Bandages: toegestaan op wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jitskedeboer

Bandages: toegestaan op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 19:55

Hallo,
Ik wilde graag weten of het toegestaan is om met witte bandages te rijden tijden een B wedstrijd! Ik hoorde namelijk vanmiddag van mijn zus! dat het niet mocht! wie weet het??

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 19:58

nee tijdens de proef mag je geen bandages of peesbeschermers oid gebruiken, wel met losrijden.

Babs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 20:08

Renske20 schreef:
nee tijdens de proef mag je geen bandages of peesbeschermers oid gebruiken, wel met losrijden.

Klopt. Je ziet wel vaak mensen losrijden met bandages, maar dat lijkt me allesbehalve makkelijk. Het kost veel meer tijd om die af te doen en dat kan ten koste gaan van je concentratie (of erger, als je paard niet stil wil staan met afhalen). Sommige paarden kunnen peesbeschermers niet goed verdragen, dus dan moet het wel. Maar ik hou het toch bij peesbeschermers.

Mirie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 22:09

hoi..

je mag alleen met het inrijden bandages om en niet als je je proef rijd. Alleen mag je toch wel als je een show rijdt wel bandages omdoen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 22:13

Met springen mag je wel bandages om, dressuur in de ring niet.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 22:59

Zoals al gezegd: het mag niet. Met springen mag het wel, maar zie je het eigenlijk ook niet. Die hebben toch meestal peesbeschermers en strijklappen. (wat met dressuur dus ook niet mag)

Oscarlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:09

Neeh met dressuurwedstrijden mag het wel met inrijden. Maar jammer genoeg niet in de proef.
Met springen mag het wel, maar persoonlijk vind ik peesbeschermers mooier bij het springen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 12:24

Peesbeschermers zijn niet alleen mooier bij springen, ze doen ook veel meer dan bandages. Ze beschermen het been en een bandage ondersteunt het been iets. Maar dat kleine beetje is niet genoeg om peesproblemen tegen te gaan, maar wel genoeg om de pezen/benen te verslappen, waardoor ze dus eerder peesproblemen krijgen!

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 12:37