lang-leve-de-lol rijden. Doet iemand dat hier???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gambler

lang-leve-de-lol rijden. Doet iemand dat hier???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 21:37

Gewoon lekker aanklooien met je paard.. Niets moet alles kan..
Ik vraag me af of er nog van dat soort vrije tijds rijders zijn.
En hoeje paard daarop reageert..

Ik en mijn paard vinden het heerlijk.

dutselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 21:43

ik heb een jonge frieze ruin, en van 2,5 tot 3 jaar ben ik heel veel met hem bezig geweest, knuffelen poetsen wandelen rennen door de wei met een skippybal spelen enge dingen gaan ontdekken, hoofdstel in, singeltje om enz enz. Nu issie zadelmak en heb ik mij erop betrapt dat ik er alleen heen ga als ik wil rijden Scheve mond dus nu ben ik weer hard aan het wandelen knuffelen poetsen mooimaken enz enz, en hij vind het allemaal maar wat best. Maar dat komt omdat zijn knuffelfactoor 200% is!

Gambler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 21:51

Mijn paard is ook zo'n lekkere knuffelbeer.
Als we aan het rijden zijn hebben we alleen maar lol.
Het leven is al zo kort. Zeker voor een paard.
Ieder voor zich hoor maar ik vind het lekker om "niets"te doen met hem.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 21:54

jep ik dus Lachen
maar alles is wel beperkt, ik ben over het algemeen toch wel degen die bepaald dat er gereden wordt Tong uitsteken
maar wedstrijden rijden doen we niet alhoewel ik wel voor de lol klasse 1 endurance wil starten dit jaar
en vorig jaar hebben we meegedaan met de tripalon, 4 weigeringen maar wel erg veel lol samen Lachen

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 21:55

Ik rij niet echt met een doel dus wat dat betreft ben ik een lang-leve-de-lol rijder. Ik rij alleen wel in een les, niet zozeer om wedstrijden te gaan rijden ofzo, meer om haar goed aan het werk te krijgen en er geen foutjes in te laten sluipen. Ze moet namelijk behoorlijk goed aan het werk omdat ze echt te dik is en het gaat er niet af met 'lang-leve-de-lol' Knipoog

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:03

tsja... het is maar wat je met lang-leven-de-lol rijden bedoelt.

Ik rij iig geen wedstrijden en heb ook geen echt "doel" anders dan plezierig met mijn paard/pony bezig te zijn, maar zodra ik met paarden bezig ben, vind ik wel dat ik dat serieus moet doen. Ik neem dus wel heel af en toe een dressuurles en houd mijn dieren wel in goede conditie door ze dagelijks op een of andere manier beweging te geven.

Gambler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 22:06

Leuk om te lezen dat er meer zijn. Ik ga waarschijnlijk ook beginnen met les met die van mij. Eigenlijk omdat ie een beetje lomp is. Je kan hem vergelijken..... Een schetlander in het lichaam van een reus. Mijn paard is 1.67m maar kan niet altijd even goed met zijn hoogte omgaan.. voornamelijk zijn benen. Bungeldebungel ha ha ha Het is gewoon een lompe lekkere scheet.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:07

Ach in de zomer heb ik dat soort dingen wel, ga ik in de berm en gewoon galoperen(heerlijk ). Ook op ponykamp over de hei........

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:16

Degene die Harry in het weekend doet is zo iemand...

Harry's eigenaar is daar niet blij mee, zit telkens te zeuren, en ik ga met haar mee... Ze laat een pony van 3 jaar 3 kwartier werken om daarna in het dorp nog te gaan galopperen met 'm...

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:18

jus_dórnage ik denk dat dat iets anders is dan dat hier bedoeld wordt..
zo niet dan doe ik dat dus niet

Gambler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 22:18

Harry??? Stoere naam! Daar hou ik wel van..

Gambler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 22:20

Ik bedoel lekker relax met je paard omgaan !

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:21

Ik ben ook wel zo iemand. Ik heb niet echt een doel en vind het heerlijk om zonder zadel en alleen met halstertje een beetje buiten rond te hobbelen. Maar toch rij ik soms ook wel serieus dressuur. Heb ook regematigt les. Om mijn paardje toch lekker te laten lopen, soepel te houden en gehorozaam.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:25

heerlijk! lekker beetje tutten, beetje wandelen enz. Nu is mijn paardje echt niet geschikt om wedstrijden op te rijden, of naar buitern te gaan. Dus we tuttelen lekker wat weg Knipoog

Gambler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 22:26

Leuk die reacties. Dressuur is wel belangerijk. Dat is in princiepe de basis.. Maar lol hebben is zo leuk.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:29

Ja ik! Met al mijn paarden ben ik eigenlijk puur voor de lol bezig. Ik dressuur wel serieus omdat ik het belangrijk, maar ook erg leuk vind. Maar verder probeer ik het voor mij en de paarden zo leuk mogelijk te houden. Paarden zijn voor mij een rijke aanvulling op mijn leven en wat ik ook met ze doe, ik geniet!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:47

susan schreef:

Jus_dOrange Clown .

Voor die griet is het wel lang leve de lol, ik denk alleen dat ze vergeet dat ze met een 3-jarige Shetlander bezig is...

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:48

susan schreef:

Idd, ze bedoelt gewoon dat je lekker met je paard eens wat anders doet dan dressuur rijden en springen. Gewoon een keertje lekker door het bos crossen en nergens bij na denken.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 11:36

Ik rijd wel voornamelijk dressuur om me paard soepel te houden. Maar ik ben wel een recreatieve ruiter. Ik rijd dus het liefst buitenritten en mijn paard ook.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 11:41

ja hoor, met mn pony rij ik zo! omdat ze is afgekeurd voor de sport Scheve mond
mn paard eed ik serieus, tot ie ook werd afgekeurd, nu rijden we in t bos en 1x per week half lesje en dat bouwen we langzama op

en heb nu een bijrijdpaard waar alleen maar serieus mee gedressuurd wordt....

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 11:50

Ik heb jaren zo gereden. gewoon lekker aanklooien, veel buitenritten etc. tot 2 jaar geleden bleek dat die aanpak niet zo succesvol was. ik kon niets meer beginnen met m'n paard, omdat ze behalve de echte basishulpen nooit wat had geleerd. in een bak rijden was onmogelijk, er zat gewoon geen stuur meer op omdat ik altijd buitenreed (rectdoor rechtaan)
Dus nu werken we veel aan dressuur, priveles genomen etc. en is dat probleem al erg goed opgelost. maar af en toe hebben we nog wel zo'n bui hoor, gewoon lekker met een lang teugeltje het bos in, of lekker zonder zadel crossen in de bak. Moet best kunnen af en toe, zolang je ook af en toe wat doet om de rijtechnische dingen op peil te houden.

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 11:59

Met mijn vorige paardje (18) Ja Lachen
Heerlijk lekker naar buiten, beetje springen, beetje dressuren, we hadden geen echt doel omdat de wedstrijden gewoon niet lekker liepen en zijn daar ook mee gestopt.
Met mijn nieuwe paardje (3,5) rijd ik wel serieus, maar idd ook lekker knuffelen, wandelen, opjagen en dressuren, naar buiten ga ik nog niet, maar ik vind het belangrijk dat niet alleen ik maar wij samen plezier erin moeten hebben. Lachen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 12:02

ik doe het ook, ik dressuur niet, spring niet, doe geen wedstrijden, had enduranceplannen, maar heb die weer laten varen: is niet haalbaar.
Nu rijd ik een paar keer per week een beetje buiten, hoofdzakelijk stappen en af en toe een drafje.

Ik heb een zware koudbloed die verder overdag buiten staan en 's nachts helaas op stal moet, maar vanaf mei staat ie weer lekker 24/7 buiten in de wei en hoef ik helemaal niets meer

JustMidnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 12:23

Als het goed is rijd iedereen voor de lol of je nu dressuurt, springt of recreeerd. Als de lol er af is kun je denk ik beter gaan dammen of zo! Ik rij geen wedstrijden, ben in die zin niet fanatiek. Met springen ben ik geen held (ingegraven balkjes lukt nog net) maar met een buitenrit ben ik niet te verslaan! heerlijk door de polder en genieten van de omgeving, opstakels overwinnen, de wind door je Cap ed dat is mijn idee van heerlijk en lang leve de lol paardrijden. Wat niet wegneemt dat je ook met een buitenrit serieus moet zijn. Denk aan andere weggebruikers, trekkers en auto's of andere enge opstakels die je kunt tegen komen. Je paard zal toch in alle gevallen een bepaalde dressuurmatige basis moeten hebben. denk aan bijvoorbeeld een REM! En een zekere mate van gehoorzaamheid. Mijn paard kan alles, (doet niet alles) vind springen leuk, en houd niet zo van (dressuur) rondjes rijden in de bak. Maar bij genoeg afwisseling blijft het rijden in het algemeen lang leve de lol zowel voor paard als voor ruiter!!

En Smurf met een goede training, goede groom voor de koeling zou je wel een korte klasse 1 moeten kunnen afleggen denk ik! je moet alleen niet voor de 1e plaats gaan rijden ... maar dat is volgens mij ook niet het doel van een endurance wedstrijd!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 12:40

ik doe dat meestal wel, vooral als ik mijn oudje rijdt, haar vraag iuk toch geen serieuze oefeningen meer, dat kan ze lichamelijkt toch al niet meer.