wat kan ik mn paard bijvoeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dela

wat kan ik mn paard bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 12:07

toen ik mn paard kreeg was het een spierloos iets. nu na ongeveer 3 maand zit er al lekker spieren aan, maar vind ik haar nog te schraal.
weet een van jullie misschien wat ik mijn paard kan gaan bijvoeren zodat ze iets dikker/breder wordt! zelf dacht ik aan meusli, maar daar zit weer haver in! dacht ik Haha!

graag tips!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 12:13

je kan eiwit arme müsli zonder haver nemen (Pavo-stimix) maar als je er snel vlees op wilt hebben, kan je mais voeren, in iedere vorm: maismeel, aanmaken met water zodat je een papje krijgt, gebroken mais, hele mais (kippenvoer) en snijmais (voeren boeren aan de koeien)
mais is een dikmaker en ze worden er niet gek van

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 12:21

mais Lachen

Jatjana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 23:18

Ik weet niet of je hem op dit moment hooi of kuilgras voert, maar van kuilgras komen ze over het algemeen ook van aan, mijn eigen paard bleef vorig jaar maar afvallen, wat hij ook bijgevoert kreeg en toen ben ik kuilgras gaan voeren en hij kwam met de week aan, dus als je hooi voert zou ik dat eens gaan proberen, je kunt het bij bijna iedere boer kopen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 07:48

havens heeft een muesli zonder haver, een heel compleet voer.
die kun je er ook heelg oed bij geven