allergisch voor paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eefke

allergisch voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 22:33

Een vriendin van mn moeder is zo´n 10 jaar geleden allergisch geworden voor paarden. In de open lucht rijden, gaat prima, maar binnen of te veel knuffelen en dergelijke dan krijgt ze het heel benauwd en zo.

10 jaar geleden was het advies van de dokter, stoppen met paardrijden. Ze heeft nu kinderen en heeft alleen nog maar een ponytje voor haar dochter staan, heeft ze er niet zo´n last van. Maar het begon haar toch weer te kriebelen om te gaan rijden.

Nu waren een tijdje terug mijn moeder en ik met haar in discussie, in die 10 is er natuurlijk veel gebeurd, misschien is er intussen een medicijn hier voor?

Heeft iemand hier ervaring mee, met allergie voor paarden?

Acilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 22:57

hoi!

ik ken iemand die allergisch is voor paarden maar die wel 2 paarden had en er dagelijks mee bezig was..ze dronk iedere dag 2 liter tee van een plant die allergie een beetje onderdrukte....zal eens navragen wat dat precies was

en zoalng het in buitenlucht gaat, gewoon doen!

eefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 23:04

Acilon schreef:
hoi!

ik ken iemand die allergisch is voor paarden maar die wel 2 paarden had en er dagelijks mee bezig was..ze dronk iedere dag 2 liter tee van een plant die allergie een beetje onderdrukte....zal eens navragen wat dat precies was

en zoalng het in buitenlucht gaat, gewoon doen!

ja in de buitenlucht gaat t wel, maar de hele verzorging er om heen, ze rijd thuis bij haar vader nog wel eens een van de paarden, maar dan moet haar vader ze wel gepoetst en al hebben, ze hebben zelf een kleine pony, maar daar word niet zo heel veel mee gedaan..

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 23:09

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 23:12

De eigenares van de manege waar ik mijn pony gestald had was allergisch voor paarden Lachen zij had de instelling:'paarden zijn mijn lust en mijn leven, dus moet ik maar leren leven met altijd verkouden zijn"

Tenminste, bij haar uitte het zich door verkouden zijn, weet niet hoeveel last die vriendin van je moeder ervan heeft... Misschien is het met die medicijnen goed te doen

eefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 23:19

zoals ik van haar begrepen heb, is het toch erger dan verkoudheid. ze krijgt geen lucht, eigenlijk een beetje hooikoorts zeg alleen dan van paarden. ze heeft dan echt een paar dagen daar last van.

ik vind ook maar dat ze maar eens naar dokter moet gaan, in die 10 jaar is er natuurlijk een hele hoop veranderd en ik denk dat ik haar dat advies ook nog maar eens zal geven Knipoog

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 12:27

ik had een vriendin die zelf een manege heeft en die kon in het ziekenhuis op de afdeling dermatologie ( hoop dat ik het goed schrijf) een prik halen. deze prikken worden een paar jaar gegeven ( geloof 2 jaar) iedere week of om de week en die helpt je van de allergie af. mijnb moeder doet dit ook maar dan voor de wespen-allergie.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 14:00

Het slimste is om het te vragen bij je huisarts.
Er zijn genoeg medicijnen in omloop waardoor je gewoon kan blijven rijden.

Belangrijkste is de antihistaminica. Dit kan je bij de drogist halen, maar ook via de huisarts vragen. Vraag tevens naar een neusspray en oogdruppels. Dan zit je gebakken.

Ik ben zelf zo allergisch en astmatische als ik weet niet hoe, maar kan gewoon lekker bij mijn paarden zijn OK dan!

eefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 15:16

dankjewel voor je ullie reacties.

dimple ik heb je gpbt.

sandra83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:40

sommige mensen die allergisch zijn voor paarden kunnen wel tegen het ras "curly". Dit zijn paarden met een ander type vacht waar de meeste mensen dus niet allergisch voor zijn.
http://www.angelfire.com/bc/amcurly/breed2.html hier vind je meer informatie over de curly.