Problemen met andere dieren.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

YellowKitten

Problemen met andere dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 15:55

Hey,
Hebben jullie pony's/paarden wel eens problemen gehad met andere
dieren? Zoals honden of katten ofzo?En dan bedoel ik niet dat ze er bang
voor waren, maar dat ze ze aanvielen, of zomaar trapten?
Of is het alleen mijn pony die dat doet? Huilen

Groetjes
YK.

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 15:57

jouwe is niet de enige...
Mijne valt katten aan....
Maarjah dan moeten die haar stal maar niet in gaan.

YellowKitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 15:57

Ja, maar doet ze dat ook als je buiten in het bos rijd?

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 16:01

Als ik in het bos rij en er komt een hond te dicht in haar buurt trapt ze er gericht naar.

YellowKitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 16:08

Oeh.. dat ken ik... Maar heeft ze er wel eens eentje geraakt? zodat hij zeg maar een wond had, of dood was?

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 16:28

dan wij hebben een klein zwart hondje bij ons op stal rond lopen en in de wei of in de bak sjeest die lekker achter de paarden !!
super tof gezicht, behalve als tie achter die van mij aan gaat mijn paard veranderd in een duivel echt waar, zn oren gaan zover plat in zn nek
dat had ik nog nooit gezien, zn hele gebit komt naar voren als bij een mensenhaai en hij rent er gewoon achteraan en wil hem vermozzelen met zn voorbenen Bloos!

dit is echt waar gebeurt ik heb getuige, mn paard is normaal echt een schatje maar als tie dat hondje ziet krijgt tie hoorntjes hiihih

deze foto is er 1 waar die ervoor weg rent gelukkig
Afbeelding

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 16:30

Afbeelding
hier veranderd hij dan in brrrrr

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 16:35

YellowKitten schreef:
Oeh.. dat ken ik... Maar heeft ze er wel eens eentje geraakt? zodat hij zeg maar een wond had, of dood was?

Meestal komt het niet zo ver want dan zeg ik het wel tegen die mensen dat ze trapt.

Maar waar we haar vandaan hebben heeft ze wel is een kat doodgetrapt. Scheve mond

YellowKitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 16:43

Huilen Ik wist dit dus totaal niet van mijn pony, en toen ik gisteren in het bos reed, kwam ik langs zo'n gezinnetje wat gezellig met de hondjes aan het wandelen was.... Scheve mond
*slik*
1 zo'n hondje liep blijkbaar achter haar te snuffelen ofzo... En ze trapt zo naar achter. Ik schrok zo ongelooflijk... Die doffe klank, dat jankende hondje..
Ik weet niet of hij het heeft overleeft, die mensen liepen er snel mee weg, naar een dierenarts.

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 17:06

Onze pony's doen dat allemaal. Vooral als er voer is. En eentje joeg een keer de schapen op en is doen over een lammetje heen gedenderd. Delukkig alleen een mank pootje Lachen.
En mijn shet wil altijd met onze hond spelen, en dat wil ze dus ook als we wandelen, maarja, die honden weten niet wat een pony onder spelen verstaat Tong uitsteken.

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 17:15

YellowKitten schreef:

1 zo'n hondje liep blijkbaar achter haar te snuffelen ofzo...

Misschien schrok ze daar van?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 18:48

mijn pony heeft een hekel aan best veel dieren, hij heeft al eens een eend vermoord....
vogels in t land jaagt hij eruit, hij is niet bang maar gaat er echt achteraan.
katten vind hij eigenlijk maar rare monsters hahah als we die tegenkomen gaat ie heel raar lopen.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 20:27

Mijn grote bruine gaat achter alles aan wat in "haar" wei komt, behalve mij (en dat kan ze ook beter niet proberen Extreme duivel ) Het is een heel dominante merrie Haha! honden in de wei worden met klem verzocht die te verlaten, toen ze nog bij mijn ouders stond hadden we ook schapen die wel eens de neiging hadden voor de stal te gaan liggen. Er is toen een nieuwe sport uitgevonden "schaap-werpen" ze pakt ze op met haar tanden aan het wol en werpt ze zo 5 meter verder Haha! Ook mijn konijn (die gewoon los liep in de wei) is wel eens slachtoffer geworden van haar voorbeen. Mijn moeder zag hem zo 30cm breder worden Boos! gelukkig had ie alleen een "schock" en is met 10 jaar een natuurlijke dood gestorven (is overigens niet het konijn uit mijn profiel)

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 20:29

de mijne valt de katten of duiven aan die op haar weide of in haar stal lopen Lachen dan gaat ze erachteraan met haar neus en als ze niet snel genoeg wegzijn dan durft ze wel eens met haar voorbeen kappen Scheve mond dus op haar terrein moet niet direct iemand komen (buiten paarden en mensen enzo dan Haha! )

Tytsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 22:38

nee hoor

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 02:22

Mijn pony wilde nog wel eens achter schapen aan gaan.... Niet elke dag, gelukkig, maar ik heb hem wel eens met een pluk schapenwol door de wei zien rennen (arm schaap!).

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 02:23

Wij hebben dode kippen in onze wei gevonden. Nagelbijten / Gniffelen

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 12:33

de mijne doet het ook de 2 jackrussels rennen niet achter mijn paard aan maar anders om Lachen ook al 1 van de hondjes dicht in de buurt van zn achterbenen zit krijg hij spontaan een "tik" in zn achterbeen. de poezen vind hij wel weer erg leuk. alleen de poezen hem niet Haha!