leren rijlaarzen!!: HELLUP!!!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loeder

leren rijlaarzen!!: HELLUP!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 19:26

Misschien zijn hier wel vaker onderwerpen over geweest, maar ik ben hier relatief nieuw.. dus:

Sinds kort heb ik nieuwe leren rijlaarzen ivm wedstrijden. Eerst had ik van die rubberen, maar die zakten van mijn voeten tijdens het rijden Scheve mond ...
Verder rijd ik altijd met mini-chaps als ik voor mezelf rijd.
Nu heb ik ze (de laarzen) 2 keer aan gehad met rijden en ik vind het VRESELIJK!!!! Ik heb blaren en had helemaal niet het gevoel dat ik 'doorkom' als ik been-hulpen geef!! Ik wist dat het wennen was, maar is dit normaal?

Ik wil graag weten hoe jullie dit ervaren en hoe lang het duurt voordat je aan leren laarzen gewend bent.

Groetjes!

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 19:31

loeder schreef:
Nu heb ik ze (de laarzen) 2 keer aan gehad met rijden en ik vind het VRESELIJK!!!! Ik heb blaren en had helemaal niet het gevoel dat ik 'doorkom' als ik been-hulpen geef!! Ik wist dat het wennen was, maar is dit normaal?

Haha! Ja dit hoort zo. Komt vanzelf goed. Be patient

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 19:31

Dit komt mij bekend voor Haha!
Ik had aan het begin ook erg last van mijn voeten en blaren...
Ik kan er nu nog steeds niet heel lang op rondlopen, maar ik kan er wel mee rijden nu en das toch het belangrijkste Lachen
Bij mij duurde het volgens mij ongeveer 2 weken ofzow en nu zitten die laarzen helemaal naar mijn been.

Rieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 19:32

Jah idd!! Dat heeft denk ik bijna iedereen!
Even je tanden opmekaar en doorzetten!
Als ze eenmaal goed zitten wil je niet meer zonder!

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 19:35

Wie mooi wil zijn............moet pijn lijden

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 19:45

Heb ik niet gehad hoor! Ik heb hele fijne soepele leren laarzen. Ik hoor het mensen wel eens zeggen over die echte dressuurlaarzen, petries vooral... Ik ben toch zo blij met mn laarzen van Huet!!
Ik wil ook niet meer zonder die dingen, draag ze iedere dag. Super fijne laarzen, ZONDER eerst pijn te hoeven lijden!

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 19:56

jah is eerst heel gewoon,
en je kunt zo ook bij gewoon trainen eerst aantrekken zodat je ze sneller inloop,
en dan heb je er ook geen last van bij de wedstrijden, want dat is natuurlijk helemaal niet fijn rijden,
ik heb er ook een hele poos last van gehad, (veel langer dan 2 weken)
maar op een gegeven moment kom je erachter dat je geen blaren meer hebt, en dat ze eigenlijk best wel lekker soepel worden.
gewoon ff doorzetten, en goed insmeren.
dan komt het allemaal goed!

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 19:56

*zucht* Ik zie vanuit m'n ooghoek m'n nieuwe laarzen staan. Ik moet er toch echt eens aan gaan geloven, ik heb ze in mei of juni al gekocht of zo Bloos Daarna natuurlijk niet zoveel meer gereden dus ja, nu zijn ze stoffig en nog steeds stijf. En ik geloof ook niet dat ik er nog lekker in pas, maar goed dat wordt dan maar even doorbijten en m'n kuiten aftrainen Haha!

Ik verheug me nu al op de blaren... Scheve mond

Rieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 20:10

ik heb zelf die van Cavallo nou die zijn echt super hard als ik die petries hebt die zijn veel soepeler!

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 20:27

Gewoon veel fietsen, traplopen en kamer opruimen met je laarzen aan Haha!
Het duurt gewoon een maand voor die dingen ingelopen zijn.
Tenzij je van dat hele dure leer hebt Tong uitsteken
Maar met bv. Petrie duurt het gewoon een maand (of 2)

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 20:32

Je moet ze eerst inlopen. Net wat Benneton zegt. Veel dragen, dan worden ze van zelf wel soepel.

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 20:36

sorry voor mijn offtopic reactie haha.
maar benneton haha mijn pony heet ook zo.
hoor die naam niet vaak bij een pony.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 20:52

Volgens mij ben ik een van de weinige die hier geen problemen mee heeft gehad. Geen blaren of zere voeten.

jipkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 21:55

idd dat hoort zo.. traplopen is ook een goede manier om je laarzen in te lopen.. op een gegeven moment wil je niet meer zonder!!

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:10

Haha ja hoor maal je niet druk.Ik kan er niet eens normaal op lopen.
Ik heb ze nu 3 weken en ik heb al mijn botjes in mn voeten gekneusd ,blauw en vol blaren.
Leuk nieuwe laarzen :/ Hou vol alles komp goedddd

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:10

Haha ja hoor maal je niet druk.Ik kan er niet eens normaal op lopen.
Ik heb ze nu 3 weken en ik heb al mijn botjes in mn voeten gekneusd ,blauw en vol blaren.
Leuk nieuwe laarzen :/ Hou vol alles komp goedddd

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:11

benneton schreef:
Het duurt gewoon een maand voor die dingen ingelopen zijn.
Tenzij je van dat hele dure leer hebt Tong uitsteken
Maar met bv. Petrie duurt het gewoon een maand (of 2)

Tenzij je die Petries van 680 euro hebt, die zijn binnen een uur ingelopen Schijnheilig

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:13

WD -> VMR.

QHAhkbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 00:04

ik vind rijlaarzen ook verschrikkelijk zitten! bah...echt niet lekker ik rij ook altijd lekker met chaps veel gemakkelijker

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 00:44

Ik ken het. Ik had hele rooie voeten en blaren. En ze sneden onwijs in mijn knieholte. En ik elke dag die dingen toch weer aangedaan. Ik ging zelfs boodschappen doen. Maar het werkte echt. In 3 weken kon ik er normaal mee rijden.

Ik hoor ook van mensen dat je er mee onder de douche moet gaan staan en dan op laten drogen aan je voeten en dan passen ze zich aan. Weet niet of het klopt hoor. Lijkt me ook niet fijn met je rijbroek en je laarzen onder de douche. Mij niet gezien.

Nintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 01:11

De eerste keer dat ik ben gaan rijden met mn leren laarzen (de Petrie Perfect) was gelijk springles van een uur, zo gaat het denk ik wel t snelst denk ik, gewoon rijden. Ik heb er maar 1 of 2x mee gelopen van te voren.
Verder heb ik er weinig last van gehad. Alleen bij mn wreef nog een beetje, maar ik heb ook een hoge wreef. Als ik nu mn tenen omhoog doen krijg ik echt gigantische steken (:P) maar als ik mn voet normaal houdt zit het nu al super. Ik heb er hakjes in, dus het zit al wat lager in mn knieholte. En plastic zakjes om mn voeten, dat was in het begin het beste zeiden ze me (en zit ook beter vind ik!)
Tralopen en fietsen was juist heel slecht vertelden ze tegen mij, dan kreeg je er een rare 'knik' in bovenin!
En verder heb ik ook nog vrij weinig gevoel in mn benen, komen mn beenhulpen soms niet goed door, kan ik mn hakken nog niet goed uitdrukken en verlies ik soms mn beugels met springen.. Achja, komt goed Haha!

loeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 18:01

tja, ik snap het.. ik moet ze dus gewoon aan doen!!! maar ja , daar kan zo tegen op zien Bloos .. er is altijd wel een smoesje te verzinnen; nu is het te koud (?), dan heb ik springen en dat Echt niet natuurlijk Bloos , of ik moet nu echt even fijn kunnen oefenen voor de wedstrijd..!!! jaja, als ik jullie moet geloven komt het dus goed, ik ben benieuwd!.. omdat ik niet goed doorkom, is mijn paard echt wat minder aan het been en dus minder voorwaarts.. hoe moet ik dat oplossen?? steeds bijtikken met de zweep.. maar ja, het komt door mij.. maar anders weet ik het niet....?!!

over een tijdje zitten ze vast heel fijn!!! OK dan!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 18:04

loeder schreef:
tja, ik snap het.. ik moet ze dus gewoon aan doen!!! maar ja , daar kan zo tegen op zien Bloos .. er is altijd wel een smoesje te verzinnen; nu is het te koud (?), dan heb ik springen en dat Echt niet natuurlijk Bloos , of ik moet nu echt even fijn kunnen oefenen voor de wedstrijd..!!! jaja, als ik jullie moet geloven komt het dus goed, ik ben benieuwd!.. omdat ik niet goed doorkom, is mijn paard echt wat minder aan het been en dus minder voorwaarts.. hoe moet ik dat oplossen?? steeds bijtikken met de zweep.. maar ja, het komt door mij.. maar anders weet ik het niet....?!!

over een tijdje zitten ze vast heel fijn!!! OK dan!

Je kan het beste ze eerst niet met paard rijden aan doen gewoon eerst zo in lopen dus trek ze eens aan als je een stukje gaat lopen of met iets anders zo worden ze vanzelf soepel... als je merkt dat ze wat soepeler zijn kun je ze aan doen met het rijden dan merk je al een wereld van verschil ... het is nog heel even wennen maar na een weekje ben je er wel aan gewend met rijden ....

loeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 18:38

i hope so!! Knipoog

Ik vroeg me ook nog af hoe je de laarzen het beste kan verzorgen, qau invetten en zo?...

kablom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 18:42

ik zeep ze ook in met leder vet van te voren worden ze sneller soepeler. en als je ze onder warmwater houd heet bijna wordt het leer ook soepeler. ik heb nooit last van gehad. nergens nie van.