het grote deken-probleem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

keat

het grote deken-probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 12:12

hallo allemaal
ik heb een vraagje en ik hoop dat jullie er goed antwoord op kunnen geven.
mijn paard staat onder een winterdeken en mijn vader vind dat als het ongeveer 12 graden is ik dat ding eraf moet halen omdat het anders "te warm is en het gaat broeien" Boos! Scheve mond
je krijgt dan dat dat ding erop en eraf gaat.
ikzelf vind dat op die manier juist je paard ziek word maarja ik heb maar te luisteren.
denken jullie dat mijn paardje ziek gaat worden als de deken erop en eraf gaat?
ze heeft ondanks de deken een klein beetje een wintervacht gekregen vooral op haar hals, dus het is niet zo dat ze met een vette zomervacht naar buiten moet.
zijn er tips?
heel veel liefs kayleigh

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 12:41

hoe zwaar is je deken gevuld?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 12:41

misschien een dunner deken opleggen?

keat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 14:23

uhm ik heb geen lichtere deken en me pa wil ook gewoon dat dat ding eraf gaat.
Ik weet uit mijn hoofd niet hoe zwaar hij is, maar het is gewoon een redelijke waterdichtte winterdeken
xxxxxxxxx
kayleigh

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 14:25

Als je hem 's ochtends af haalt als het al echt rond die temperatuur is en hem 's avonds weer oplegt kan dat best hoor. Zo deden ze het op de manege waar ik eerst stond ook met hun paarden. Moet je wel goed de weersberichten in de gaten houden.

keat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 14:28

ja zo'n idee had ik ook al.
maar ik ben bang dat als ik hem er opeens af haal het niet goed gaat, want ze heeft die deken nu al de hele winter op

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 15:26

keat schreef:
ja zo'n idee had ik ook al.
maar ik ben bang dat als ik hem er opeens af haal het niet goed gaat, want ze heeft die deken nu al de hele winter op

Als ze gewoon gezond en fit is en genoeg hooi krijgt zal het wel goed gaan. Zou het idd doen zoals PriskaZ zegt. Twaalf graden is in principe warm genoeg, ook al staat ze al een tijd onder een deken. Als het regent is het misschien een ander verhaal, maar dat ligt ook allemaal een beetje aan je paard! Het is misschien niet zo handig om met dekens te slepen, maar ik zou er geen ruzie om maken met je vader, want je paard zal er niet zo'n last van hebben!

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 17:36

Bij mijn bijrijdhaf gaat de deken er bij warmer weer ook af en als het kouder wordt er weer op. Hij heeft een klein beetje wintervacht en zijn deken heeft een 220 grams vulling. Maar dat gaat gewoon goed.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 17:39

Ik laat de deken er gewoon opliggen.
Ik heb het idee dat hij eerder verkouden zal worden van het iedere keer een andere deken op doen, dan van een paar dagen wat warmer weer met zijn dikke deken.
Maar goe dmijn paard gaat overdag ook gewoon naar buiten dus staat dan ook in de regen en wind als die er die dag is.

keat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 11:59

alvast bedankt voor jullie reacties!!!!!!!!!!!!!! OK dan!
ik heb er al heel erg veel aan gehad.
op het moment ligt het ding er nog op en ik ben niet van plan om hem eraf te halen en als dat wel moet dan doe ik dat gewoon lekker bij wat warmer weer.
toch vaag dat hier een topic over moet gaan he?!! hahah
ouders wat heb je er aan!! Verward
xxxxxxxx en groetjes kayleigh