Hoe onderhouden jullie de buitenkant van de trailer ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaB

Hoe onderhouden jullie de buitenkant van de trailer ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 10:08

Wij hebben van het weekend een houten sluistrailer gekocht.
Nou zit er volgens mij niet zón speciale beschermlaag op..
Aangezien de trailer altijd binnen heeft gestaan en nu naar buiten gaat wil ik hem wel extra beschermen tegen weersinvloeden.
Waar behandelen jullie je trailer mee van buiten ?

Alvast bedankt !

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 10:11

Als het een houten trailer is die verder niet geschilderd is ofzo (zo'n groene), dan kun je 'm goed beschermen en mooi houden door 'm te behandelen met rauwe lijnolie. Daar doen ze ook wel houten vloeren mee. Het is wel een vies werkje.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 10:12

het is idd gewoon een gladde groene zonder extra verf zeg maar Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 10:14

Sluis even bellen wat zij adviseren, misschien hebben ze er wel speciaal spul voor.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 10:17

Ja, dan kun je het beste met lijnolie aan de gang, dan blijft hij ook mooi groen en dan is het hout niet zo gevoelig voor vocht.
Je kunt 'm ook schilderen, maar verf kan gaan bladderen etc. en als hij al een keer eerder in de lijnolie is gezet, dan kun je het bijna niet voldoende ontvetten om de verf mooi te krijgen. Lijnolie trekt erin, dat bladdert niet. Je trailer wordt wel donkerder van kleur.

Je kunt het vaak krijgen bij winkels die houten vloeren verkopen, maar ik heb anders hier ook nog wel een jerrycan van dat spul staan waar ik niks mee doe.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 11:09

ik heb onze trailer geverfd omdat deze wat verkleurd was door weersomstandigheden. In de doe-het-zelf zaak kunnen ze je de juiste verf geven en eventueel op de goede kleur mixen. Zo heb ik van een groene een blauwe trailer gemaakt. Het kost wat tijd en zorgvuldigheid, maar vuil blijft op de lak die er nu opzit nauwelijks steken en de trailer staat het gehele jaar buiten.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 11:52

Alvast bedankt voor de reacties..
De website van Sluis ligt eruit.. en kan zo 1,2,3 geen tel. nummer vinden..
Verven is mijn laatste optie omdat je dan aan de gang blijft en de kans op bladderen idd veel groter is.
Ik zal is informeren naar die olie idd.

Nog meer mensen speciale middelen ?

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 14:59

De binnenkant moesten wij met hoefvet doen ik neem aan dat dat voor de buitenkant dan ook geld.