Schuurplek van winterdeken, iets aan te doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Farah_

Schuurplek van winterdeken, iets aan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 12:04

Afbeelding

Sinds Oktober is Dunya geschoren en heeft ze op stal dus een winterdeken op. Ik heb een goeie deken (Anky) en hij past ook goed, lengte is goed en ze heeft, als ze staat, gewoon voldoende ruimte over bij haar borst. Als ik haar buiten los zet om bijv. uit te mesten houd ze de deken op omdat ze over 't algemeen niets doet buiten en dan krijgt ze het toch best koud. Met longeren etc. doe ik hem wel af. Nu zag ik gisteren dat ze op haar borst, boven haar rechtervoorbeen (op de foto dus links) een schuurplek heeft van de deken. De foto is niet heel duidelijk, maar precies boven haar rechterbeen (foto links) zie je een zwarte vlek, het haar is er echt afgeschuurd. Nu is mijn vraag, kan ik hier iets aan doen, moet je er iets opsmeren o.i.d of komt het met het verharen wel weer goed?

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 12:10

Ik heb het zelfde probleem (heb een perfect passende WeaterBeeta) ik ben erg benieuwd of iem. hier een oplossing voor heeft!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 12:48

Er zijn ook Lycra Borstbeschermers te koop bij de divoza.
Citaat:
Lycra Borstbeschermer (bst.nr.: 60650)
*voor onder een deken
*helpt schuurplekken voorkomen
*kleur: zwart
*maat: s, m, l
€ 19.96

Misschien is dit wat? Wij hebben hetzelfde probleem, en we willen dit ding miss ook wel kopen.

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 12:57

heb je ook loopsplitten in je deken???die zijn voor die schuurplekken als het goed is.mijn pony heeft het ook ze heeft 2 dekens 1tje met loopsplitten en 1tje zonder dus ze krijgt ze evengoed.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 13:08

Het is een schuurplek van de deken en in de zomer (als je er geen dek op hebt 24/7) dan groeit het haar wel weer terug. Een goed passende deken kan een oplossing zijn. Maar ook loopsplitten dragen bij.
De reden dat ze juist op haar rechterkant een schuurplek heeft kan zijn omdat ze altijd een bepaalde kan om loopt in haar stal.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 13:24

euh een beha??! jah zo ken ik het ik zal wel ff en plaatje opzoeken. Ow de site van divoza doet raar. Maar dit is een zwart rekbaar ding een halve deken zoiets en die doe je onder je deken.

Misschien heeft iemand anders een plaatje?

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 13:38

een schoft beschermer Lachen

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 13:55

Thanks allemaal.. zo'n rekbaar ding heb ik inderdaad al eens gezien, misschien moeten we dat maar eens proberen.. Hoop in ieder geval dat als d'r deken eraf kan en ze haar zomervachtje krijgt, er dan niets meer van te zien is!

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 13:59

Als de zomervacht komt dan gaat het weg. Ik heb het 2 jaar geleden ook gehad. En ik gebruik nu al 2 jaar zo'n topje voor mijn paard en geen schuurplekje te zien.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 14:07

sinESappel schreef:
Thanks allemaal.. zo'n rekbaar ding heb ik inderdaad al eens gezien, misschien moeten we dat maar eens proberen.. Hoop in ieder geval dat als d'r deken eraf kan en ze haar zomervachtje krijgt, er dan niets meer van te zien is!

kijk wel of het de goede maat is,en of het goed stevig stof is Haha!

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 14:23

SinESappel, mijn haf had ook altijd schuurplekken van alle dekens die ik opdeed. Ik heb er echt ..tig gekocht... Nu kreeg ik een tip over een deken met 2 flappen aan de voorkant, en die kan je bevestigen aan een elastieken bandje= een adjust fit systeem. Hierdoor wordt de deken aan de voorkant een stukje opgetrokken.. Anky heeft toch ook zo'n systeem aan de deken? Afin, nu heeft mijn haf eindelijk geen last meer van schuurplekken, kan mijn geluk niet op. Kijk voor de deken op www.stormwesternstore.nl

NadineM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 14:30

Let heel goed op als je zo een borstbeschermer koopt.
Vorig jaar had ik er zo eentje gekocht, met als resultaat dat ie zo hard geschuurd heeft over de schoft van mijn merrie dat ik haar meer dan een maand niet heb kunnen rijden.
Dat was dus van kwaad naar erger.
Dit jaar heb ik er dus duidelijk voor gekozen dat ze beter op de borst wat schuurplekken heeft, dan open te liggen op haar schoft.
In het voorjaar groeien de haren vanzelf terug vanaf het ogenblik dat je er geen deken meer oplegt.
Succes!

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:25

tjah eig ook best wel gek het is gewoon een halve deken alleen dan wat strakker dan een hele deken dus het lijkt mij dat het erger gaat schuren

Ralinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:32

ik had het zefde probleem met mijn paard en heb toen ook een schoftbeschermer gekocht. door die schoftbeschermer heeft mijn paard nu drukplekken op haar schoft. dus dan kan je beter een paar schuurplekken op de borst hebben dan drukplekken op de schoft.

jipkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 20:45

ik heb ook vaker gehoord dat zo'n schoftbeschermer druk plekker geeft.. het groeit gewoon weer aan hoor.. mijne heeft in de winter altijd kale schoudertjes...

mleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 21:31

je kan ook gewoon glansspray op de pleekn sprayen voordat je het deken er op doet dan blijft het wat gladder en dan schuurt je deken er niet meer zo snel langs

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:04

Het is mss wel een beetje banketstaaf van mij om te zeggen maar als je paard schuurplekken krijgt past je dek dus niet goed.Ik heb zelf 2 dekens en de ene niets last van die licht dus perfect en de andere krijgt hij schuurplekken van die krijgt hij dus op stal niet meer op die gebruik ik maar om hem los te laten lopen wordt mijn stal deken ook niet vies Knipoog
Allebei mijn dekens hebben loop splitten dus dat zegt ook niet alles.

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 22:06

Nee, mijn Anky-deken heeft ook loopsplitten dus dat zegt idd niets... en over de pasvorm, ik weet ook niet, naar mijn idee past hij goed en iedereen die ik het vraag zegt dat hij goed past. Maar wat monsera zegt is natuurlijk wel zo, met een goedpassende deken krijg je geen schuurplekken. Maar goed, het is 1 klein plekje, dus als het daarbij blijft...

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 01:26

koop dat beschermding maar niet ..heb er ook al 1 gezien met een open gescheurde schoft. dan ben je nog verdxer van huis
smeer wat uierzalf op de plek.dit houd de huid soepel en voorkomt dan die stuk schuurt...en als je echt teveel geld heb probeer dan de deken van bucas met dubbele voorsluiting..daar zit een extra stuk tussen
deken met gladde voering nemen kan ook schelen
verder als de huid niet stuk gaat is het niet al te ernstig is alleen niet mooi
probeer je paard volgend jaar vroeg een deken op te doen zodat je niet hoeft te scheren

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 08:57

Ik ben zelf niet zo weg van die borst-/schoftbeschermers, mijn paard is nogal gevoelig en kreeg er ineens een witte pluk manen van... Verward Boos!

Ik heb nu dekens gekocht die wat minder schuren (Dominick), en begin als gelijk in het najaar met steeds glansspray op de schouders te spuiten om de paar dagen. En ik moet zeggen dat je nog wel wat ziet, maar dat het lang zo erg niet is als voorgaande jaren...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 09:31

Ik heb net een nieuwe BR winterdeken. Ondanks de loopsplitten en naar mijn mening goede pasvorm toch erge schuurplekken, dat komt door de ruwe stof aan de binnenkant.

Ik wil de paardenzaak hier in de buurt vragen of ze een gladde, sterke stof aan de binnenkant van de schouder in kunnen naaien.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 09:48

ik gebruik ook een onderdek ( of tewel een paarden BH Tong uitsteken)
ik heb er eentje van BR, hij was 31.95 inclusief verzendkosten.
echt een super ding

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 09:49

Diedjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 10:18

Ik heb ook zo'n ding gebruikt en nergens last van gehad. Ik vond het een geweldige uitvinding op dat moment

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 10:25

Equistar op spuiten.