld voor vragen, maar de wedstrijden oid, dat ze die wel zelf betaalt Tong uitsteken En.. Indd, je pony op dezelfde stal laten staan is wel zo vertrouwd, maar hoeft niet natuurlijk Lachen

Heel veel sterkte! Lovers

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 17:27

bedankt voor de reacties.

waarom vroeg ik of dat ik er geld voor moest vragen;

ik vind het belangrijker dat mijn pony goed wordt verzorgd, tevens is het niet alleen voor die 6 maanden maar ook daarvoor of erna.
ik ben heel makkelijk, wedstrijden mogen gereden worden, verder mag je doen wat je wilt met haar (er zijn grenzen dat wel.. maar dat zijn algeme dingetjes)
ik kreeg een aanrader van iemand om er juist wel geld voor te vragen, omdat het een soort van 'leasen' is die 6 maanden. er worden spullen gebruikt en die spullen moeten ook weer nieuw komen, als de oude zijn versleten bijvoorbeeld. ook kreeg ik dit te horen: met een weer fanatieke training, gaat je pony al meer voer krijgen..

aan de ene kant hebben ze wel gelijk aan de andere kant denk ik.. Scheve mond tsjaa wat moet ik er nu mee.
voor het verzorgen algemeen (dus dan kijk ik nu niet naar de revalidatie periode) vroeg ik wel een kleine bijdrage.. het loopt voor mij allemaal zo'n beetje tegenstrijdig.
Lachen

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:35

hmm dat is wel lastig, maar je hebt nu toch echt een verzorger nodig?
Er zijn denk ik meer mensen te vinden die willen verzorgen zonder er voor te betalen dan mensen die er wel voor willen betalen.
En als jij er alleen op zou rijden verslijten de spullen ook, dus om daarom nou een bijdrage te vragen Verward
Het is natuurlijk je eigen keuze, maar ik zou er dus geen geld voor vragen Haha!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 18:11

ik snap wat je bedoelt Lachen
(als ik bijvoorbeeld zelf niet veel tijd heb dan gebruik ik de spullen niet.. ik denk dat ze dat bedoelen Lachen )

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 15:17

iemand nog? Lachen tips of adviezen?

pipeloi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 15:30

hoihoi

Enige tijd geleden ben ik zelf ook geopereerd en voor mijn operatie ben ik al op zoek gegaan naar een vervanger voor mijn paardje.
Aangezien ik niet makkelijk de verzorging uit handen geef was het voor mij niet makkelijk om een geschikt iemand te vinden .
Gelukkig heb ik iemand gevonden en zelfs al mag ik straks weer rijden wil ik haar niet meer kwijt .
We hebben samen duidelijke afspraken gemaakt betreft verzorging en rijden en mocht er iets zijn dat we van beiden kanten dit bespreekbaar maken .
Verder laat ik haar vrij met mijn paard , en moet toegeven ze is er hartstikke lief en goed voor zelfs nog beter als ik .
Geld vragen is bij niet opgekomen , een ieder is daar vrij in om daar anders over te denken maar als ik het bij me zelf bekijk hoe mijn paard vertroetelt wordt en hoe lief ze er voor is dat is voor mij niet met geld te vervangen

Von

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 15:35

Moeilijk is dat he? Haha!
Ik heb ook een tijdje terug een operatie moeten ondergaan, daarna een week in het ziekenhuis en daarna 6 weken bijkomen (en dus niet rijden Haha! ). Ik wist ook niet hoe ik dit met mijn paard moest doen. Ik heb uiteindelijk met mijn instructrice afgesproken dat zij hem 5x per week deed, en de overige 2 dagen had hij vrij. Mijn man ging er dan wel heen en gooide hem los. Dat heeft me natuurlijk wel wat geld gekost, maar ik vond het de beste oplossing, en het heeft prima gewerkt.
Om geld te vragen vind ik eigenlijk vreemd, je zoekt iemand die je uit de brand helpt, jij kan hem niet verzorgen, dus tja.
Maar ja het blijft moeilijk, vooral omdat het bij jou om een wat langere periode gaat. In ieder geval succes met het zoeken van een oplossing, en natuurlijk sterkte met je operatie en revalidatie.

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:21

Ik zou er geen geld voor vragen. Kan natuurlijk altijd afspreken dat als degene iets kapot maakt, het ook vergoedt, maar denk dat er ook wel veel zijn die dan toch zo sociaal zijn om ook eens iets voor je paardje te kopen. Tenminste, zo zou ik dan zijn als ik dol ben op een pony... Verder plicht je degene eigenlijk om ook les te nemen, wat natuurlijk ook geld gaat kosten voor diegene, denk dat dat al meer dan genoeg is, aangezien degene ook minder leuke dingen moet doen als uitmesten.
Succes!! En als je pony richting Amersfoort/Maarssen staat, ken ik wel misschien nog wat mensen....

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 16:33

bedankt weer voor de antwoorden. Lachen

Helaas kan ik mijn instructrice niet vragen, die zit zelf met hetzelfde probleem en wordt ook al snel geopereerd.

pipeloi, ik geef ook niet graag de verzorging van mijn pony uit handen Lachen
vandaar dat ik het ook moeilijk vind allemaal, het lieft mest ik wel uit met 1 arm en longeer ik haar wel. maar dat alles gaat niet lukken.

Phynix, mijn pony staat in werkhoven, Lachen

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:44

waar ligt Wijk bij duurstede?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 11:41

heey gwen,.. Het is dus zeker.. Sterkte Lovers Ach gut.. Ik hoop dat je een goeie verzorgster vind voor marinde.. Het is voor mij te ver Tong uitsteken Dus ik kan je niet helpen helaas.. Suc6! Lovers

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 11:43

ja het is nu zeker , ik werd al gebeld door de andere stal maar heb daar nee tegen gezegd.. ik blijf dus in ieder geval staan bij de stal waar ik nu sta. Lachen

dank je !

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 15:22

Je zou eens naar de Paardenschuur kunnen gaan, daar sta ik ook met mijn paard. Misschien heeft Anita nog tips ofzo. Zij kent iig veel mensen en misschien ook verzorgers.

Murru

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 15:39

Is dit onderling op je stal niet te regelen.

Zo niet dan zal je op zoek moeten gaan naar een verzorgster.... en vwb de onkosten. Dat zou ik dan niet vragen want ze helpt je uit de vreselijke brand.... en mocht diegene daarna nog door willen rijden dan kan je altijd daar nog over praten.

Misschien bokkers bij je in de buurt die allemaal een dagje voor je paardje willen zorgen... dan kan je dat verdelen.

Succes.... met wat je ook kiest. (en sterkte met je operatie en revalidatie)

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 16:08

Ik zou eerst op zoek gaan naar een goede betrouwbare verzorger/ster en dan kun je altijd nog afspreken om er geld voor te vragen. Bijv. als er wat kapot gaat door haar toedoen betaalt hij/zij dat. zet advertenties op www.marktplaats.nl of natuurlijk op bokt

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 18:46

Ik zal een deler zoeken, die jouw pony/paard zowieso 4 keer in de week wil rijden. Eventueel 6 dagen, dan weet je zeker dat ze eruit komt. Omdat de deler de meerderheid van het aantal dagen in de week rijd lijkt het me logisch als je een vergoeding krijgt. Je kunt er immers zelf niets mee maar blijft wel gewoon betalen.. Je kunt ook een lease mensje vinden, die neemt dan alle kosten over maar de pony/ het paard blijft eigendom van jou. Je kunt daarna eventueel afspreken dat ze een aantal dagen in de week blijft rijden!

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 19:21

Ik lees al dat je je pony niet wilt verhuizen maar misschien dat je wel kunt regelen dat er (tegen betaling) wordt uitgemest door de stalhouder en dat je paard er zo vaak mogelijk uit komt. Misschien kun je je paard gedurende de zomer ergens 24/7 op het land zetten en je huidige stal aanhouden? Beweging krijgen ze op die manier voldoende.
En je training pak je gewoon weer rustig op als je weer genezen bent.
Paarden worden over het algemeen echt niet slechter van een rustperiode.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 14:08

op mijn stal is het helaas niet te regelen, de staleigenaar is onlangs overleden, zijn dochter wordt ook geopereerd en haar moeder, ik denk niet dat zij het red.

patsur leasen zou ook een idee kunnen zijn! daar had ik nog niet echt aan gedacht.. !

ellenlouise, over dat landje heb ik goed nagedacht.. en dat zou ik wel kunnen proberen bij de overburen van waar ik nu sta. is dus nog steeds dichtbij..

bedankt voor de tips.. ik hoop dat ik wat vind en er uit ga komen OK dan!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 14:48

Ik zou ook voor leasen gaan Dan mogen ze alles met je paard wat jij hierboven ook al voorstelde en je ontvangt er een vergoeding voor.