Paard discrimineert ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nouka

Paard discrimineert ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 15:04

Tibar staat nog niet zo lang op de manege, in het begin was hij heel leuk en vriendelijk tegen alles en iedereen.
Maar sinds een maand of 2 word hij zo agressief tegen andere schimmels Scheve mond dat ik alleen maar bezig ben met hem rustig te houden op de volte Clown
Als er geen andere schimmels in de bak zijn is er niks aan de hand.
Hebben jullie hier ervaringen mee ?

lein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 15:09

Op onze manege hebben sommige paarden een hekel aan tinkers, geen idee wat het is.

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 15:10

er zit van nature in de paarden dat de schimmels buiten de kudde horen, hun horen er niet bij.
je ziet heel vaak als een aantal paarden in een kudde staan en een schimmel erbij staat probeert de schimmel door middel van rollen een andere kleur te krijgen door geacepteert te worden door de anderen.

ik weet niet hoe je het moet oplossen, het zit er gewoon in denk ik.

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 15:24

Misschien had ik even moeten vermelden dat hij zelf ook schimmel is Clown

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 15:26

Ik heb mij eens laten vertellen dat schimmels in het wild vaak niet graag gezien zijn door de andere paarden omdat ze met hun kleur goed opvallen, en dat is geen voordeel als prooidier.

Ik kende vroeger ook een manegepony die een zware hekel had aan de twee schimmels op stal, terwijl hij met de rest tamelijk goed overweg kon

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 16:16

Citaat:
Ik heb mij eens laten vertellen dat schimmels in het wild vaak niet graag gezien zijn door de andere paarden omdat ze met hun kleur goed opvallen, en dat is geen voordeel als prooidier.

Heb ik ook wel eens gelezen...

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 16:21

Citaat:

ja dit klopt helemaal daarom gaat tie van mij ook eerst lekker heel veel rollen tot ie zwart is Haha!
toch is hij vriendjes met veel bruine paardjes!!
maar er zijn genoeg bruine/vossen die een hekel aan tinkers hebben bij ons op stal is wel grappig
een fjordje bij ons een oude taart van 24 die vind tinkers en haffies niet leuk dan zie je oma ineens rennen joh Haha! geweldig!!

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 20:35

Dat wist ik ja, van die schimmels in de kudde. Maar wat ik zo raar vind, hij is zelf ook schimmel! In de kudde is hij een beetje de 'middenmaat' hij wordt niet weggejaagd, maar hij is ook zeker niet de leider..

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 21:08

xKatleentjex schreef:

Ik kende vroeger ook een manegepony die een zware hekel had aan de twee schimmels op stal, terwijl hij met de rest tamelijk goed overweg kon

was v/d week nog op animal planet!

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 21:29

Mijn schimmel heeft zelf ook een hekel aan andere schimmels. Hij denkt zeker dat ie een zwarte hengst is...
Schimmels zijn nou eenmaal niet geliefd bij de meeste paarden. Jammer maar helaas, ik zou ook niet weten wat hier aan te doen valt.
Je paard staat nog niet zo lang op deze manege. Het kan best zijn dat dit een fase is waar hij even doorheen moet.

Inca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 23:46

Mijn schimmel krijgt het met zijn imponerende gedrag voor elkaar iedereen op stang te jagen. Het ene paard zou hem het liefst meteen een koppie kleiner willen maken, de ander maakt dat ie weg komt. Bij hem is het een combinatie van kleur en uitstraling (I'm the men)

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 08:48

[quote="mango"]ja dit klopt helemaal daarom gaat tie van mij ook eerst lekker heel veel rollen tot ie zwart is Haha!
toch is hij vriendjes met veel bruine paardjes!!

mijn schimmel doet er ook echt alles aan om een andere kleur te krijgen.

tijdens het rijden tussen vreemde paarden voelt ze zich erg bedreigt.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 09:34

bij mij op de manege doen pony's dat ook naar de schimmels en gevlekte paarden.

En vooral de haflinger. Sneeuwwitje een schimmel (logisch) die is zo bang voor de haffie's dat ze het laaste stukje de stal uit draaft.
Maar met les geven valt het wel mee.Maar je moet niet achter een sneeuwwitje of voor sneeuwwitje gaan want dan willen ze ook dingen doen

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 11:51

Ik merk hele vaak als ik mensen tegenkom met mijn IJslander, dat andere paarden vaak bang zijn van hem en schrikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 11:56

Bij onze paarden is dat ook, ze onderscheiden zich echt! De schimmels bij de schimmels en de haflingers/fjorden bij elkaar en de pony's bij de
pony's. terwijl ze allemaal in 1 grote wei staan!