Voor de shet en a/b-pony rijders

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jemawi

Voor de shet en a/b-pony rijders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 17:17

Ik ben me aan het oriënteren voor een zadeltje voor Jewel, A-pony, schofthoogte nu 1.14. Ze is nu 2 jaar en 8 maanden, als ze 3 wordt, wil ik er voor het eerst iemand opzetten.
Het is niet echt makkelijk om een prijsgunstig, goed passend zadel te vinden omdat ze zo klein is. Denk misschien aan een shet-zadel, maar heb daar totaal geen ervaring mee.

Ben nu bezig met een heel oud zadeltje haar zadelmak aan het maken, dat gaat op zich prima, maar met dit zadel kan ze absoluut niet bereden worden. Daar past ie niet goed genoeg voor en het is te oud.

Mijn vraagje aan jullie: wat voor zadel gebruiken jullie?
Waar gekocht en hoe is de prijs/kwaliteit verhouding?
Heb je het aan laten passen ja/nee?

Gooi het eruit, ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 20:07

Bij mij op stal ligt zo'n pinokkio ding met verstelbare kussens hij kost bij de Divoza 80 euro.
Maar ik rijd niet meer op mijn shet dus heb ook geen ervaringen met het zadel. Maar er zitten geen kniewrongen aan het zadel, dat lijkt me wel irritant.

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 20:09

Ik heb een tijdje een klein welsh B-tje bereden en daar lag een pagony haflinger op niet zo heel duur geloof ik en maatje 15 of 16.
paste prima.

AL_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 20:27

wij hadden ook een maat 16 ong, of kleiner op een A pony, dat is de goede maat.. daar is toch ook nog wel aan te komen?
zet anders een advertentie hier op bokt, of op marktplaats.nl

Inca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 20:32

Een wintec zie je ook vaak op die kleintjes liggen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:20

Ik heb op mijn pony's Wintec's liggen. En een Barefoot(vooral voor het buitenrijden). Ik ben super tevreden over mijn zadels Lachen.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:22

die kleine wintec zadeltjes zijn inderdaad erg mooi! en ik vind wintec zowieso een goed merk (kan aan mij liggen!)
ik denk dat een shet zadeltje misschien te weinig ruimte geeft bij de schoft voor een welshje ofzo. gewoon kijken en passen en van te voren bedenken wat je uit wil geven!

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:37

Dennis schreef:
Ik heb op mijn pony's Wintec's liggen. En een Barefoot(vooral voor het buitenrijden). Ik ben super tevreden over mijn zadels Lachen.

Heb je er de "gewone" Wintec op liggen of een speciale Shetlanderwintec Haha!
Als het de (veelzijdigheids)Wintec is ,ligt dan deze niet te ver op de achterhand en welke boommaat heb je????

Ik ben nml. ook op shetlanderzadeljacht

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:42

Wij hebben ook een wintec zadel! Zijn hele goede. Lachen

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:44

CarS schreef:
Heb je er de "gewone" Wintec op liggen of een speciale Shetlanderwintec Haha!
Als het de (veelzijdigheids)Wintec is ,ligt dan deze niet te ver op de achterhand en welke boommaat heb je????

Dat zijn ook hele goede voor een shet! Heb ik ook jarenlang op gereden op mijnverzorgshetje.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 09:43

Ik heb een 15"(een 500 vhz) en twee 16"(een 500 vhz en een 2000 vhz) liggen. Alle 3 met een rode boom er in(wijd dus).

Ik ben er super over te spreken. Die kinderwintecjes schijnen ook goed te zijn, maar daar zit ik zelf niet lekker op (ik ben 20, dus die kinder dingetjes voegen dan gewoon niet meer terwijl ik wel nog keurig in kleine maatjes pas).

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 11:11

Ik rijd zelf niet op mn pony, maar heb voor mn verzorgstertje een 15" vzh zadeltje. Gekocht hier op bokt.
Hij ligt opzich aardig, met een tennisracketkussen eronder. Aangezien het niet voor dagelijks gebruik is, vind ik het niet zo erg dat er zo'n kussen onder moet.

Zou hij dagelijks bereden worden had ik liever eenperfect passend zadel gehad zonder poespas

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 11:16

Ik heb voor mijn pony nu een kinder Wintec. Ligt perfect.
Hiervoor had ik een 16 inch, ook die lag goed.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 12:52

Bedankt voor jullie reacties. Ik had zelf ook al de wintec op de site van Divoza zien staan, en eigenlijk sprak me die ook het meeste aan.
Niet té duur, en toch een goeie kwaliteit lijkt me, al heb ik er geen ervaring mee.
Reden waarom ik aan een shet-zadel zat te denken, is omdat ze zo klein is en ook niet veel groter meer zal worden.

Het is wel de bedoeling dat ze intensief bereden gaat worden, dat gaat nog wel even duren, maar in de toekomst is dat wel de bedoeling.
Daarom wil ik ook graag een nieuw zadel kopen waar ik wat aan heb.

Voor onze andere b-pony hebben we een stübben rex, die is geheel aangepast aan zijn rug, en bevalt prima. Omdat ik voor Jewel alle kosten zelf moet betalen, zal dat denk ik niks worden, het heeft toen rond fl. 2500,- gekost. Dat word me iets te gek.

Ook op de site van Divoza zag ik de baseline Start. Iemand daar ervaring mee?