Zouden er soms toch zoveel mensen zijn die hun paard niet willen laten chippen en dus willen laten registreren via dna?
Beetje vreemd dat het nu ineens niet meer mag
Nu heb ik dus drie paarden zonder chip EN zonder dna registratie
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Eleonoor schreef:Officieel mag je naast chippen ook je paard laten behandelen door een dierenarts welke DNA is geregistreerd. Denk zelfs nog dat de meeste dieren artsen er niet een om vragen
Noble-Girl schreef:Sterker nog officieel mag je paard zonder chip
niet meer behandeld worden door een dierenarts
per 1 januari 2005 ivm medicatie registratie.
Anita_D schreef:Een dierenarts mag een patient niet weigeren hoor, daar leggen ze namelijk een eed voor af, net als artsen![]()
Mijn dierenarts vraagt nooit naar het paspoort, en ze weet ook dat ik niet laat chippen.
Ze vinden het allang best hoor, zolang je maar betaald.
eowyn04 schreef:Maar wat vinden jullie dan zo vervelend aan een chip??
Mijn paard is al tig jaar geleden gechipped, mn veulen ook een paar maanden geleden en mn hond 6 jaar geleden en geen van alle hebben daar last van.
Dus van mijn kant snap ik het niet! Ik (lees ik) vind het toch veilig zo'n chip, ze zijn geregistreerd en als er een 1 of andere kl..t-viool je paard steeld is de kans toch groter dat ze hem/haar terug vinden. (tuurlijk niet altijd) Dus ik denk ook dat je de voordelen ervan moet zien.
Tittel schreef:Kennisje van me heeft een heel projekt geschreven over chippen van paarden. Het is echt niet zo dat je chip zomaar door het hele lichaam van je paard gaat zweven. Ook kun je de chip niet zomaar met een magneet wissen.
Verder zijn er heel veel voordelen aan een chip. Paarden op markten zijn beter terug te vinden, dus je hebt minder kans dat je gestolen paard daar wordt verkocht. Ook kun je bij diefstal sneller de eigenaar terug vinden. Bij aankoop van het paard kun je via de chip en gegevens weer de dierenarts gegevens opvragen van het paard. Mocht je paard losbreken of weg komen tijdens het rijden en er gebeurt iest waardoor het paard met spoed behandeld moet worden (denk aan een ongeval) dan kunnen ze de eigenaar sneller achterhalen.
Heb dit allemaal van een kennisje en zij heeft zich hier in verdiept.
Groetjes Tittel
Citaat:Dit is gewoon omdat ze dan straks belasting gaan heffen als je een paard hebt (net als bij honden)maar dat zeggen ze er nog maar even niet bij