Kreupel of niet m.b.t. zachte ondergrond

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MaiNat

Kreupel of niet m.b.t. zachte ondergrond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 18:55

Hey allemaal ik zit met een probleem. Of eigenlijk me pony.
Het is zo dat me pony op de harde ondergrond, weg enzo super loopt daarnaast wil ze altijd graag hard.

Nu is het zo dat ze onder zadel in de bak enkel in langzame stap vaak struikeld. Ze loopt overigens niet onregelmatig. Alleen haar voorbenen lijken wat te knikken van boven, wat minder goed te zien valt als ze harder stapt. Dan struikeld ze ook niet.

In draf en galop is er overigens geen probleem. Wie kan mij vertellem wat dit is, want het gaat ook niet over. Ze heeft dit al vanaf ik haar in juli kocht. Ik heb niet het idee dat ze pijn heeft, want ze vind het geweldig om te werken, maar maak me toch zorgen. Ze heeft bij hhaar vorige eigenaars hoefbevangenheid gehad maar inmiddels is dat helemaal over en zijn de ribbels gelukkig bijna helemaal weg dankzij goede bekapping. Haar hoeven zijn het zodoende ook niet.

Ik heb het idee dat dit in haar been zelf zit maar weet het niet cker. Overigens er komt een DA om haar te enten deze maand zodoende zal ik het ook aan hun vragen, maar meestal weten die het ook niet.

Wie kent dit? En wat kan je eraan doen?

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 19:31

De pony van mn zusje had dit ook, bij haar kwam het omdat haar koten nogal "doorgezakt" waren zeg maar. Ze krijgt nu ijzers met dikkere achterkant, zodat haar koten iets rechter op komen. Het helpt wel Maar ik heb me ook wat verdiept in het natuurlijk bekappen, en daar schijnen hoge hielen juist weer slecht te zijn Verward Deze pony is overigens ook hoefbevangen geweest (heel lang geleden).

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 19:35

Ik heb me laten vertellen dat als het onderbeen knakt dat het aankomend atrose is zoiets ? weet natuurlijk nie tof het waar is maargoed.

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 21:15

ja ik zal het allebei in gedachten houden.
Zijn er nog meer suggesties?
Het opmerkelijke is dat ze struikelen alleen op zachte ondergrond heeft en voor de rest draf en galop goed is.