Hoe kom ik aan heel snel aan hoefschoenen?????????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hippotha

Hoe kom ik aan heel snel aan hoefschoenen?????????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 18:44

Hoi hoi,

Mijn paardje heeft een open zool, omdat er een zweer uitgesneden is.
Nu wil het maar niet dichtgaan en met gewoon verband komt er telkens zand in de wond.....ik heb al een hoefzak, maar dat ding vind ik superlink. Hij trapt er nl met zijn andere hoef op en gaat dan vervolgens bijna plat.

Ik heb ze erg snel nodig.....
Ik heb al het internet met google gezocht, maar wat ik tegenkwam was 3 weken levertijd...en dat is te lang, want hij moet snel bewegen.

Iemand een idee???? Bij divoza zag ik ook al geen hoefschoenen staan..

Groetjes, Esther

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 19:05

probeer het eens hier
ze hebben alle maten op voorraad en als je snel betaalt, heb je ze snel in huis!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 19:52

misschien op Marktplaats??

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 19:59

smurf schreef:
probeer het eens hier
ze hebben alle maten op voorraad en als je snel betaalt, heb je ze snel in huis!

Klopt, onder rembours laten verzenden dan heb je binnen een paar dagen. Kostte mij 213.- euro incl rembours kosten. Je zal er echter wel een verbandje om de hoef moeten doen, want deze schoenen houden niet alles tegen.

Beste wat je kan doen is een omtrek van voeten maken op karton, die opmeten en dan even op de site kijken welke maat je nodig hebt. Dan bellen en dan heb je ze zo in huis. (of op je werk, hangt er net vanaf waar iemand ze kan aannemen.)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 20:43

je kan je paard overigens niet direct een hele dag met een hoefschoen aan laten staan, dit moet je opbouwen, met 10 minuten beginnen, de volgende dag 15 minuten enz. Ze moeten "eelt" kweken op de hoefballen en in de kootholtes en er langzamerhand aan wennen.

Misschien is het handiger als je je paard gewoon in een hoefzak zet met 1 voet

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:26

ik heb mijn pony 3 maanden met hoefzak moeten laten staan... 2 gesloopt en toen een laten maken bij een zeil makerij en die hield ze goed aan! op de wei alles... !

in hoefschoenen komt echter ook zand denk ik! en hoefschoenen zijn een alternatief voor hoefijzers en niet voor een hoefzak...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:29

ja in hoefschoenen komen bakken vol zand, sterker nog, ik kan er in mul zand niet meer rijden, want ze scheppen vol en dan verlies ik ze. Er komt ook water in, vandaar dat ik het idee van de hoefzak hierboven opperde voor dit speciale geval

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:33

Ik ken een jaarling die ook lange tijd met een hoefzak gelopen heeft. Ze hebben hier nauwelijks last van. Deze jaarling ging er ook lekker mee het land op. Alleen verslijten ze ze wel. Ik denk ook niet dat hoefschoenen hier een goede oplossing voor zijn.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:55

Bijna alle ruiterzaken verkopen per stuk de Easyboots!!

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 22:08

Easyboots zou ik niet aanraden, die zijn vrij open waardoor er snel veel vuil in kan komen. Ik heb zelf Old Mac's die wel redelijk dicht zijn, helaas zijn ze te groot voor mijn pony.
Fenna moest afgelopen zomer ook een tijdje met hoefzak staan, maar ze laat echt niets heel dus ook niet zo'n raar ding aan haar voet!! Ik heb haar dus toch de schoenen aangedaan, ondanks dat ze te ruim zijn. Ging best aardig
Je kan even kijken op www.oldmacs.com daar staan ook de maten ervan. Als je het wat vind, ik heb maat 8 die je eventueel over kan nemen.