hoeveel aan b-pony voeren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

hoeveel aan b-pony voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 14:19

Is 2 hooinetten met kuil voor een b pony vrij smal gebouwd te veel? tussendoor (met poetsen enzo) krijgt ze ook nog zon kilo kuil.
Verder staat ze soms op het gras, en krijgt nog 1/2e schep muesli voor sportspaarden en 1/4 schep ponybrok.
Is dit genoeg te weinig of teveel en wat zijn eventuele gevolgen?

Het werk dat ze verricht, licht werk, beetje recreatief rijden , buitenritje springen dresuren, afwisselend, ook wel grondwerk en longeren. Zo nu en dan een dagje vrij (krijgt dan net zo veel...)

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 18:21

Ik weet niet of het veel of weinig is.. maar kijk naar de pony: Ziet die er gezond uit?? Voel aan de ribben: zit er een laagje overheen, waar je de ribben nét doorheen kan voelen. Dan is het goed. Voel ook eens aan de manenkam, zit daar ook een beetje stevigheid op zeg maar, dan is het ook goed(Niet te stijf!!)
Voel je de ribben écht niet, dan is ze te dik.. dus minder voeren..
Zie je de ribben heel goed, dan is ze te mager.. meer voeren dus..

En ik zou op de vrije dagen minder geven dan op dagen dat ze werkt!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 18:42

volgens mij is het precies genoeg.
Haha!

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 19:07

persoonlijk denk dat het wel te veel is hoor!!mijn pony een stevige c pony staat overdag regelmatig op een schraal land en krijg een dik hooinet en hand bix per dag. en hij is op goed voormaat!! maar je moet dus gewoon voelen aan de ribben he? suc6

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 19:08

um de hele dag dus en s'nachts in paddock met hooi allen nu krijgen ze in wei ook hooi

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 20:34

Ligt natuurlijk aan zijn werk, wat ze nodig hebben, hoe ze alles verteren, omgeving; denk ook aan stress etc.
Mijn C-pony krijgt 's zomers in het wedstrijd seizoen 3 kg sportbrok en 3 plakken hooi (geen weidegang erbij). Terwijl het gezelschapsponnietje een eindje verderop van een oud boertje alleen wat hooi en paprika krijgt...