Scheerapparaat aanschaffen (tips?)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zns

Scheerapparaat aanschaffen (tips?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 19:02

Ik wil waarschijnlijk een scheerapparaat gaan kopen heeft iemand misschien tips betreft het merk, zonder accu/met accu, qua prijs enzovoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 19:35

ZeFaNa schreef:
Ik wil waarschijnlijk een scheerapparaat gaan kopen heeft iemand misschien tips betreft het merk, zonder accu/met accu, qua prijs enzovoort.

Voor het hele lijf: Aesculap Econom of Aesculap Equipe. Om op te scheren de Aesculap Favorita (wel heel duur, maar extreem goed en sterk).

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 19:48

De Aesculaap zijn idd heel goed.
Met tweedehands kopen moet je wel goed oppassen of ze nog helemaal ok zijn; dus dat zou ik niet zonder meer aanraden. Soms kan je met flnk snuffelen ergens een nieuw apparaat met korting op de kop tikken.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 20:32

Wij hebben ook een Aesculaap, super goed ding, hij is al dik 20 jaar oud!
Vorig jaar wel het snoer laten vervangen en al een paar keer nieuwe messen gehaald...
De prijs weet ik zo gauw niet, maar koop niet zo goedkoop r*t ding, want goedkoop = duurkoop (vaak).

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 09:12

Wij hebben een liscop met snoer (scheren nogal wat paarden op 1 dag en dan is met snoer toch handiger).
Verder goed op het vermogen letten, liefst zo hoog mogelijk nemen.
Messenset van de fabriek red je net 2 paarden mee (en niet zoals men zegt in de winkel 6), echter na 1x geslepen te zijn kun je er wel met gemak 6 doen Haha!. Tip neem er meteen een extra messenset bij voor de zekerheid (als je van plan bent meerdere paarden te scheren).
En kijk vooral goed naar de prijs van de apparaten bij verschillende aanbieders, die verschilt soms tientallen euri evenals waar je je messen laat slijpen.

succes met je aankoop!

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 10:05

ik heb er eentje van clip-it of dergelijke :S hahaha
een hele goede! hij scheert super en was maar 110 euro!'
veel geld maar voor een scheerapparaat niet

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 10:07

Wij hebben voor de staart, kopstuk, snorharen enzo..... wel heel wat dure gekocht die altijs snel kapot gingen. We hadden er eentje van de Aldi(effe snel) voor 5 euro en die is tijden mee gegaan. Dus een duur merk zecht niks.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 10:26

Ik heb net een nieuw scheerapparaat: Aesculap Econom II
Super ding!

zns

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 11:53

Hartstikke bedankt voor de reacties! OK dan!
Hier kan ik zeker iets mee!
Ik denk dat ik aan de reacties te lezen toch maar op zoek ga naar de Aesculap.
Weet iemand toevallig waar ik zo'n apparaat goedkoper kan krijgen?

En voor het hoofd, benen en staart enzo kan je dan wel gewoon zo'n goedkoop ding gebruiken? Of werkt dat vaak niet bij paardenharen?

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 13:59

zns

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 14:51

Ja dat had ik gezien ja, 10 % korting. Maar die scheerapparaten lijken me toch minder goed als die grote degelijke dingen.

VeraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 14:58

ik heb voor de snorharen enzo ook die ene van de Aldi. Ik vin dhet een super ding. Doet het altijd en goed vooral. Maar om de beentjes op te scheren is ie niet sterk genoeg.

zns

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 15:02

Ja het gaat mij ook meer om het hoofd enzo, dat lukt niet goed met zo'n groot ding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 15:04

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 16:54

Ik heb een Oster draadloos. Volgens de leverancier in Amerika goed te gebruiken om het hele paard te scheren. Zelf ben ik er ook wel tevreden over. Alleen moest ik er wel een transformator tussenzetten ivm voltages.
Totaal heeft het me 190 euro gekost.

Draadloos vind ik handig. Je doet 30 minuten met een batterij en het opladen kost 20 minuten. Lars is vorig jaar op het snoer gaan staan, waardoor er kortsluiting was... nu hoef ik me daar geen zorgen over te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 17:25

CCCCorine schreef:
Voor het hele lijf: Aesculap Econom of Aesculap Equipe. Om op te scheren de Aesculap Favorita (wel heel duur, maar extreem goed en sterk).

Ik heb ook de Econom en de Favorita
En deze bevallen me meer dan goed.

Idd, dure aanschaf in 1 x, maar wel mooi resultaat.
En oerdegelijk.

velinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 22:31

Weet er iemand soms een dat geluidloos is en voor het hele lichaam? Wat kost deze en eventueel meer informatie?

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 23:48

Interessant topic! Ik zit ook al tijden te twijfelen over een aanschaf... heb destijds bij de Blokker een ding gehaald om mee op te scheren, maar die was na 2 keer al bot, kan er nu al geeneens de snorharen enzo meer mee scheren... Boos!
Ik heb zitten rekenen... als ik een tondeuse huur, is dat 25 Euro per keer. Als ik zeg maar twee keer per jaar scheer, ben ik 50 Euro kwijt. Als ik een tondeuse koop, zo ongeveer 300 Euro. Dat is dus 6 jaar scheren met een huurapparaat. Als ik een nieuwe koop, moet ik er dus ook zeker van zijn dat hij minstens 6 jaar mee gaat. En daar twijfel ik nog wel eens aan dan...

zns

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 23:52

Ja zo dacht ik ook al inderdaad Knipoog
Alleen je moet wel om de zoeel tijd de messen vernieuwen en olie.
Dus dat komt er ook nog bij maar ik denk dat als je hem niet meer gebruikt of nodig hebt en je hem wilt verkopen, je er nog wel een aardig bedrag voor terug kunt krijgen Lachen

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 23:54

En als je het een beetje onder de knie hebt, tegen betaling andermans paarden scheren!
Ik heb altijd zelf geschoren, en moet zeggen dat dat best goed gaat. Wel altijd iemand erbij om voorbenen te strekken of verlengsnoerrol vast te houden....

zns

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 23:57

Ja daar dacht ik ook aan of tegen betaling scheerapparaat uitlenen.
Alleen lijkt me dat toch ook weer niet zo'n goed idee omdat je niet weet hoe sommige mensen met ander mans spullen omgaan.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 23:59

Ik zou het niet uitlenen! Je kan die dingen ook overal huren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 09:09

6 jaar kun je er zeker mee scheren.

Grote stallen scheren er minstens 6 jaar, veel paarden mee Lachen

Het enige wat je hebt is dat je af en toe je messen moet laten slijpen (dat moet bij elk merk, maar kan niet bij elk merk)
En als je echt veel scheert nieuwe messen.