Paard te koop zetten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wilder

Paard te koop zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 11:55

Een vriendin van mij rijdt samen met nog 2 of 3 andere mensen een paard bij hun op stal. Dit omdat hij anders niet bereden zou worden, omdat de eigenaren nooit komen en ook nooit zijn stal mesten ofzo.
Nu heeft hij een tijdje te koop gestaan, nu is er een paar weken geleden ingebroken bij hun op stal en is zijn hoofdstel en zadel weg en is ie niet meer te koop. Ze kunnen nu niet meer rijden, maar kunnen gelukkig spullen van iemand anders lenen, dit weten de eigenaren niet en de spullen gaan ook niet in de kast van dat paard anders is het straks gewoon weg. Nu kunnen de gene die hem rijden niet elke dag komen en komt ie er (op ze meest) 4x per week uit. Er wordt dan ook nog niet veel met hem gedaan, omdat ze allemaal werk of school hebben.
Nu zitten ze toch met een probleem, want voor het paard is het beter om verkocht te worden en een eigenaar te hebben die wel met hem wil werken en hem gewoon goed verzorgd. Ze wouden hem daarom gewoon te koop zetten op internet en als er intresse is de eigenaar proberen te bereiken en dan kijken wat er gebeurd.

Zouden jullie dit doen of juist niet?
Denk er wel aan, als die 2/3 mensen niet kunnen wordt ie ook niet bereden!

Groetjes Lisan

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 12:12

Dit meen je toch hoop ik niet serieus hé? Andermans paard te koop zetten op internet zonder medeweten van de eigenaar?

Wat zou ik ontploffen als iemand dat bij mij zou doen Stoom uit je oren

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 12:20

Ik zou ze eerst opbellen en dan vragen of ze het op prijs stellen. Misschien zijn ze er mee geholpen misschien niet. Maar zomaar iemands paard te koop aanbieden nee zou ik niet doen.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 12:29

Dat zou ik inderdaad ook niet doen.
Je kan ze wel bellen om te kijken of ze er voor open staan.
Zo niet, jammer maar dan kan je er niets aan doen.

Misschien kan de stalhouder er iets aan doen.
Bij onze oude stal moest je een soort contract tekenen en daar stond in dat je minimaal 4 keer per week je paard moest komen verzorgen.
Is dat misschien een idee?

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 12:35

dat kun je echt niet maken!!
dat is toch echt hun verantwoording!
hoe banketstaaf het ook allemaal is,zelfs het erop rijden,zonder dat hun daar vanaf weten(tenminste dat begrijp ik hieruit),zou ik je niet aanraden,als het paard wat gebeurt,kunnen ze jullie hiervoor aansprakelijk stellen!
wel triest!
bij ons op stal staat op die manier een prachtig friesje va n5 jaar weg te kwijnen,ingereden ,en sindsdien staat hij stil!!

Wilder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 12:48

Ze weten wel dat er (volgens mij) 2 mensen zijn die hem rijden. De staleigenaar vind het voor het beestje ook zielig, maar ze kunnen er niks aan doen.

Wilder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 12:48

Percy schreef:
Dit meen je toch hoop ik niet serieus hé? Andermans paard te koop zetten op internet zonder medeweten van de eigenaar?

Wat zou ik ontploffen als iemand dat bij mij zou doen Stoom uit je oren

Hij staat voor hun nog steeds te koop, alleen niet meer in een advententie op internet!

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 13:38

Echt een belachelijk idee. Hoe erg het voor het paardje ook is, het is van iemand anders en ik heb altijd geleerd van iemand anders zijn spullen blijf je af. Dat er zonder medeweten van de eigenaren op gereden word vind ik eigenlijk al niet kunnen, maar dat is nog tot daar aan toe. Maar een paard van een ander te koop zetten, nee, dat kun je echt niet maken. Als ik jullie was zou ik contact opnemen met de eigenaren en hun vertellen dat jullie de verkoop voor hun willen regelen als het hun zelf te veel moeite is. Succes

Tarron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 14:36

probeer met de eigenaar te overleggen.
maar inderdaad het paard is van iemand anders en dus ook hun verantwoordlijkheid.

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 14:41

gouda schreef:
Ik zou ze eerst opbellen en dan vragen of ze het op prijs stellen. Misschien zijn ze er mee geholpen misschien niet. Maar zomaar iemands paard te koop aanbieden nee zou ik niet doen.

Dit vind ik een betere optie ja... (als ik mijn paard op het internet tegen zou komen... weet ik niet wat ik zou doen weet wel dat ik heel erg kwaad zou zijn al is het met alle goede bedoelingen gedaan.

en begrijp ik het nou goed dat de eigenaren zelf nog niet eens weten dat zijn hoofdstel en zadel gestolen zijn Verward , ik zou ze daar dan ook maar eerst eens van op de hoogte brengen misschien willen ze hem dan zoiezo wel verkopen

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 14:46

kan je met 4 mensen nog niet eens 1 paard bijhouden?

Zelf te koop zetten lijkt me niet zo'n goed plan.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:15

Te koop zetten, ben je gek geworden. Scheve mond , hoe zou jij het vinden als iemad dat met jou paard zou doen Verward . Ga eerst eens met die eigenaren praten, misschien hebben ze wel een rede waarom ze hem niet verkopen, of misschien zijn ze het juist wel van plan. Maar ga niet zomaar iemand z'n paard te koop aan bieden

Sweethart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:40

Leone schreef:
Dit vind ik een betere optie ja... (als ik mijn paard op het internet tegen zou komen... weet ik niet wat ik zou doen weet wel dat ik heel erg kwaad zou zijn al is het met alle goede bedoelingen gedaan.

en begrijp ik het nou goed dat de eigenaren zelf nog niet eens weten dat zijn hoofdstel en zadel gestolen zijn Verward , ik zou ze daar dan ook maar eerst eens van op de hoogte brengen misschien willen ze hem dan zoiezo wel verkopen

De eigenaren weten dat er iemand oprijd en dat vinden ze allemaal best. De manege-eigenaares heeft al meerdere keren opgebelt om te vertellen hoe hij erbij staat enzo. Iemand die ik ken van de manege zit bij die eigenares op school en zij zei zo tegen dat meisje: Zal ik je paard eens te koop zetten?. Dat meisje antwoorde toen zoiets van: Nou doe maar, maakt mij niets uit.
De eigenaren zijn op de hoogte gesteld over de inbraak en reageerde heel stom, ze konden hem nu niet meer met spullen te koop zetten Verward . Dat was hun enige reactie.

Ik zeg niet dat ik er voor of er tegen ben....

Samy

Re: Paard te koop zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 19:11

Hij is al een poos niet bij de hoefsmit geweest ... Ze laten hem nu volgende week gewoon gaan en de rekening naar hun toe sturen!
Vind ik wel goed van ze.