N.A.V. schuurplekken van de deken.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

monsera

N.A.V. schuurplekken van de deken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 22:19

Ik wil dit toch wel eens weten hoe dit zit.Ik dacht dat als een paard schuurplekken krijgt de deken gewoon niet goed past.Ik heb zelf een winterdeken die geweldig zit en eentje daar kreeg hij ook schuurplekken van dus die is gebomberdeerd tot buiten speel deken en heeft hij dus maar af en toe op.Maar nu las ik in dit andere topic dat als je glans spray gebruikt dat het dan wat gladder is en het niet meer schuurt.Hoe kan het dan dat een deken schuurt is de stof te ruw of past de deken dan echt niet? Ik denk altijd maar dat de deken niet goed licht en trekt en er daarom schuurplekken komen maar hoe kan het dan dat met die glans spray het probleem er niet meer is?Weet iemand hoe dit zit?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 22:44

voel je vingers maar eens, als je equistar(de glans/anti-klit spray dus) in een staart hebt gespoten, je vingers zijn dan superglad, net zoals de staart van je pony!

als je dit nou op de schuurplekken spuit is de vacht daar ook heel glad, en dus zal de deken minder schuren(dat is iig de bedoeling Knipoog )

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 23:04

Mijn paard krijgt ook overal schuurplekken, ook waar mijn been ligt met rijden. Ze krijgt ook schuurplekken van de achterkant van dekjes, ik rijd met een Anky pad, en die schuurt ook. Haar hoofd zit ook onder de schuurplekken van het hoofdstel. Ze is een Engels volbloed, en heeft een heel dun vachtje. Ik heb het probleem alleen in de winter, 's zomers is er niks aan de hand. Ik spuit nu ook equistar op de schuurplekjes,(niet onder het zadel) omdat ik dit ook gelezen had op Bokt. Ik hoop dat het helpt, want het is behoorlijk frusterend, iedereen denkt dat je je paard mishandeld ofzo met sporen.....

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 23:06

Renske20 schreef:
voel je vingers maar eens, als je equistar(de glans/anti-klit spray dus) in een staart hebt gespoten, je vingers zijn dan superglad, net zoals de staart van je pony!

als je dit nou op de schuurplekken spuit is de vacht daar ook heel glad, en dus zal de deken minder schuren(dat is iig de bedoeling Knipoog )

Heb alleen ook op bokt een verhaal gelezen over enorme wonden aan de staart van een staartbandage en equistar.. Durf het zelf dus niet te gebruiken..

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 23:10

ja klopt, die foto's waren echt vreselijk Scheve mond
maar dat was een allergische reactie waarbij de staart is gaan uitzetten, en toen dus werd afgekneld door de bandage
zelfs een erge allergische reactie kan dit niet veroorzaken als er geen bandage omheen zit

ik ga het bij Q proberne op zn schouders, daar schuurt de deken nml behoorlijk, hij is al kaal op 2 plekken, had t beter eerder kunnen proberen dus Clown

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 00:53

Dat is wel een goede tip...ga ik ook maar eens proberen!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 12:59

Pascha schreef:
Mijn paard krijgt ook overal schuurplekken, ook waar mijn been ligt met rijden. Ze krijgt ook schuurplekken van de achterkant van dekjes, ik rijd met een Anky pad, en die schuurt ook. Haar hoofd zit ook onder de schuurplekken van het hoofdstel. Ze is een Engels volbloed, en heeft een heel dun vachtje. Ik heb het probleem alleen in de winter, 's zomers is er niks aan de hand. Ik spuit nu ook equistar op de schuurplekjes,(niet onder het zadel) omdat ik dit ook gelezen had op Bokt. Ik hoop dat het helpt, want het is behoorlijk frusterend, iedereen denkt dat je je paard mishandeld ofzo met sporen.....

Hoera (nou ja, hoera), een lotgenoot. Ik denk dat het bij jouw paard erger is dan bij die van mij maar mijn paardje krijgt ook super snel schuurplekken. O.a. ook van mij Anky pad. Dat is inderdaad heel frusterend. Ik doe er ook van alles aan om het te voorkomen maar toch...

tara2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 13:16

ik zweer bij equistar, en babyolie

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 14:08

Ik denk dat ik deze tip ook maar eens ga testen, mijn paard heeft ook last van schuurplekken van de deken en het zadeldekje.

Tarron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 14:16

loopsplitten en antiklit erop spuiten helpt bij mijn paard

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 20:01

Ik dacht ook altijd als er maar loopsplitten in zitten is het wel goed maardat maakt niets uit want de mijn hebben beide loopsplitten en 1 is goed en 1 is niet goed.

yannique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:12

!(ben beetje blond)!

je moet dat spul toch op je paard spuiten he? En niet op de deken...

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 21:02

Mijn paardje heeft het ook, maakt niet uit of je inderdaad loopsplitten heb de ja of de nee, bij elke deken is het bij die van mij. Zelfs ook bij de drukpunten van het einde van mij zadelkussens??? Ga inderdaad eens proberen of die anti-klit of glans spray helpt. Bedankt voor de tip!!!!

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 22:42

Glansspray niet op de zadelplek spuiten, want dan heb je een ander probleem.... Knipoog