sperma invriezen....?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charly

sperma invriezen....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 17:03

Hallo,

Het voorjaar word mijn hengst gecastreerd, ik wilde hem proberen hengst te houden, om 1 nakomeling te geven. Maar hij word een beetje vervelend, en wil het niet door laten gaan zodat ik er dalijk niks meer mee kan. Ik kan er alles mee doen zonder problemen, alleen andere mensen niet, en dat is soms best vervelend, plus dat het ook fijner voor hem is. Maar omdat ik dus graag een nakomeling van hem zou willen en evt ook al een draagmerrie heb, vroeg ik me af, kan ik zijn sperma laten invriezen, en dat dan bijv over een jaar laten insemineren bij die merrie? Ik zou dan graag het veulen zelf willen houden, en dat is vrder ook geen probleem, zijn al wat afspraakjes over gemaakt, doet er verder ook niet toe Knipoog.. Maar zou dat mogelijk zijn denken jullie? Mijn pony is met de castratie 2 jaar....

Ik hoop op reacties Haha!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 17:07

Het kan wel, maar het is vreselijk duur

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 17:18

Ineke2 schreef:
Het kan wel, maar het is vreselijk duur

Wat versta je onder vreselijk duur Haha! ?

Kan iemand mij daarvan ongeveer de kosten vertellen? Of moet ik daarvoor bij DA zijn?

meisje333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 19:42

Met ingevroren sperma moet een paard eerst 3 weken in quarantaine, en dan wordt het ingevroren, dat is nog niet zo gemakkelijk geloof ik allemaal. Ik denk dat het een hele dure grap is. Je zou het idd het beste bij je DA kunnen vragen.

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 22:32

Ja ik weet dat er van alles bij komt kijken, hmz.. misschien maar beter om het zo te laten dan, dan maar geen verdere voortplanting van de stam, helaas, maar dan eindigt hij dus bij Charly (mijn pony)... Bedankt iig