ze komen het proefpaard maar niet ophalen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hellgirl

ze komen het proefpaard maar niet ophalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 13:38

ik heb sinds eind november een paard op proef gehad.
In de proefperiode is uitgekomen dat het paard achteraan mankt en er zijn foto's van genomen en er is niets te zien. Toch raadde de DA aan dat paard niet te nemen.
Het is nu al 2weken geleden dat we die boer hebben opgebeld, ondertussen nogmaals gebeld dat hij het paard moet komen ophalen.

De eerste maal dat we belden ging hij het die week nog komen ophalen, is niet gebeurd, bellen we dan begin deze week naar de man die haar zoui komen afhalen met de camion, die scheld ons uit en zo. En hij verklapt zich dat dat paard al heel zijn leven zo loopt met zn ene achterbeen.

Dus ben ik nu nog razender dat ze ons zo beschuldigen eerst en dan achteraf uitkomt dat het onze schuld helemaal niet is.

Het is dus nu 2 weken geleden dat we hebben gezegd dat het paard weg moet, zij zeiden dat ze het zo vlug mogelijk gingen komen halen. Nu is het wel al terug het begin van de nieuwe maand dus ook nieuw stal geld en liggen we terug aan een sommetje stalgeld voor een paard dat niet van, mij is en al lang had moeten weg zijn.

Kunnen wij hier iets aandoen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 13:42

als je vervoer kunt regelen zelf erheen brengen?
ben je er vanaf.
anders bellen en zeggen dat je hem de volgende dag komt brengen, aanpakken hahaah

mister_myagi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 13:45

Ik zou ook proberen zelf vervoer te regelen. Opladen en afzetten. Ben je er direct vanaf. En je kan eventueel ook nog proberen om het stalgeld van die maand terug te krijgen omdat de boer zijn afspraak niet is nagekomen.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 13:46

Probeer in ieder geval de rekening van de stalling door te sturen naar deze boer.Misschien komt hij zijn paard dqan WEL ophalen

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 13:47

als eerste moet je nu een officiele brief sturen naar de eigenaar.
met de mededeling dat hij het paard binnen (zoveel) dagen moet komen halen. en je zet er dan ook in wat dan de gevolgen zijn. als hij namelijk dan neits van zich laat horen, kun je hem aanklagen, en een schadevergoeding eisen. (stalgeld)
(ik hoop dat ik dit allemaal goed heb, en goed heb opgelet bij maatschappijleer Schijnheilig )

die brief is dan een bewijs, dat de eigenaar ervan afwist, anders heb je geen "zaak"

mister_myagi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 13:54

Staat jullie afspraak op papier? En wat hebben jullie precies afgesproken?

steffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 13:58

Das minder zeg, ik zou er inderdaad gewoon heen gaan met dat paaard en het paard gewoon daar neer zetten

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 14:01

Heb je voor dit paard betaald? Kun je het anders niet zelf verkopen. Stuur hem een brief zeg dat hij hem binnen een week moet ophalen. Anders verkoop je hem. Ik weet het ook niet. Vind het niet netjes. Denk je dat je het goed geregelt hebt om een proeftijd af te spreken krijg je dit.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 14:01

Jeetje, dat is wel balen. Maar je hebt nog niet voor het paard betaald?

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 14:09

felicity schreef:
Anders verkoop je hem. .

ik denk dat dit paardje moeilijk te verkopen is..
hij loopt niet goed.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 14:18

mm zomaar afleveren lijkt mij ook geen optie. dan heb je geen paard, maar ook geen geld (stel je had al betaald).
zou inderdaad een aangetekende brief sturen met de gevolgen en consequenties als hij dat paard niet binnen bv 5 dagen komt ophalen.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 18:30

Saskia008 schreef:
ik denk dat dit paardje moeilijk te verkopen is..
hij loopt niet goed.

Ik dacht dat hij er geen last van had. Niet goed gelezen dus. Sorry
Anders had ze hem als recreatie paard kunnen verkopen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 20:58

De grote vragen zijnnu inderdaad, heb je hem al betaalt of niet? En was er een contract of niet?

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 10:48

Heb je geen rechtsbijstandverzekering?Die kunnen misschien ook wel iets proberen.

hellgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 11:46

Ik heb niets voor het paard betaald naast de DA kosten voor de foto's, en dat hebben we er voor over gehad voor het paard. We hebben nogmaals gebeld naar de eigenaar ,maar hij neemt waarschijnlijk bewust niet op.
Er staat niets op papier maar er is duidelijk gezegd dat ik het paard 3weken kreeg om te proberen en moest ik het dan niet hebben, zouden ze het komen halen.
Ik heb het hier thuis voorgesteld om het paard naar die man terug te voeren, maar mn moeder wil dat zij hem komen halen, ze hebben gezegd dat ze hem gingen ophalen, dus moeten ze dat maar doen.

Het is echt een achterbakse situatie, in het begin leek alles in orde. We zouden het paard kopen van een man die op mijn moeder haar werk werkt, hij had het paard van een meisje die geen tijd meer had. Nu komt het uit dat die man als tussenpersoon dient voor een handelaar die geen goede naam heeft. Het is 1 pot nat , best dat we het paard niet kopen, maar nu moet het enkel zo vlug mogelijk weg.

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 12:01

stuur hem dan een brief, dat hij hem binnen 5 dagen moet komen ophalen, en als hij dat niet doet, kun je een aanklacht indienen, + schadevergoeding vragen. dan sta je sterk..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 13:25

ga voor je wat doet eerst eens langs de wetswinkel Knipoog

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 13:38

Als je een brief stuurt, doe dat dan wel aangetekend! Dan heb je namelijk bewijs dat je een brief gestuurd hebt. Ik zou iig contact opnemen met de rechtsbijstand...Je kunt naar zo'n winkel gaan voor advies (gratis)

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 13:40

Je kunt wel koppig zijn en het paard niet willen wegbrengen omdat hij het nou eenmaal zou ophalen, de enigen die daaronder lijden zijn jullie! Leen desnoods een trailer en breng hem vandaag nog terug. Neem genoeg mensen mee, je weet maar nooit hoe hij reageert. Liefst met zijn vieren. Vertel hem gelijk van de rekening en vraag of hij dat gelijk wil betalen. Ga niet zomaar weg als hij een smoesje heeft dat hij nog wel betaalt. Blijf indien nodig wel een uur of langer, als hij niet betaalt. Vertel hem dat je wel even kunt wachten totdat hij betaalt. Zeg dat je hem desnoods wel even naar een pinautomaat wil rijden. Praat niet teveel. Zeg gewoon wat je wil, en praat niet over koetjes en kalfjes. Zorg ook dat je onverwacht komt, anders kan het goed dat hij toevallig niet aanwezig is. Wordt niet boos.

Je zou voor de rechter ook wel een goede zaak hebben om het geld terug te krijgen, maar daar heb je in de praktijk zo weinig aan. Bij een rechtszaak als deze moet je verplicht een advocaat in de hand nemen en zijn de proceskosten (en de stress!) vaak enorm. Dus je kunt wel dreigen met een rechtzaak, en hem desnoods een brief van een rechtswinkel laten sturen, maar ik zou proberen het zonder rechtszaak op te lossen.

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 13:47

Ineke2 schreef:
Als je een brief stuurt, doe dat dan wel aangetekend! Dan heb je namelijk bewijs dat je een brief gestuurd hebt. Ik zou iig contact opnemen met de rechtsbijstand...Je kunt naar zo'n winkel gaan voor advies (gratis)

Als je een aangetekende brief stuurt, stuur dan dezelfde brief ook "gewoon" een paar dagen later erachteraan.
Ik heb een keer meegemaakt in een conflict met mijn keukenleverancier dat de man niet thuis was en de postbode vergeten was een briefje in de bus te gooien dat er een aangetekende brief lag op het postkantoor.
Voordat ik daar achterkwam, waren er inmiddels maanden verstreken.
Mijn situatie zal wel een uitzondering zijn maar toch...

hellgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 18:06

danku jullie allemaal voor jullie reacties, jullie hebben me echt geholpen!!!
Ik zal proberen naar de informatiedienst gaan van de rechterlijke zaken en kijken wat ik allemaal mag doen. Algesins een brief kan die man verwachten als het paard tegen na het weekend nog niet weg is.Ik laat zeker nog weten hoe het loopt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 21:53

ElanII schreef:
Als je een aangetekende brief stuurt, stuur dan dezelfde brief ook "gewoon" een paar dagen later erachteraan.
Ik heb een keer meegemaakt in een conflict met mijn keukenleverancier dat de man niet thuis was en de postbode vergeten was een briefje in de bus te gooien dat er een aangetekende brief lag op het postkantoor.
Voordat ik daar achterkwam, waren er inmiddels maanden verstreken.
Mijn situatie zal wel een uitzondering zijn maar toch...

Je kunt op internet je aangetekende brief gewoon volgen! Is precies op te vinden waar de brief zich bevindt!

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 00:01

Ja precies, zoek de rechtelijke kant uit! Maarre een trailer regelen en beetje benzine is lang zo duur niet dan weer een nieuwe maand stalgeld. wie weet hoe lang het paard anders wel niet bij jullie blijft staan, kunt em moeilijk laten staan zo he. Verwacht ook niet dat hij zal gaan reageren op event. brief. zal wel blij zijn dat ie er nu "vanaf" is.

bikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:48

Wij hebben ook een paard op proef gehad ide ze niet meer op kwamen halen. Hadden de da ook laten kijken en die zei, zou hem maar gauw op laten halen.
We hebben vaak gebeld en daana hebben we een veerijder het paard op laten halen en terug laten brengen.
Kost wel de vervoerskosten, maar je bent zelf van de ellende af.

Succes

Succes!!!!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 22:08

banketstaaf voor het paard ook Scheve mond
is het inmiddels opgelost ?