Wie van jullie heeft zijn paard in een containerbox staan en wat zijn jullie ervaringen?
sandr0
Geplaatst: 10-01-05 11:22
mijn paard staat niet in een containerbox maar vriendinnenm hebben paarden die er wel in staan. Ik vind t prima huisvesting hoor... je kan er leuke stal van maken.
sammetje
Geplaatst: 10-01-05 11:28
Het ligt er een beetje aan hoe groot je paard is vind ik. Voor een pony is het wel te doen maar voor een groot paard is zo'n containerbox wel een beetje te klein vind ik.
Horse_
Geplaatst: 10-01-05 12:21
Wat kost een containerstal nu zo'n beetje voor 2 paarden?
patos
Geplaatst: 10-01-05 12:52
Mijn paard heeft er lelijke piephakken aan over gehouden, is op de wedstrijden geen fraai gezicht. En dan te bedenken dat ze er maar 3 maanden in heeft gestaan!
Tarron
Geplaatst: 10-01-05 14:44
je moet inderdaad op de afmeting letten maar verder is er niets mis mee
Jasmijn76
Geplaatst: 10-01-05 14:49
..misschien wel een klein nadeel....als de zon erop komt te staan..kan het gelijk bloedverziekend warm zijn..maar zou op te lossen zijn dmv het dak wit te maken
_Ilona
Geplaatst: 10-01-05 14:57
Ik heb wel eens gehoord dat het tocht maar heb geen ervaring er mee hoor.
Uprica
Geplaatst: 10-01-05 20:56
Ik vind het geweldig geef mijn maar zo'n stal hoor, mijn paard staat er helaas nu niet meer in. Maar moet zeggen als je paard inderdaad niet al te groot is is het ideaal, lekker naar buiten kijken en ltegenwoordig zijn de containers zo goed dicht of geisoleerd dat je weinig tot geen last heb van tocht mits ze op een hoek staan en dan naar buiten kijken, maar in stal niet. Ook wat inderdaad een nadeel kan zijn is dat het met de hele dag zon het best warm kan worden in zo'n stal. Dus als de stal gunstig staat is het een ideaal stalling al zeg ik het zelf
roylinde
Geplaatst: 10-01-05 21:08
ik vind het voor een pony die overdag gewoon buiten kan staan best goed. Je kunt dr best goed een stal van maken, maar als je luxe wil moet je het niet doen, het is 'swinters kout en 's zomers warm.
PhiaBink
Geplaatst: 10-01-05 22:30
Ik heb op een manege gewerkt waar ze containers en houten buitenstallen hadden. 1 ramp. Bij de minste geringste vorst is de boel bevroren. Met een zonnetje erop is het een oven. Dan over de condens niet te zwijgen. Paarden stonden met vochtig weer constant in de drup. De bodems van de containers zijn niet bestand tegen paarden urine. Het rot is no time weg. De afmeting is leuk voor een d- pony, maar voor paarden zijn ze veel te klein.
Houten stallen isoleren beter, Zomers koel, 's winters warm. Afmeting bespreekbaar, is wel duurder, maar gaan veel langer mee dan containers. Containers zijn goed voor een tijdelijke noodoplossing, maar niet voor altijd.
Marlinde
Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-05 09:53
Bedankt voor jullie reactie. Hoewel de reacties wel erg verschillend zijn. Het lijkt mij zo lekker dat mijn paard lekker met zijn hoofd naar buiten kan kijken, Hij staat nu in een binnenbox waar hij prima staat maar toch is die box ook niet super groot en als hij lekker naar buiten kan hangen met zijn hoofd scheelt toch weer veel ruimte.
Anoniem
Geplaatst: 11-01-05 10:20
ik heb een 20foot zeecontainer als inloop stal, dat vind ik iedeeaal! ben niet zo voor t opsluiten in boxjes maar in de container is er ruimte zat..
haf_jessie
Geplaatst: 11-01-05 12:17
Mijn kwpn merrie van 1.68 m staat nu in zon containerstal .Tis een noodoplossing totdat er een stal vrij komt op de manege.Het is een conflex containerstal. Op zich vind ik hem iets aan de krappe kan voor haar,maar ze kan haar kont erin keren.En het is niet voorgoed.
Celvin
Geplaatst: 11-01-05 12:38
Celvin heeft er zo ongeveer 3 maanden ingestaan was ook een noodoplossing tot we wat anders hadden ! Voor het mooie was het te klein voor hem hij lag heel vaak vast.. Maarjah dat kan ook gewoon pure lompigheid geweest zijn van hem
unfearlover
Geplaatst: 13-01-05 20:04
patos schreef:
Mijn paard heeft er lelijke piephakken aan over gehouden, is op de wedstrijden geen fraai gezicht. En dan te bedenken dat ze er maar 3 maanden in heeft gestaan!
wat zijn piephakken??
patos
Geplaatst: 13-01-05 20:16
unfearlover schreef:
wat zijn piephakken??
zoek maar even met de zoekmachine, dan kan je vast ook wel foto's vinden.
denz
Geplaatst: 13-01-05 21:36
Die van mij staat er ook in. Best leuke stallen, voor pony's inderdaad, vind het voor die van mij een prima maatje (1.20) maar groter word al snel te klein, maar ik vind het al snel te klein hoor .
Die van ons is overdekt, dus ze staan niet met het hoofd naar buiten, al is de "opening"zo aan de zijkant, dus ze staan niet helemaal binnen. Ook staat hij "onder" bomen, dus warm in de zomer valt reuze mee, en in de winter is het zoiezo koud omdat hij half buiten staat.. wel vaak last van condens, maar dat vind ik niet zo'n probleem.
De stallen staan er alweer een aantal jaren en de bodem is nog niet kapot, al zie ik dat nog wel ooit eens gebeuren.