Ik ben nu opzoek naar leuke oefeningen die ik met de pony's kan doen. t gaat om een meisje van 13 (die heel bang is) en haar jongere zusje.
Ze kennen stap-draf-galop en figuren.
Ik heb pionnen, balkjes, staanders etc. tot mijn beschikking, mensen met leuke ideeen kom op!
Liess__
Geplaatst: 08-01-05 21:57
Spelletjes te paard (balkendans enz.) En anders carrousel rijden op muziek? Je hebt ook zo n boekje: Spelletjes met het paard ofzo! Daar stonden hele leuke dingen in!
Misschien even kijken bij de bibliotheek? (wel volwassen boek!)
Anoniem
Geplaatst: 08-01-05 22:00
of zonder beugels draven, vond ik altijd wel leuk.. teugels in een knoop en figeuren rijden (gewoon in stap) met ogen dicht rijden...
Kylan
Geplaatst: 08-01-05 22:09
Zitoefeningen. Dan leren ze netjes zitten en het paard vertrouwen! Gewoon lekker een beetje rondhobbelen en zorgen dat ze netjes zitten en hun hulpen netjes geven. Een keer een slalom rijden of zo of een parcoursje maken met pionnen, staanders en balkjes. Slalommen, tussen twee balkes door, dat soort dingen. Op een leuke manier leren sturen en leren zitten.
Maaikelove
Geplaatst: 08-01-05 22:15
je kan bijvoorbeeld 2 balkjes haaks tegen de bakrand leggen, en ze daardan in laten stappen, en dan achteruit stappen, dan zo recht mogelijk laten proberen. Slalommen is ook leuk, kan eerst in stap, daarna in draf, en later in galop, (pilonnen dan wel wat verder uit elkaar zetten)anders is het misschien een beetje eng.. Bijvoorbeeld over een zeil stappen, maar dan moeten de pony's dat niet zo eng vinden, anders krijgt het bange meisje nog geen vertrouwen. Door spannende dingen te doen, krijgt ze vast meer zelfvertrouwen, en is ze minder bang!! Succes ermee!!
Whoops1
Geplaatst: 08-01-05 22:20
Met een bekertje gevuld met water naar de overkant van de bak laten rijden, en dan zo een paar keer heen en weer..
En wie dan het meeste water aan de overkant heeft kunnen weten te brengen heeft gewonnen..
*deed ik vroeger op de manegee haha*
develsgirl
Geplaatst: 08-01-05 22:24
slalommen vinden ze meestal wel leuk oook dit kan zonder handen of met lange teugels, balkjes lopen zonder handen , gewoon knoop in de teugels laten leggen en net vooor de balkjes handen opzij laten steken schipper mag ik over varen is ook heel makkelijk ongeluks tikkertje emet een hand op de plek waar je getikt bent vast houden balkendans race gewoon twee tegen twee laten rijden om een pion heen aan het eind van de bak , dit kun je uitbouwen dat ze een rondje om de pion moeten draaien of met een balkje halver wege lepel met een aardappel erop naar de overkant brengen wie het snelsst het meest aardappels over heeft gebracht
Olympia
Geplaatst: 08-01-05 22:34
Gymnastieken op het paard.. (Als het paard het toe laat) knoop in de teugel.. laat ze met hun rechterhand de lineroor aanraken..Of met hun rechterhand hun linkerteen van het kind zelf.. Wees creatief.. En zitlessen ook erg leuk.. en vooral leerzaam!
Succes
Anoniem
Geplaatst: 08-01-05 22:36
Spelletjes en gymnastiek... Helpt denk ik ook het paard te vertrouwen...?!