Bij mij op stal is er een nieuwe verzorgster voor een paard bij gekomen> ik denk dat ze er ongeveer anderhalve maand is.
Ze leek erg aardig, misschien dat ze graag doet alsof ze alles weet van paarden maar ach, niet echt storend ofzo... eerder te aardig.
Nu het probleem:
Ze doet steeds rotter tegen dat paard vind ik, eerst ging het volgens mij allemaal goed maar nu
Ik ben echt geen penny meisje (of meid in mijn geval) heb niks tegen hulp teugels> als ze goed worden gebruikt... om het maar even duidelijk te maken. (Nu niet heel Bokt over me, want hier gaat het NIET over).
Een voorbeeld: ik kwam net het erf op zie ik die griet met dat paard lopen... blijkbaar wilde zij dat hij ging draven (ze ging hem uitstappen, bleek achteraf) maar hij deed dat niet meteen, zij als een idioot aan dat halster touw trekken, slaan enz... toen zag ze mij en verschoot bijna.
Als je niks te verbergen hebt, heb je volgens mij hier geen last van.
Het rijden is nog erger, ze slaat dat paard de hele tijd met haar zweep en dan heb ik het -in mijn ogen- niet over een tikje.
Het paard waar ik het over heb moet nog erg veel leren maar krijgt hier -in mijn ogen- geen tijd voor omdat hij de hele tijd een zweep slag krijgt te verduren
Het vervelende is dat ik de eigenaar van het paard alleen van gezicht ken...
ik sta vanaf oktober op deze stal en het bevalt me allemaal uitstekend maar ik weet gewoon niet hoe de mensen van die stal hierop zullen reageren... zo in geburgerd ben ik nog niet.
Aan de andere kant, zij kwam later.
Wat moet ik doen?
Moet ik het aan de eigenaar vertellen (die ik alleen van gezicht ken)
en vooral hoe begin ik dan zo'n gesprek, hoe moet ik het vertellen?
Of kan ik beter me mond houden en afwachten tot ik haar goed kan betrappen?
Nog even voor de duidelijkheid:
Ik heb het hier over iemand die 18 is... niet over een klein meisje.

, miss weet deze meid niet waar ze mee bezig is, miss is ze bang ( en pakt daarom t paard heel verkeerd aan)of heel onzeker, je weet t nooit maar wat ze nu doet is gewoon verkeerd. (blijft raar dat ze t "stiekem" lijkt te doen hoor maar wie weet heeft t een reden