Ik zou graag jullie advies willen over mijn Rafs. Ze is nu namelijk al 4 maand niet helemaal 100% door (waarschijnlijk) een trap van een ander paard. Ik zou haar net L dressuur en springen starten, toen ze kreupel raakte. (Ze is van haarzelf altijd al een beetje stijf geweest, ik moest haar altijd eerst echt loswerken voor ik begon te rijden.)
We hebben toen de veearts erbij gehaald en die kon niet vinden wat het was. Hij zag alleen dat het de linkervoet was, waarmee ze kreupelde, maar daar was ik zelf ook al achter. Toen zijn we naar een kliniek gegaan, en daar zijn foto's gemaakt van haar linkervoet. Gelukkig bleek alles 100% te zijn en Boerma raadde ons aan om haar 3 maand op rust te zetten, met een kwartiertje stappen(op harde ondergrond) per dag. De eerste maand heb ik veel met haar gestapt, maar dan meer in het weiland, lekker grazen. Dit bleek dus niet echt veel te helpen(logisch), dus toen ben ik op haar door het dorp gaan stappen elke dag. Hier knapte ze duidelijk van op en toen de 3 maand bijna om waren, draafde ze ook alweer regelmatig. Ik helemaal blij, dacht dat ze er bovenop was, maar dat was dus blijkbaar niet het geval..
Ik had haar namelijk doordat ik het zo druk had met de studie/stage, niet vaak meer gereden na die 3 maand, wel stond ze elke dag in het weiland. Maar toen ik vorige week weer zou rijden, kreupelde ze weer in draf en was ze duidelijk stijf. Nu stap ik inmiddels al weer een weekje en knapt ze weer op, maar wat zou dit toch kunnen zijn?
Is het gewoon stijfheid(wat ze altijd al een beetje had..) of zit er toch iets niet helemaal goed? Zelf zat ik eraan te denken om de fysiotherapeut er eens bij te halen, kijken of hij wat kan doen, mocht het stijfheid zijn. Wat zouden jullie doen? Ik wil namelijk graag dat ze weer helemaal opknapt, zodat ik weer lekker met haar(wedstrijden) kan gaan rijden. Ben erg benieuwd naar wat jullie denken dat het is.. Alvast bedankt!