k heb een probleem met Ramses, in het begin dat ik hem reed was hij heel agressief dat is nu over, alle ten mindste als ik elke dag kom, dan komt hij aangegalopeerd als ik hem roep, maar als 'k 2 dagen niet geweest ben is ie "boos" op mij, dan staat hij helemaal vanachter in de weide en als 'k dichter kom legt hij z'n oren plat in z'n nek en stijgert hij. Ook heeft hij het niet echt voor andere mensen, andere paarden zijn geen probleem. Zou ik hieriets aan kunnen doen
Patoucha
Geplaatst: 08-01-05 15:18
Hij denkt blijkbaar dat hij de baas is en jij krijgt op je kop omdat je te lang bent weggeweest.... oplossing? natural horsemanship, zoek begeleiding om de dominatieverhouding te verbeteren
Maaikelove
Geplaatst: 08-01-05 18:17
Hij is waarschijnlijk beledigd dat je niet geweest bent, en straft je daarvoor denk ik!! Pak hem flink aan als hij dat doet.. want jij staat boven hem in de rangorde, toch??succes ermee!!
cissie
Geplaatst: 08-01-05 18:27
Sommige paarden hebben die aandacht iedere dag nodig, als ze die niet krijgen of als er bwt trainen niks mee gedaan wordt, kunnen ze sjaggie worden, niet omdat hij jou op dat moment niet lief vind of jou wil beledigen. Hij 'uit' zn ongenoegen bij jou, bij wie anders? jou kent ie en jij bent waarschijnlijk vetrouwd voor hem, straffen mag je in zon situatie nooit doen, wel corrigeren, hij moet weten dat hij zn ongenoegen mag uitten maar er zijn grenzen.
Paarden reageren vanuit een bepaalde wantoestand, niet uit een reken som met menselijke emoties, zoals bv jij bent gisteren niet geweest dus vandaag ben ik boos op jou, hij zit wellicht minder goed in zn vel en geeft daar uiting aan meer is het niet.
Tenzij het helemaal niks met het wel of niet komen van jou te maken heeft, dan is ie een machtsspel aan het opbouwen.
Je zegt als je iedere dag komt dat hij dan normaal doet?
ellepel
Geplaatst: 08-01-05 18:41
mijn pony doet het ook......
als ik een paar dagen niet kom, wil hij eigenlijk niet bij me komen en doet echt sjaggerijnig... hij is dan echt uit zijn vaste ritme vandaan en dat vind hij dus blijkbaar niks.. als hij zo doet loop ik echt even bij hem weg, en je ziet dan echt dat hij dan zijn excuses wil aanbieden en begint dan ineens wel wat vriendelijker te doen..
als jouw paard dus boos reageerd, loop dan bij hem weg, blijf wel in zijn gezichtsveld maar laat hem zelf naar je toekomen. als je gaat doen alsof je iets heel intressants op de grond ziet of in je handen hebt, "vergeten"ze hun boze bui en komen vaak ineens bij je alsof er niets gebeurt is..
raar he zulke paardjes?
RanouK
Geplaatst: 08-01-05 19:04
Ik heb ook zo'n paard, als ik haar niet voer slaat ze haar stal aan flarden. En ze is ook zo jaloers, als ik haar buurvrouw een aaitje geef dan bijt ze naar het paard. Zo heeft ze al heel het regendek van haar buur stukgebeten. Mijn vader voert wanneer ik school ga, en dan beschrijft hij haar als een regelrecht kreng. Terwijl ze bij mij altijd een engeltje is.