Niet meer rijden?.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jessica23

Niet meer rijden?.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 18:15

Mijn pony van 25 heeft slijtage aan haar achterbeen. Dit is een jaar geleden vastgesteld. In dit jaar heb ik zo nu en dan nog op haar gereden. De ene keer gaat het heel goed en de andere keer gaat het draven niet echt goed. Je voelt dan een knik in d'r achterbenen. Ik vraag me af of ze het nog leuk vind. Met stappen loopt ze ook echt met haar hoofd naar beneden. Als we gaan draven vindt ze het wel weer leuk.

Ik vraag me af of ik nu niet moet besluiten om haar helemaal niet meer te berijden en lekker in het land en af en toe eens wandelen.

Het is wel moeilijk, aan de ene kant vindt ze het nog wel leuk vooral het draven, maar als ze dan zo knikt denk ik wat moet ik nou.

Wat zouden jullie doen. Af en toe wel eens rijden of echt alleen in het land en wandelen.

Jessica.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 18:43

ik zou af en toe een klein ritje maken, en inderdaad is het ook een kwestie van aanvoelen.
wel moeilijk, want vaak hebben ze er zelf wel plezier in...

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 19:04

Mijn verzorgpony loopt in stap ook met z'n hoofd naar beneden te suffen, maar vrolijkt in draf weer helemaal op... Ik denk dat je gewoon nog af en toe een klein ritje kan maken hoor, en gewoon even moet aankijken of ze die dag dan goed loopt of niet!

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 19:06

Ik verzorg ook een rijpaard van 27, rijden doen we niet meer.
Ze krijgt wel de hele dag een weide en staat er met nog 4 paarden op.
Alleen in de winter krijgt ze 's nachts een stal.

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 19:13

Ik zou er zeker niet vaak meer mee gaan rijden, maar gewoon gezellig wandelen door het bos ofzo. En heel soms een kort ritje misschien.

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 19:19

Idd wat Colt zegt. Niet teveel meer gaan doen. Af en toe een lekker buitenritje maar niet serieus gaan rijden zeg maar.. En lekkere wandelingen maken. Dat is ook leuk Lachen

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 20:29

Een supplement met glucosamine en chondroitine doet in dit geval vaak wel wonderen, misschien een keer proberen"? Zo heb je Cortaflex, Arthri-Matrix, No-bute, Equiflexion.......en ga zo maar door.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 21:53

Ik zou eerst gaan kijken als je bij je paard bent hoe ze draaft en als het wel goed gaat ga je rijden en anders niet toch? Ik denk dat het niet veel kwaad kan als je haar dan rijd als je dat knikje niet voelt...

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 23:10

Rust roest, maar als ze te slecht is om te rijden moet je dat zeker niet doen.
Heeft de veearts niet gezegd wat je het beste kan doen?

jessica23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 11:27

De dierenarts heeft gezegd dat ik het moet bekijken en in ieder geval geen zwaar werk meer. Maar als je aan de hand met haar draaft zie je het dus niet aleen als je erop zit. Als je d'r ook af en toe in het land ziet gaan.

Ze komt wel de hele dag buiten van 9:00 tot 15:00 ongeveer, dus beweging krijgt ze wel.

Je hoort bij sommige wel mijn paard is met pensioen vanwege artrose. dan worden ze dus vaak niet meer bereden.

Ze zakt ook wel eens door haar achterbenen. Dat gebeurt niet vaak hoor.

Verder ziet ze er nog prima uit. Aan haar uiterlijk zou je niet zeggen dat ze al 25 is.

Nou dan ga ik maar door hoe ik het nu doe. Af en toe rijden en dan kijken hoe het gaat. Maar als ik dan rij en ik voel dat ze niet lekker loopt vraag ik me af of ik het niet erger maak.

Supplement heb ik al geprobeert maar dat haalde niks uit, ook speciaal beslag heeft niet geholpen.

Jessica

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 11:38

Het hangt ook af van de ondergrond waar je op rijdt. In een mulle bak rijden zou ik niet doen, maar misschien lekker een kort ritje in een stevige berm weer wel. Dat ligt ook aan wat je pony leuk vindt.

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 14:03

Af en toe rustig rijden, zelf voelen wat ze kan.