Nu scheren of wachten na dracht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Nu scheren of wachten na dracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 21:14

Hi,

Nu ik Lady intensief train krijg ik haar minder snel droog.
Ik gooi er wel een zweetdeken op, maar na een half uur is ze nog niet droog. In de hele vakantie heb ik haar 's ochtends gereden en dan gaat ze 's middags gewoon in de bak met de 3 andere paarden hier op stal.
Ik zit altijd met de gedachte dat het nou niet echt bevordelijk is voor d'r om d'r nog buiten te zetten: Denkend aan kou/wind ect.

Lady is nu 7 maanden drachtig en we moeten er nog 4. Over 2,5 a 3 maanden wil ik stoppen met intensief gaan rijden. Is het nou verstandig om haar nu nog te scheren voor de 3 maanden of zal ik gewoon wachten tot volgend winter Verward

Iemand hier ervaring mee en nog liever: oplossing?

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 21:16

Ik rijd ook nog met mijn merrie, maar zij is al vroeg in de winter geschoren...
Ik zou als ik jou was je merrie niet meer scheren, ze gaan zich alweer klaar maken voor de zomervacht straks met 3 maanden....
En zou haar gewoon aankomende winter scheren.

develsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 22:33

je moet een paard na ockt niet meer scheren,
tenzij je m al een keer geschoren hebt dit jaar
probeer eens een ander soort zweet deken ik heb een semi wollen en een dunne fleece die bijden het paard in een half uur droog hebben, de wollen in dik en de fleece dun dus voor bijde seisoenen,
deze dekens trkeeen het vocht uit het paard en dan komt het boven op de deken te liggen, na een half uur nmoet hje de deken wel verwijderen anders slaat het vocht terug naar binnen (is het grote nadeel van dit soort dekens) voor mij geen probleem omdat ik er werk.
maar scheren is geen optie meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 22:35

niet meer scheren, het lijkt mij dat het dan opeens wel erg koud is, en het wordt al weer wat warmer, dus zou opzich weinig nut hebben.. lijkt mij... Gewoon wachten tot volgende winter Lachen

jorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 22:38

niet scheren

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 22:42

niet scheren,
maar je paard geeft zelf aan waneer het te zwaar word het trainen, daar heb jij niks over te zeggen

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 12:07

niet meer scheren, ze kan dan beter haar energie voor haar veulen bewaren. Bovendien als je paard nog nooit geschoren is brengt het toch wel wat stress met zich mee.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 15:15

Citaat:
maar je paard geeft zelf aan waneer het te zwaar word het trainen, daar heb jij niks over te zeggen
Klopt. Maar het is niet haar eerste veulen en meestal geeft ze aan rond 9 a 10 maanden dracht dat intensief trainen te veel voor d'r is.

Citaat:
Bovendien als je paard nog nooit geschoren is brengt het toch wel wat stress met zich mee.
Vorig jaar hebben we haar wel geschoren, zo mak als een lammentje. Dus voor de stress zou ik het niet laten.

Ik heb besloten haar dit jaar niet te scheren.