Als ik zo kijk naar 2 jaar geleden zijn we wel gegroeid, de voltes zien er beter uit (niet helemaal mooi rond, maar beter
), de hoeken gaan op de linkerhand beter dan op de rechterhand en mijn verzorgpony begint de linkergalop door te krijgen, maar is nog lang niet bevestigd! Het wijken gaat gewoon niet, ze neemt de achterhand gewoon niet mee, dus het lijkt meer op handveranderen met een lichte stelling. Bij stap en draf is er één mooi tempo, met galop nog lang niet.Ruim een half jaar geleden zijn we begonnen met de nageeflijkheid, maar is niet doorgezet.
Sommige oefeningen zijn gewoon niet goed, voltes die meer ei-vormig zijn dan rond, en het wijken wat dus voor geen meter gaat. Wat zegt onze instructrice er van: "Goed zo" "Netjes" "Goed gedaan"
Voor mijn gevoel zijn we niet echt vlot vooruit gekomen in die 2 jaar. Het enige wat wij doen is voltes rijden, gebroken lijnen en wijken.
Ik weet dat de basis belangrijk is, maar ik wil toch wel wat meer oefeningen kunnen doen, zoals schoudervoor, halt houden, tempowisselingen, schijnovergangen, achterwaarts en nog meer 'simpele' oefeningen. De meeste oefeningen komen ten goede van de soepelheid van het paard en ik wil niet in een half uur voltes en gebroken lijnen blijven rijden.
De eerste 1,5 jaar was er ongeveer 2 keer een half uur in de week les, nu heb ik om de week les en de eigenaar meestal elke week.
Ben ik te veel eisend of is dit normaal?
Wat doen jullie in de les en hoe lang les je al?

Maar zodra er wat aan de bak gedaan wordt (wat beloofd is) ben ik wel van plan om verder te kijken.

Ik ga dan gelijk op de agressieve en emotionele toer dan dat ik het subtiel probeer over te brengen.
Zij heeft zelf Z heeft gereden en ze kent jou nu twee jaar, dus een redelijke inschating moet mogelijk zijn.
branden