[END] En wat doen jullie ....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arabendu

[END] En wat doen jullie ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 09:41

Dat endurancepaarden getraind moeten worden om wedstrijden goed uit te lopen dat snapt iedereen wel. Maar wat doen de ruiters eigenlijk aan zichzelf, behalve meehobbelen?

Goede voornemens mogen ook -wel als zodanig dan vermeld- dan staan die gelijk zwart op wit Haha!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 10:03

Ik ging dus 1 tot 2 maal per week zwemmen, maar ivm met onmogelijke werktijden komt het daar niet meer van.
Het goede voornemen is nu om met de paarden te gaan joggen, zo nu en dan.
Probleem is dat ik helemaal niet van hardlopen hou. Maar met een paard erbij gaat het nog wel.
En als ik straks weer een hond heb, zal dat ook zeker schelen.
Ergens heb ik ook nog een paar skates liggen, wie weet pak ik dat ook nog weer eens op, maar daar kreeg ik zo'n verrekte pijn van in mijn benen.

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 10:07

Ik fiets regelmatig naar mijn paardje....
En dat is toch al gauw 18 km heen en 18 km terug Haha!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 10:39

toen ik nog niet onregelmatig werkt ging ik een keer per week baantjes trekken in het zwembad, helaas komt dat er het laatste jaar niet meer van ivm werken 's avonds en nieuwe deeltijd studie, zou het wel graag weer doen, maar dan moet ik alleen en dat werkt niet echt motiverend Scheve mond

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 10:53

Ik rij 6 dagen per week paard en voor de rest (nog) niets.

Ik begin dit jaar dan ook pas met mijn eerste jaar (klasse 1) en heb afgelopen jaar 1 rit gereden. Die rit ging mijzelf prima af.

Ik ben wel van plan om te gaan fietsen. (hometrainer en/of buiten met de honden)

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 11:01

Voor mij was dit altijd erg belangrijk omdat ik paarden van anderen trainde. Dat was dus ongeveer 2 keer per week.
Daarnaast liep ik 2x in de week hard en ging ik 1x in de week naar de sportschool. Af en toe pak ik de racefiets en ga ik fietsen, maar dit is erg van het weer afhankelijk itt hardlopen/sportschool, dat kan altijd.

Wat ook erg goed is is skeeleren. je traint veel van dezelfde spieren. Alleen kan ook dat niet heel erg vaak in ons natte landje. Toch ga ik in het voorjaar skates kopen...

Daarnaast fiets ik alles wat ik kan fietsen, neem ik overal de trap ipv de lift en maak ik in het weekend vaak lange wandelingen (is ook een goede training, lage intensiteit).

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 11:05

Toen ik in Hollandse Rading stond, kwam ik in de winter vaak iemand tegen met een ijsco die naast haar ijs rende!

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 11:10

Antheman schreef:
Toen ik in Hollandse Rading stond, kwam ik in de winter vaak iemand tegen met een ijsco die naast haar ijs rende!

Zij rijdt idd ook endurance met haar IJslanders. Meerennen met een paard heb ik wel eens geprobeerd. Ik doe het wel tijdens wedstrijden, maar dan moet je wel een paard hebben dat geleerd heeft in jou tempo te lopen...

Nog een leuk weetje over goede voornemens Knipoog
De sportscholen draaien nu met een grotere bezetting om alle nieuwe toestroom aan te kunnen. Binnen 4 weken kunnen ze weer terug naar de normale bezetting Haha!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 12:39

Antheman schreef:

Tonkie!!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 12:41

ik doe niks...ik neem het me alleen voor!
Tot nu toe nooit spierpijn gehad of iets, terwijl ik dat zeker op de 82 wel verwacht had!
Ik zag die dag wel iemand die voor het eerst de 100 reed (Holten 2003) met een nieuw zadel...die moest haar auto ingetilt worden door haar vriend/man! (ken je die Arabendu??)

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 13:13

Was dat niet Ingrid?

Ik doe niet echt aan sporten, maar over het algemeen fiets ik 4 to 6 keer per week naar stal (de rest ga ik natuurlijk ook, maar dan met auto, bus of trein) en dat komt neer op 100-150 km fietsen in de week.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 13:26

Nee...het was Arabendu!!! hahahahahah!!

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 13:31

Ohja er staat ook bij 2003, slimme ik. Ik dacht wel dat Ingrid ook met een nieuw zadel had gerden maar dat zal ik dan wel fout hebben.

Tarron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 14:39

ik doe naast rijden niets aan conditie maar krijg dat wel door mijn werk

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 16:05

Voor iedereen met buitenland plannen: zorg dt je in elk geval een beetje kunt hardlopen. In de bergen scheelt het erg veel als je stukken kan rennen (bergafwaarts om je paard te ontzien).

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 16:06

Als TS moet ik natuurlijk zelf ook nog melden wat ik doe.

Speciaal voor de endurance ben ik begonnen met hardlopen, niet alleen om conditie op te doen voor het rijden, maar ook om tijdens de wedstrijd daadwerkelijk naast het paard mee te kunnen lopen. Ben vorig jaar met trainen gestart, maar door het ongeluk heeft dit een aantal maanden in de ijskast gestaan en ben ik twee maanden geleden weer opnieuw begonnen (zit nu op 3 km).

Ook doe ik 2x per week aan krachttraining, wil ik op gaan voeren naar 3x zodra dat mag.

Daarnaast ben ik de laatste 3 maanden 8-9 kilo afgevallen (wintervet) om mijn paard zo veel mogelijk te ontlasten qua draaggewicht. Is ook voor het hardlopen lekkerder als je zo licht mogelijk bent.

Dit alles is niet terug te voeren naar Holten 2003 hoor, dat was geen kwestie van conditie maar de plotselinge overgang van een dressuurzadel naar een podium endurance. Knipoog (Zo rot als ik achteraf was zo goed was mijn paard en die is een stuk belangrijker dan ik)

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 16:39

Ik doe eigenlijk geen reet...... Bloos behalve dus het paardrijden zelf. En dan rook ik ook nog eens......Nee, gaat prima met mij Haha!

Ik vind wel dat ik, nu ik klasse 3 ga starten, moet stoppen met roken. Maar ik heb er helemaal geen last van dus dat is best jammer, want dat motiveerd ook niet echt om te stoppen.
Tot 3 jaar terug heb ik (als beroep) erg veel gesport en blijkbaar is daar nog wel iets van blijven hangen of zo.

Jolanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:15

Ik doe er eigenlijk niks speciaal voor. Maar fiets wel elke dag naar school toe. 16 km heen en 16 km terug.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:48

Ganna schreef:
Ohja er staat ook bij 2003, slimme ik. Ik dacht wel dat Ingrid ook met een nieuw zadel had gerden maar dat zal ik dan wel fout hebben.

Nee hoor, volgens mij heb je gelijk en had zij idd 2004 holten een nieuw zadel!

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 10:22

pfff laat mijn geheugen me niet volledig in de steek!