Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Renske20 schreef:voel je vingers maar eens, als je equistar(de glans/anti-klit spray dus) in een staart hebt gespoten, je vingers zijn dan superglad, net zoals de staart van je pony!
als je dit nou op de schuurplekken spuit is de vacht daar ook heel glad, en dus zal de deken minder schuren(dat is iig de bedoeling)

Pascha schreef:Mijn paard krijgt ook overal schuurplekken, ook waar mijn been ligt met rijden. Ze krijgt ook schuurplekken van de achterkant van dekjes, ik rijd met een Anky pad, en die schuurt ook. Haar hoofd zit ook onder de schuurplekken van het hoofdstel. Ze is een Engels volbloed, en heeft een heel dun vachtje. Ik heb het probleem alleen in de winter, 's zomers is er niks aan de hand. Ik spuit nu ook equistar op de schuurplekjes,(niet onder het zadel) omdat ik dit ook gelezen had op Bokt. Ik hoop dat het helpt, want het is behoorlijk frusterend, iedereen denkt dat je je paard mishandeld ofzo met sporen.....