Erv.:Mondoni Galway rijschoen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

patos

Erv.:Mondoni Galway rijschoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 12:12

Nu mijn tweede paar rubberen jodphurs binnen een jaar versleten is, wil ik eens lederen rijschoenen gaan proberen. Maar omdat ik nogal smalle voeten heb, heb ik nu in mijn hoofd dat ik veterschoenen wil.
De ariat jodhurs zijn prachtig, maar veels te duur, ik wil er ook gewoon de stal mee uit kunnen mesten.

Nu kwam ik op de site van divoza het volgende tegen:

Mondoni Galway
• slanke rijschoen
• leder gevoerd
• comfortabel voetbed

Afbeelding

Deze schoenen komen neer op 59.95 euri, nu mijn vraag: hebben er mensen ervaring met deze schoenen, of andere tips voor betaalbare, vergelijkbare schoenen?

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 12:39

O... dit topic ga ik in de gaten houden! Was laatst bij Divoza en wilde deze schoen passen maar ze hadden 'm niet meer in mijn maat helaas. Ik heb ook ontzettend smallen voeten en schoenen van moutain horse enzo pas ik dus echt niet. Die zijn echt veel te wijd, daar kan ik haast uitstappen zonder de veters los te maken!!! Dus ben heel benieuwd...

Voorlopig heb ik mijzelf voorgenomen om mijn leren laarzen nu eens eindelijk in te gaan lopen. Die staan al ruim een jaar mooi te zijn in de kast.....

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 12:43

sammetje schreef:
O... dit topic ga ik in de gaten houden! Was laatst bij Divoza en wilde deze schoen passen maar ze hadden 'm niet meer in mijn maat helaas. Ik heb ook ontzettend smallen voeten en schoenen van moutain horse enzo pas ik dus echt niet. Die zijn echt veel te wijd, daar kan ik haast uitstappen zonder de veters los te maken!!! Dus ben heel benieuwd...

Voorlopig heb ik mijzelf voorgenomen om mijn leren laarzen nu eens eindelijk in te gaan lopen. Die staan al ruim een jaar mooi te zijn in de kast.....

OK, nog een geintresseerde dus! Ik heb leren laarzen, maar die staan in de schuur voor de wedstrijden, ik ben te lui om ze iedere dag aan te sjorren. Vandaar dat ik dus altijd met chaps rijdt, ben heel benieuwd of er nog reacties komen.
Heb je de schoen trouwens nog in real life kunnen zien (in een andere maat)?

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 12:49

Hier nog een die de Ariat rijschoenen wel erg duur vindt .Ik ga dit topic ook volgen,ik heb nu nog Global rij en stalschoenen,maar deze zijn ook versleten.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 12:51

Nu nog wachten op mensen die er ervaring mee hebben..

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 13:35

Heb ook nog deze gevonden":

Afbeelding

Premiere jodphur met veter

Mooie kwaliteit lederen jodphur laars met vetersluiting en pvc zool.
In mat wax uitvoering.

Kleuren: zwart
€46,50

marisz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 13:50

hoi

ik heb nogal smalle voeten, ik heb ze gepast, ze zaten als gegoten! maar ik had nog een paar mooie laarzen in de kast dus nop die ging en niet meej, teveel geld Tong uitsteken

maar wel een aanrader!!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 14:39

Waar hebben ze die premiere's?
Die vind ik ook wel mooi!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 15:45

Concorde schreef:
Waar hebben ze die premiere's?
Die vind ik ook wel mooi!

Ze staan op de site van piafferuitersport, ik vind ze iets minder mooi door die matwax, maar ze zijn wel weer iets goedkoper.

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:03

Mooi prijsje inderdaad.Ik zal eens kijken op de site Dank voor de tip!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 17:36

Afbeelding

En nog een ander soort Haha! ,
Rectiligne Malibu is het zusje van de Rectiligne Cholet dezelfde jodphur alleen uitgevoerd met veters voor een makkelijkere instap.Ook deze jodphur is ideaal in combinatie met een van de Rectiligne chaps.

48 euro, verkrijgbaar in de kleur zwart en choco.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 17:36

wow, foto is wel een beetje groot uitgevallen Haha!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 18:25

Ik heb sinds een paar weken schoenen van Imperial Riding. Hoe ze heten, dat ben ik vergeten. Maar het zijn vrij smalle schoenen met veter en ook rits aan de achterkant. Deze kostte bij Freddy's Ruitersport 79.95.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 20:19

Dat is eigenlijk net weer iets boven het bedrag wat ik in mijn hoofd had, die van 59.95 euro schommelen net op het randje. Feit is dat ik er niet te zuinig mee wil hoeven te doen, anders kwamen de ariat van 99.95 ook wel in aanmerking. Ik wil gewoon lekker makkelijke schoenen die goed vast te doen zijn mbv veters en verder net normale jodpurs zijn.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:55

De ariats van 99 niet doen... Die heb ik ook, sinds juni, gebruik ze niet extreem veel, maar de zool is al compleet afgesleten en de neus laat ook al los Verdrietig

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 21:48

Bedankt voor de tip, ik denk dat ik voor de mondoni's ga, die vind ik er het mooist uitzien.

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:49

patos schreef:
Bedankt voor de tip, ik denk dat ik voor de mondoni's ga, die vind ik er het mooist uitzien.

Dat wilde ik ook net zeggen.Ik ga daar ook eens voor kijken Haha!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 11:32

Nou, even een up-date voor de mensen die geintresseerd waren in de mondoni: ik heb ze binnen en het zijn echt heel fijne schoenen. Ze zien er netjes uit, mooie kwaliteit leer en echt een super fijn voetbed. Zeker een aanrader!

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 11:47

Aha dat is mooi om te weten! Zijn ze goed smal? Nog even een vraagje, valt de voet klein of groot? Nou heel veel plezier ermee. Ik ga ook maar snel even kijken. (Heb jij ze bij Divoza gekocht??)

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 11:50

Ze zijn echt goed smal! De voet valt eigenlijk heel normaal, maar eerder groot dan klein. Ik heb ze bij de divoza gekocht idd. Het is nu alleen nog even afwachten of ze ook mooi blijven..

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 11:56

Nou dan ga ik van de week even met hun bellen om te kijken of ze nu wel weer voorradig zijn. Dat scheelt me weer een ritje en een hoop onnodige spullen die ik dan ga kopen als die schoenen er niet blijken te zijn!!